Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Sammanställning av föräldraenkät Synostosmottagningen 2013 - 2015.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Sammanställning av föräldraenkät Synostosmottagningen 2013 - 2015."— Presentationens avskrift:

1 Sammanställning av föräldraenkät Synostosmottagningen 2013 - 2015

2 Denna sammanställning bygger på en enkät som lämnas till föräldrar i samband med nybesök på synostosmottagningen. Frågorna handlar om hur föräldrarna upplever information och tillgänglighet inför nybesöket samt bemötande under nybesöket. Av 117 familjer som kom till synostosmottagningen på nybesök fr o m 2013 t o m Juli 2015 var det 66 st (56%) som besvarade enkäten. Sammanställningen kommer att uppdateras varje halvår och är ett instrument för att följa kvaliteten i vårt bemötande. Enkäten är utformad av Anna Zerpe, kraniofacialsköterska och Carina Warme, administratör, speciellt för synostosmottagningens verksamhet.

3 Bemötande

4

5

6 Information

7

8

9

10 Tillgänglighet

11 Övriga synpunkter och förslag till förbättringar ”Mycket bra sköterska som vill ge mycket info" ”Vi hade velat se bilder, förslagsvis gör ni en bok som besökarna kan ta del av” ”Vi uppskattar att få träffa hela teamet samtidigt och att ni gav oss en mycket nyanserad förklaring av risker och möjligheter” ”Det enda negativa/förbättringsförslaget är att man på ögonmottagningen gav ögondroppar utan att förklara att det kunde svida. I övrigt helt fantastiskt bemötande. Tack.” ”Svårt att avgöra hur barnet upplevde mottagningsbesöket med tanke på att hon är 2 månader”

12 Övriga synpunkter och förslag till förbättringar ”Bra med lekrum, det får barnen att slappna av före besöket.” ”Vi hade gärna sett avdelningen man ska vara på. Hur man bor etc.” "Skicka gärna med en karta på var respektive avdelningar/hus är på området för sjukhuset!" ”Kommunikationen mellan läkarteamet och sköterskan skulle vara bättre” (Teamets kommentar: Kan eventuellt bero på att ordinarie kraniofacialsköterska var sjukskriven vid tidpunkten) ”Andra sjukhus behöver veta vart de ska skicka remissen. Vår kom fel. Därför tog det lång tid innan vi fick någon kallelse till Uppsala.” ”Kompletta leksaker i barnväntrummet, annars tipptopp”. "Parkeringar :-)”

13 Övriga synpunkter och förslag till förbättringar "Då vi fick mycket bristande info hemifrån är vi väldigt tacksamma över informationen vi fått från er." ”Ett superplus till sköterskan! Väldigt glada att vi fick en tidigare tid än utsatt.” "Vi hade ingen diagnos innan och hade väntat oss att få en ställd men ingen sa något utan alla bara utgick ifrån att hon hade synostos. Det var säkert självklart för alla men det var inte det för oss innan" "Vi visste inte att det skulle vara ett helt lag läkare utan väntade oss en läkare. Bra att veta innan att det kommer vara ett helt rum fullt av vita rockar."

14 Övriga synpunkter och förslag till förbättringar "Tiden från remiss till besök var mycket snabb!" "Mycket bra att ni ringde och gav ett troligt datum så fort som möjligt." ”Bra intryck av läkarna som var avslappnade, pedagogiska och inte gjorde det för allvarligt." "Samtliga, läkarna, sjuksköterska och psykolog var mycket lyhörda och anpassade sig efter oss, vad vi visste och vad vi hade för funderingar." "Vi är inte aktuella för operation men tycker att alla vi mötte under dagen var både trevliga och informativa."


Ladda ner ppt "Sammanställning av föräldraenkät Synostosmottagningen 2013 - 2015."

Liknande presentationer


Google-annonser