Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Telia Touchpoint. AcadeMedias nya växellösning Presentationen kommer att innehålla nedanstående punkter Varför byter vi? När sker bytet? Hur kommer det.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Telia Touchpoint. AcadeMedias nya växellösning Presentationen kommer att innehålla nedanstående punkter Varför byter vi? När sker bytet? Hur kommer det."— Presentationens avskrift:

1 Telia Touchpoint

2 AcadeMedias nya växellösning Presentationen kommer att innehålla nedanstående punkter Varför byter vi? När sker bytet? Hur kommer det att gå till? Om något går fel?

3 AcadeMedias nya växellösning I ramavtalsupphandlingen för telefonin som ägde rum förra hösten var det framförallt tre saker som hade huvudfokus. Det var viktigt att det var ett rimligt pris. Det var viktigt att lösningen hade praktiska funktioner. Det var viktigt att växeln var användarvänlig. Valet landade på Telia Touchpoint. Varför byter vi?

4 AcadeMedias nya växellösning Varför byter vi? Centrexväxeln som vi använt fram tills nu är OmodernOpraktiskDyr Stela funktioner Går inte att anpassa efter personligt tycke Få praktiska funktioner Svårt att hänvisa sig Svår att konfigurera inställningar Inte användarvänlig Grundabonnemanget är dyrt Extrafunktioner så som knappvalsmennyer är dyra.

5 AcadeMedias nya växellösning Pris på Telia Touchpoint mobil anknytning 163kr ink moms /månad 1000 samtalsminuter 1000 SMS 1GB datatrafik Total: 163kr ink moms /månad Pris på Centrex mobil anknytning 156kr ink moms /månad 3000 samtalsminuter SMS-paket +99kr ink moms 1GB datatrafik +56kr ink moms Total: 311kr ink moms /månad Varför byter vi?

6 AcadeMedias nya växellösning Pris på Telia Touchpoint funktioner Svarsgrupp 25kr ink moms /mån Knappvalsmeny 0kr Nattsvar 0kr månadsavgift Visa mobilnumret utåt 0kr Inga engångsavgifter för setup Pris på Centrex funktioner Svarsgrupp 21kr ink moms /mån Knappvalsmeny kr/mån Nattsvar 81kr/mån + 187kr/mån Visa mobilnumret utåt 12kr/mån Plus engångsavgifter för setup Varför byter vi?

7 AcadeMedias nya växellösning Vi jämför en ”standard” skola. En knappvalsmeny, en svarsgrupp, ett nattsvar och alla vill kunna välja vilket nummer som visas utåt. Vi säger att skolan har 10 mobila anknytningar där det ingår SMS och mobilsurf. Touchpoint 10 mobila anknytningar 1630kr ink moms/mån Svarsgrupp 25kr ink moms Knappvalsmeny 0kr Nattsvar 0kr månadsavgift Visa mobilnumret utåt 0kr Totalt 1655kr ink moms /månad Centrex 10 mobila anknytningar 3110kr ink moms/mån Svarsgrupp 21kr ink moms/mån Knappvalsmeny 112kr ink moms/mån Nattsvar 81kr/mån + 187kr/mån ink moms Visa mobilnumret utåt 120kr ink moms/mån Totalt 3631kr ink moms /månad Varför byter vi?

8 AcadeMedias nya växellösning Förutom priset har Touchpoint en rad praktiska funktioner som inte finns i Centrex. Varför byter vi? Tillgång till en praktiskt app. Tillgång till en användare på en webbsida. Kan ändra själv vilket nummer som skall visas utåt, när du vill. Kontaktbok med ALLAS uppgifter. Lyssna av röstmeddelanden online. Hänvisa närvaro i appen eller på webben. Catfunktion i appen. Tillgång till softphone i datorn. Tillgång till telekonferenstjänst. Spela in egna röstpromptar för er knappvalsmeny eller nattsvar. Inga långa leveranstider för förändringar i svarsgrupper/knappvalsmenyer.

9 AcadeMedias nya växellösning 7-8v innan driftsättning kontaktar jag IT-chefen för att få in kontaktuppgifter till rektorerna på de skolor som skall driftsättas. 6-7v innan driftsättning skickar jag ut ett mail till rektorerna som beskriver att de snart kommer bli kontaktade gällande förändringen. Ca 6 veckor innan driftsättning ringer Telia alternativt AcadeMedia IT upp rektorerna och gör en behovsanalys, samlar in vilka telefonnummer det gäller och om specifika önskemål finns. Senast 4 veckor innan driftsättning måste informationen finnas sammanställd och skickad till Telia. Ca 1 vecka innan driftsättning går det ut information om hur du registrerar din användare i webgränssnittet samt praktisk info. På driftsättningsdagen skickas det ut ett SMS för konfiguration av appen. På driftsättningsdagen kontaktar jag rektorerna på skolan för att höra så allting fungerar. Hur kommer det gå till?

10 AcadeMedias nya växellösning Viktigt att tänka på! Det är viktigt att ni svarar när Telia / AcadeMedia IT försöker kontakta er gällande förändringen och det är jätteviktigt att de uppgifter vi kommer att samla in kommer in i tid. Annars riskerar projektet att bli försenat och det är alltid förenat med extra kostnader, något vi alla vill undvika. Se gärna över er telefoni redan idag, det underlättar arbetet för er och oss när det är er tur att driftsättas. Samla in en lista över era telefonnummer, tänk över om ni har någon knappvalsmeny eller svargrupper och sammanställ det. Rektorn kommer vara den som kontaktas först, passar det bättre med någon annan person så utse gärna någon dedikerad på skolan som hanterar kontakten med Telia och AcadeMedia IT. Ni kan meddela mig per mail efter att jag tagit första kontakten om så är fallet. Har ni enbart fasta telefoner idag kommer ni behöva göra om till IP-telefoni. Det innebär att ni kommer att behöva köpa nya telefoner. Detta kommer att tas upp i behovsanalysen som görs 6 veckor innan driftsättningen. Hur kommer det gå till?

11 AcadeMedias nya växellösning Projektet är redan i full gång och vi har redan haft fem driftsättningar och vi har strax över 500 användare i lösningen redan. AcadeMedia IT har använt sig av Touchpoint sedan sista mars Andra verksamheter som redan är inne i Touchpoint är tex KUI, Plusgymnasiet, Drottning Blanka, LBS och Procivitas. När sker bytet?

12 AcadeMedias nya växellösning För att allt skall fungera och vi skall kunna ha koll på alla detaljer har vi valt att dela upp större verksamheter på flera driftsättningsslotar. Mer specifikt om vilka enheter som går när kommer upp på supportwebben inom kort. När sker bytet?

13 AcadeMedias nya växellösning Vi arbetar med tidsplanen kontinuerligt och den kan komma att ändras vid behov. Så fort justering i tidsplanen sker som blivit godkänd i projektets styrgrupp är ambitionen att den nyaste versionen skall läggas på supportwebben. När sker bytet?

14 AcadeMedias nya växellösning Den största risken för fel är om vi inte får in rätt underlag i tid. Därför är det jätteviktigt att vi samarbetar för att driftsättningen skall gå så smidigt som möjligt. De tidigare driftsättningarna har gått bra, men skulle något mot förmodan gå snett finns jag tillgänglig på mail och telefon hela driftsättningsdagen och upp till en vecka efter driftsättning kan ni ta era ärenden direkt till mig, efter det skall alla ärenden gå den vanliga vägen via servicecenter. Om något går fel?


Ladda ner ppt "Telia Touchpoint. AcadeMedias nya växellösning Presentationen kommer att innehålla nedanstående punkter Varför byter vi? När sker bytet? Hur kommer det."

Liknande presentationer


Google-annonser