Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avHenrik Åström
1
2015-04-02 Frimis 2014
2
2 2015-04-02 Fångade alla de politiska förutsättningarna Individuella skillnader men lyckades ändå bra Inte en ”kamp” mellan WEB och Telefon Missade SD och MP
3
3 2015-04-02 Misstroendeeffekt Ökad misstro mot undersökningsföretag Rädsla för åsiktsregistrering Rädsla för fel partisympati = repressalier 8,6 % vägrade uppge parti på valdagen
4
4 2015-04-02 Vi kopplas ihop med detta
5
5 2015-04-02 Rykten: Media är kunden, vi gör som kunden kräver – Sänk SD:s siffror Vi sysslar med åsiktsregistering Personuppgifter kan läcka/bli hackade Andra (tex EXPO) utger sig för att vara undersökningsföretag
6
6 2015-04-02 Många rykten Breda plattformar för dessa, alternativ massmedia, som anses ”våga” tala sanning: Avpixat Flashback Fria tider Sverige granskar Osv.
7
7 2015-04-02 Lösning? Öppenhet Integritet Neutralitet Ta bort mystiken Undersökningar ingen black box där vad som helst viktas till Metodutveckla
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.