Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Årsrapporter 2010 – återkoppling Kvalitetsregistren - tidsbrist - brist på resultat vid analys - varierande täckningsgrad > resp landsting hanterar frågan.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Årsrapporter 2010 – återkoppling Kvalitetsregistren - tidsbrist - brist på resultat vid analys - varierande täckningsgrad > resp landsting hanterar frågan."— Presentationens avskrift:

1 Årsrapporter 2010 – återkoppling Kvalitetsregistren - tidsbrist - brist på resultat vid analys - varierande täckningsgrad > resp landsting hanterar frågan Läsbarhet i journal över landstingsgräns > uppdrag till IT-direktörer Kompetensförsörjning > uppdrag till HR-direktörer

2 Primärvårdskoppling > RMPG Folkhälsa Sekreterarstöd > ”omstart” Mer interaktion med centrumråd > kompletterande ”uppdrag” ………………………………………………. Ändrad struktur för ökad läsbarhet Positivt mottagande från politikerhåll ( om än inte momentan koppling till ökade resurser)

3 Årsrapport 2011 Textdel Utvecklingstendenser Medicinska resultat Tillgänglighet Vårdprogram/riktlinjer Investeringar Förändringar 2013 ”Bilagedel” Hela regionens vård Nationellt referenstal om möjligt

4 Ändrad avtalsmodell - Grundprincip = ersättningsnivån ska motsvara kostnad för patienterna - Följs varje år, avräkning vart tredje år > avtalspåverkan - Fast del 65%, rörlig del 35% kvarstår - Avtalsförändringar enbart fast del - Rörlig del avgörs av respektive landstings remittering

5 Förändring avtal 2012 Basekonomi Konsekvens av ändrad avtalsmodell -17 mkr F-län och -7 mkr H-län Verksamhet Kardiologi (hjärtriktlinjer) E- och F-län KlaffinterventionerE-län Funktionell neurokirurgiE-län Öron – cochleaE-län Hemtagning kardiologi F-län Hemtagning onkologiH-län Sarkomortopedi till US Samtliga Revisionsop obesitas (ViN)Samtliga Barnortopediskt centrum till USSamtliga


Ladda ner ppt "Årsrapporter 2010 – återkoppling Kvalitetsregistren - tidsbrist - brist på resultat vid analys - varierande täckningsgrad > resp landsting hanterar frågan."

Liknande presentationer


Google-annonser