Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn
2
Mål 3D actionspel med realtidsnätverk ”Top-down” vy Planetvärld
3
Tillvägagångssätt Nätverksprototyp i 2D 3D-spel i Planetvärld med nätverksfunktionalitet
4
Problem över Internet Nätverksfördröjningar Bandbredd Pålitlighet Fusk
5
Grundläggande modell Dumma klienter Central server bestämmer allt Klienterna skickar sina handlingar till servern Servern uppdaterar världen Klienterna får uppdateringspaket från servern med ett jämnt intervall
6
Problem Nätverksfördröjningar Bandbredd Pålitlighet Fusk Flyter Problem OK Problem
7
DEMO
8
Klient-prediktion MÅL: snabb respons på knapptryckningar Vi inför “tid” i modellen Man styr den egna gubben lokalt på klienten i “förväg”
9
Klient-prediktion
10
Interpolation/Extrapolation
11
Lagkompensering
12
Problem Nätverksfördröjningar Bandbredd Pålitlighet Fusk Flyter OK Problem OK
13
Förbättringar Meddelandekullning Deltakomprimering Bättre implementation Bättre prediktion
14
Frågor?
15
DEMO
16
Kubrepresentation
17
Sfäriska koordinater
18
Radievärden från höjdkarta
19
Repetera processen
20
Texturering
21
Detaljtexturering
22
Sikte
23
Frågor?
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.