Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avAnn-Christin Jakobsson
1
Private and Confidential 2015-03-281 AllTele Presentation Mars 2008 Ola Norberg / VD
2
Private and Confidential 2015-03-282 Affärsidé och erbjudande AllTeles affärsidé är att erbjuda våra kunder billigare och bättre kommunikation. AllTele erbjuder boende i flerfamiljsfastigheter, radhus och villor samt små och medelstora företag betydande kostnadsbesparingar för internetanslutning och fast telefoni med kompletta samtals- och mertjänster.
3
Private and Confidential 2015-03-283 Volymutveckling
4
Private and Confidential 2015-03-284 Marknadsutveckling Tillväxt för IP-telefoni > 500 000 abonnenter Bredbandsbolaget (Telenor) ComHem AllTele Strategiskt fokus mot breda IP-tjänster Migrering från Förvalstelefoni mot IP-baserade tekniker ”Dual och 3-play” ADSL, Stads- och regionsnät Lagrings och säkerhetstjänster
5
Private and Confidential 2015-03-285 Bokslut 2007 (Kommuniké) Nettoomsättning + 192 % till 41 539 (14 240 ) KSEK Löpande telefoniintäkter + 78% till 22 528 (12 688 ) KSEK Rörelseresultat -14 210 (- 9 345 ) KSEK Kassaflöde löpande verksamhet 5 614 (-7 882) KSEK Ökning antal abonnemangskunder > 400% Ökning av bearbetningsbar marknad > 2 100 000 hushåll och SME
6
Private and Confidential 2015-03-286 Kv 4 2007 Nettoomsättning + 541 % till 26 804 (4 183) KSEK EBITDA 1 529 (-4 071) Rörelseresultat* -1 017 (- 4 503) KSEK Organisk tillväxt ca 60 % Kassaflöde från löpande verksamheten 14 391 (-3 783) Stark fokus på migrering av förvärv * Efter omställningskostnader om 1 500 KSEK, Rörelseresultat före 483 (-4 503)
7
Private and Confidential 2015-03-287 Genomförda förvärv 2007 Finansierade ur eget kassaflöde: Wasadata Bredband AB (5 700 ISP-kunder) Skellefteå Kraft (11 000 ISP-kunder) Lånefinansierat (SEB och Proventus) TDC Sverige AB (24 000 ADSL-kunder)
8
Private and Confidential 2015-03-288 Strategi 2008-2010 organisk tillväxt Starkt fokus på ”Korsförsäljning” = + ARPU på privatmarknad ADSL / Stadsnät Lansering av produkterbjudande privatmarknad Bredbandstelefoni ”AllTele Light” Fullvärdigt telefonierbjudande 18 000 ADSL-kunder ISP-tjänster i 10-tal utvalda stadsnät SME Fullskalig lansering av SME-tjänster i stadsnät Fiber och ADSL-erbjudande rikstäckande
9
Private and Confidential 2015-03-289 Fortsatt förvärvsstrategi ”Billiga” rikstäckande kundvolymer ADSL/Stadsnät 5 – 50 000 kunder Lokala/Regionala ISP som möter profilen: Kundvolymer 500 - 5.000 kunder Kompetent management för lokalmarknaden Etablerad teknikplattform Acceptabel avtalsbindning mot leverantörsmarknaden Positiva kassaflöden !
10
Private and Confidential 2015-03-2810 Målbild 2010 Fullvärdig 3-play leverantör med rikstäckning Kompletterande Mobilt bredband Etablerade med egna kontor på 10 orter EBITDA > 15 % 100 000 – 150 000 kunder varav >30 % 3-Play
11
Private and Confidential 2015-03-2811 Frågor ?
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.