Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB."— Presentationens avskrift:

1 Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB

2 SKL Insikt 2011, sid 1 Index per myndighetsområde

3 SKL Insikt 2011, sid 2 Jämförelse med andra kommuner

4 SKL Insikt 2011, sid 3 Åtgärdsmatris Högt resultat Lågt resultat Låg prioritetEffektmått Resultat Medelresultat och medeleffekt, kommunen Bevaka Prioritera Vårda Kan bli bättre Hög prioritet

5 SKL Insikt 2011, sid 4 Sammanfattning Kinda kommuns NKI-resultat är 67. Medelvärdet för samtliga deltagande kommuner är 66. Den kvalitetsfaktor som totalt sett får högst betyg av företagarna är bemötandet. Lägst betyg får faktorn information. Brandtillsyn får mycket höga betyg av företagarna vad gäller bemötande, tillgänglighet, kompetens och information. Bygglov får ganska höga betyg av företagarna för bemötande, kompetens och rättssäkerhet. För området Miljö- och hälsoskydd uppger företagarna brister vad gäller information och rättssäkerhet. I jämförelse med andra kommuner i undersökningen är betygen för Kinda kommun relativt höga för faktorerna bemötande, kompetens och effektivitet. Företagarna anser att effektiviteten och bemötandet är de två faktorer som är viktigast för helhetsbetyget. Trots att betygen redan är förhållandevis höga för dessa kvalitetsfaktorer bör kommunen prioritera dessa i ett förbättringsarbete.


Ladda ner ppt "Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB."

Liknande presentationer


Google-annonser