Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
0
Insikt 2011 Juni 2011 Rapporterad av CMA Research AB
EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Juni 2011 Rapporterad av CMA Research AB
1
Index per myndighetsområde
2
Jämförelse med andra kommuner
3
Åtgärdsmatris Högt resultat Bevaka Vårda Resultat Lågt resultat
Kan bli bättre Prioritera Låg prioritet Effektmått Hög prioritet Medelresultat och medeleffekt, kommunen
4
Sammanfattning •Halmstad kommuns NKI-resultat är 67. Medelvärdet för samtliga deltagande kommuner är 66. •Generellt sett tenderar resultaten för de olika kvalitetsfaktorerna i Halmstad att följa genomsnittsvärdena bland samtliga deltagande kommuner. •Företagarna är mest nöjda med området Markupplåtelse och minst nöjda med området Bygglov. Framförallt är företagarna missnöjda med effektiviteten i bygglovshanteringen. •Inom myndighetsområdet Brandtillsyn ges kompetensen ett mycket högt betyg. •De kvalitetsfaktorer som företagarna anser vara viktiga och som kommunen bör prioritera är i första hand effektivitet, i andra hand information och i tredje hand kompetens och bemötande.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.