Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avRasmus Ekström
1
Speltestning -Fuzzy Logic
2
Bakgrund - Strategier - Akademiska världen vs speldesigner
3
Bakgrund ”Speltestning är den viktigaste aktiviteten en speldesigner ägnar sig åt, ironiskt nog är det oftast den aktiviteten en speldesigner vet minst om” (Fullerton, Tracy, 2008)
4
Bakgrund - Speltestning != Enkel process!!! - Artefakter i speltestning - Objektiv syn
6
Bakgrund - Data hooks
7
Syfte - Top-down-shooter - Allmänt känt Microsoft XNA - Fuzzy Logic
8
Syfte - Speltest och testpersoner - Typer av spelarstrategier - Dominerande strategier - Kryphål
9
Problemformulering - Är det möjligt att testa om de tänkta strategierna är tillräckligt tydliga för spelarna?
10
Delmål - Vilka data och på vilket sätt ska data samlas in? - Kan man med hjälp av fuzzy logic analysera data från speltest och dra användbara slutsatser om spelstrategier och hur spelet kommer spelas? - Hur ska data fuzzifieras för att visa tydliga resultat? - Hur ska resultaten presenteras för att visa mönster och strategier? - Hur ska metoden utformas generellt för att stödja spelutveckling i stort?
11
Frågor?
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.