Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Speltestning -Fuzzy Logic. Bakgrund - Strategier - Akademiska världen vs speldesigner.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Speltestning -Fuzzy Logic. Bakgrund - Strategier - Akademiska världen vs speldesigner."— Presentationens avskrift:

1 Speltestning -Fuzzy Logic

2 Bakgrund - Strategier - Akademiska världen vs speldesigner

3 Bakgrund ”Speltestning är den viktigaste aktiviteten en speldesigner ägnar sig åt, ironiskt nog är det oftast den aktiviteten en speldesigner vet minst om” (Fullerton, Tracy, 2008)

4 Bakgrund - Speltestning != Enkel process!!! - Artefakter i speltestning - Objektiv syn

5

6 Bakgrund - Data hooks

7 Syfte - Top-down-shooter - Allmänt känt Microsoft XNA - Fuzzy Logic

8 Syfte - Speltest och testpersoner - Typer av spelarstrategier - Dominerande strategier - Kryphål

9 Problemformulering - Är det möjligt att testa om de tänkta strategierna är tillräckligt tydliga för spelarna?

10 Delmål - Vilka data och på vilket sätt ska data samlas in? - Kan man med hjälp av fuzzy logic analysera data från speltest och dra användbara slutsatser om spelstrategier och hur spelet kommer spelas? - Hur ska data fuzzifieras för att visa tydliga resultat? - Hur ska resultaten presenteras för att visa mönster och strategier? - Hur ska metoden utformas generellt för att stödja spelutveckling i stort?

11 Frågor?


Ladda ner ppt "Speltestning -Fuzzy Logic. Bakgrund - Strategier - Akademiska världen vs speldesigner."

Liknande presentationer


Google-annonser