Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avAnders Mattsson
1
Grönt Kort 2012
2
VARFÖR STARTADE PROCESSEN? FM/FS Revidering ett stark och bra koncept – Grönt kort - På väg till HCP 36 - 2004 Anpassa efter golfens utveckling i klubben Omhändertagandet viktigt
4
Hur nöjd är du med utbildningen?
8
Varumärket Varumärket Grönt Kort är inom svensk idrott ett känt och starkt varumärke. Viktigt att vi bevarar och utvecklar varumärket Grönt Kort.
9
Målsättning Grönt Kort att få fler att börja spela golf, stanna i golfen och att bli medlem i en golfklubb att få fler att utvecklas som golfspelare att Grönt Kort skall utgå från ett spelarperspektiv och att klubben lever upp till sitt ansvar
10
SGF skapar ramar, riktlinjer skapar en kommunikationsplattform tar fram utbildningsmaterial för genomförande av Grönt Kort utbildningen går från styrande till stödjande genomför årligen en enkät till nybörjarna. Resultat återförs till berörda GDF och GK.
11
Klubben har ett kvalitetsansvar och tar ansvar för genomförandet och uppföljningen genomför utbildningen efter spelarens behov och förutsättningar för Grönt Kort är skyldig att följa de ramar och riktlinjer som finns för Grönt kort.
12
Klubben ansvarar för att det är utbildade tränare/utbildare som ansvarar för utbildningen skall skapa erbjudanden om fortsättning, uppföljning och omhändertagande efter genomförd utbildning Klubbens styrelse har hela ansvaret för Grönt kortutbildningen
15
Introduktion! Förändringen har startat Kommunikationsplattform/hemsidan Ramar, riktlinjer, utvecklingsarbete och lansering 2011 Under 2011 används det befintliga materialet 1 januari 2012 är det nya utbildnings materialet klart
16
Fortsättningen - enkät Klubbchef/VD/Intendent 269 Ordförande 378 Pro 685 Utbildningsansvarig 98 ULD 27 Totalt 1357
18
Har du spelat dig ner till officiellt handicap?
19
Skulle du önska att klubbhandicap 37-54 återinfördes?
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.