Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Case seminarium: Individuell Reflektion
Carolina Wängdahl, carwa670
2
Vad var de viktigaste lärdomarna från caset?
Vad var positivt/negativt med seminariet? Det är viktigt att tänka på hur man behandlar sina kunder. Detta gäller samtliga i personalstaben. Det ger inget att sätta hårt mot hårt, utan ödmjukhet är väldigt viktigt i en konflikt. Det behöver inte alltid betyda något negativt då det blir tvister, det kan också bli en nystart på relationer (rensa luften lite). Det kan ibland vara viktigt att kunna backa i en argumentation och ta upp problematiken vid ett senare tillfälle. Då det blir en argumentation, då är det viktigt att kunna se “the big picture” och kunna förstå roten till problemet. Viktigt att vårda relationen mellan kund och leverantör, även befintliga sådana. Viktigt att ha bra kommunikation både internt och externt. Av: Carolina Wängdahl, carwa670
3
Vilka var de viktigaste lärdomarna från caset ?
Vad var positivt/negativt med seminariet ? Positivt med seminariet Ta del av andras åsikter. Djupare analys av problemet då fler aspekter tas med. Diskussionen gav en bredare bild av själva caset, det byggdes ett kunskapsslott. Annorlunda och rolig form att diskutera ett case på! Roligt och intressant med ett verklighetsbaserat case Negativt med seminariet Det fanns personer som inte deltog i diskussionen Stressande att få frågor på delar av caset som man inte har fokuserat och reflekterat så mycket över. Det kan vara jobbigt att var en så stor grupp som diskuterar, då det naturligt blir vissa som tar väldigt mycket plats och andra som inte säger ett ord. Det vill säga ojämnfördelning. Av: Carolina Wängdahl, carwa670
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.