Ladda ner presentationen
1
Thai Airways International
2
Vad är det för företag? Thai är ett flygbolag från Thailand.
Har grundat 1960 och tillhör flygtransport. Medlem i flygalliansen, Star Alliance. Flyger både inrikes och utrikes med en flotta på 90 flygplan till 70 olika destinationer i 34 länder över fem kontinenter. Första flyget till Skandinavien avgick till Köpenhamn år 1984, numera flyger Thai dagligen direktflyg från Stockholm och Köpenhamn samt från Oslo till Bangkok.
3
Vilka produkter säljs Kunna erbjuda passagerare på alla sina internationella flygningar med ett brett utbud av tullfria shopping. För att välja från ett brett olika högklassiga produkter, presenter och souvenirer genom ett Duty free katalog. Ett Duty Free är ett urval av produkter för inköp med betalning ombord. Med Thai säljer bara resor biljetten.
4
Affärside Erbjuda service, njuta av god mat med två varianter och dryck såväl som komfort ombord. Målgrupper är till alla resenärer. Strävar efter att flygresan för deras passagerare skall vara en lika stor upplevelse som ” Smooth as Silk”. Vilket för oss betyder att erbjuder ett förstklassig service.
5
Flyg allianser, Star Allianser
Ungefär 28 medlemmar SAS var med och grundade Thai från början, men nu har SAS släpp sin andel helt och hållet.
6
Konkurrenter Det finns många konkurrenter med Thai, men det största konkurrenter med Thai från Skandinavien var SAS, eftersom SAS erbjuder lågpris biljett men varken SAS eller andra flygbolag har inte direktflyg från Arlanda till Bangkok Norwigien startade direktflyg från Arlanda till Bangkok med lågpris.
7
SWOT- analys Indelat i två områden interna och externa
Interna består av styrkor och svagheter. Externa består av möjligheter och hot.
8
Interna Svag utveckling av post och gods stark omsättningstillväxt
Styrkor Svagheter stark omsättningstillväxt starka operativa nätverk stark flotta verksamhet Svag utveckling av post och gods Svag beroende av passagerarintäkter svag utveckling i asien
9
Externa växande globala flygplats och tjänsten på marknaden
Möjligheter Hot växande globala flygplats och tjänsten på marknaden växande globala logistik hård konkurrens stigande flygbränsle priser
10
Kommentera inledning Nöjd med deras service
Flygplanen är rena och fräscha och det finns hyfsat med utrymme mellan stolarna Finns tv-skärmar och man visar oftast ett par filmer samt lite kortare program, dokumentärer eller en snutt tecknat emellan. Se var flygplanet befinner sig, hur långt det är kvar, vad klockan är på destinationen, hur högt och hur fort man flyger.
11
Varumärket Flygbolagssymbol -Syn över allt i resekatalog Bolagsymbol
-orkide
12
Speciellt med företaget
Bra service Personal är alltid leende Fin klädsel Kampanj till olika landet Egna catering Bolaget har gjort sig känt för långa nonstop- flygningar.
13
Klädsel
14
Personalen Servicen ombord är mycket bra.
Flygvärdinnorna är alltid leende och vänliga och redan när man kliver ombord möts man av en thailändsk hälsning. Två måltider, en huvudmåltid och frukost. Två alternativ att välja mellan. Oftast är det en thailändsk rätt och en västerländsk. Dryck ingår i priset och under hela resan
15
Marknadsföring http://www.youtube.co m/watch?v=lflsrPBIq W4
Marknadsföringsvideo m/watch?v=lflsrPBIq W4 Exempel hur företaget använder för att marknadsföra. Syns på reklamen. Visar, service, kunder, olika klasser.
16
Företagets mål Thai Airways International satt upp målet att 10% Intäktsökningen per år under de kommande tre åren med en ny flotta. För att når mål måste företag marknadsför mer för att nå mera typer av kunder.
17
Utvärdering Själv incheckning disk på Arlanda flygplatsen
Marknadsföring mera i Sverige TV-skärmen på varje flygstolen även på Ekonomi klassen.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.