Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avFilip Eklund
1
- En presentation av resan dit... Varumärkes- och turismstrategi Öland Per Ekman, Tendensor Borgholm, 24 januari 2012
2
”Tendensor bygger varumärken i skärningspunkten mellan samhälle och affärer...” Platser som varumärken Kluster som varumärken Publika aktörer som varumärken STOCKHOLM KALMAR
3
Vad ska vi åstadkomma? Syfte med projektet Syftet med projektet är att genom ett strategiskt arbete finna former för hur det offentliga (Ölandskommunerna) tillsammans med privat näringsliv och övriga aktörer på Öland ska samverka kring turismen och hur turismen kan bidra till en positiv utveckling för hela Öland. Projektets mål Projektets mål är att ta fram en turismstrategi inklusive en varumärkesanalys för Öland. Genom arbetet med detta ges möjlighet att skapa konkreta aktiviteter för att tillsammans "lyfta" Öland.
4
Tre faser! 1. Analysfas 2. Processfas 3. Strategiutveckling Arbetet börjar...
5
Analysfasen Hur ser turismen på Öland ut idag? Hur uppfattas Öland i omvärlden? Vilka målgrupper attraherar Öland idag? Vad kännetecknar Ölands kultur och identitet? Hur fungerar Öland som destination idag?
6
Processfasen Två seminarier med 40 deltagare Fem tematiska möten Resan till TUR- mässan Intervjuer och intressentmöten Webbaserad möjlighet att påverka
7
Strategiutveckling ✓ Vision & affärsidé ✓ Varumärket Öland ✓ Marknader & målgrupper ✓ Positionsteman & erbjudanden ✓ Kvalitet & värdskap ✓ Marknadsföring & kommunikation ✓ Organisation & samarbete ✓ Destinationsutveckling ✓ Måttsystem & uppföljning
8
Tack för uppmärksamheten! Per Ekman (processledare) 0707-44 99 80 per.ekman@tendensor.se Anders Nyholm (projektledare) 0705-25 20 95 anders.nyholm@oland.se
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.