Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
2
Mi PC Den här presentationen beskriver Mi PC.
Mi PC tillsammans med ett headset ger dig en telefon i datorn! Du kan även välja att ringa/svara med flera olika enheter, som till exempel din mobiltelefon eller en bordstelefon. Eller alla tre!
3
Introduktion Kontakter Tillgänglighet Chatt Samtalshantering Grupper
Interna kontakter: Dina kollegor i företaget Se dina kollegors tillgänglighet Favoriter: Dina utvalda kollegor som visas i favoritlistan Sätt din egen tillgänglighet och bestäm hur dina inringande skall bemötas när du inte svarar Grupper: De nummer du gemensamt med dina kollegor kan besvara Chatt Enkla: Faxar, konferenstelefoner och liknande Chatta med dina kollegor Externa kontakter: Företagets gemensamma kontakter, exempelvis partners och kunder. Notifiering när du får inkommande chattmeddelanden Samtalshantering Grupper Ringa: Ringa till en kontakt, grupp eller externt telefonnummer De nummer du gemensamt med dina kollegor kan besvara, exempelvis huvudnumret eller supportnumret Flytta samtal: Flytta ditt pågående samtal till en kontakt, grupp eller externt telefonnummer Logga in och ut ur en grupp Samtalshistorik Se vilka som är inloggade Inställningar Privata samtal: samtalshistoriken för dina egna samtal Gruppsamtal: samtalshistorik för de grupper du tillhör
4
Dina kollegor och andra kontakter
5
Kontakter Kontakter sorteras med knapparna till vänster i den blå menyn Dina kollegor i företagsväxeln visas när du klickar på ”interna”
6
Grupper Genom att välja i tabbarna överst kan du välja att se vilka grupper som finns i företaget. Den här vyn är bra om du tex får ett samtal till dig själv som egentligen skulle gå till supportnumret, då kan du enkelt koppla vidare till den gruppen Här kan du också enkelt se hur många som just nu är inloggade i gruppen
7
Nummer som inte är personliga
Kajsa Hedman Genom att välja ”enkla” i tabbarna överst kan du se nummer som är med i växeln men ändå inte är kopplade till en specifik person, tex porttelefoner, larm etc.
8
Externa kontakter Externa kontakter är dina kontakter samt gemensamma kontakter som ni har i bolaget som syns för alla anställda, tex konsulter, städfirma, revisor och liknande
9
Externa kontakter Externa kontakter är dina kontakter samt gemensamma kontakter som ni har i bolaget som syns för alla anställda, tex konsulter, städfirma, revisor och liknande Klicka på ”lägg till extern kontakt” för att lägga upp en ny kontakt här Välj om den ska vara synlig för dig eller för alla i organisationen!
10
Favoriter Dina favoritkontakter visas i när du klickar på hjärtat
11
Favoriter Dina favoritkontakter visas i när du klickar på hjärtat
Klicka på en kontakt och sedan klicka på hjärtat i ”lägg till i Favoriter” för att göra en kontakt till favorit
12
Att ringa Telefonen i datorn
13
Ringa kontakt Genom att skriva namnet på den du vill ringa söker systemet upp rätt kontakt åt dig
14
Ringa kontakt Kajsa Hedman Genom att skriva namnet på den du vill ringa söker systemet upp rätt kontakt åt dig Klicka på kontakten och välj vilket nummer du vill ringa på, kortnummer, fastnummer eller mobilnummer Björn Lindholm
15
Ringa kontakt Kajsa Hedman Björn Lindholm Genom att skriva namnet på den du vill ringa söker systemet upp rätt kontakt åt dig Klicka på kontakten och välj vilket nummer du vill ringa på, kortnummer, fastnummer eller mobilnummer Samtalet syns längst ner
16
Ringa nummer Kajsa Hedman Du kan också skriva in det nummer du önskar ringa och trycka ”enter”
17
Flytta samtal ”koppla”
18
Flytta samtal Björn Lindholm ringer. Klicka på ”svara”!
19
Flytta samtal Björn Lindholm ringer. Klicka på ”svara”!
Samtal igång med Björn
20
Flytta samtal Björn Lindholm ringer Samtal igång med Björn
Björn behöver prata med någon annan. Du ser att Filip är tillgänglig.
21
Flytta samtal Björn Lindholm ringer Samtal igång med Björn
Kajsa Hedman Björn Lindholm Filip Klasson Björn Lindholm ringer Samtal igång med Björn Björn behöver prata med någon annan. Du ser att Filip är tillgänglig. Klicka upp Filip och klicka på hans nummer
22
Koppla samtal Björn Lindholm ringer Samtal igång med Björn
Kajsa Hedman Björn Lindholm Filip Klasson Björn Lindholm ringer Samtal igång med Björn Björn behöver prata med någon annan. Du ser att Filip är tillgänglig. Klicka upp Filip och klicka på hans nummer Välj om du vill flytta samtalet direkt till Filip (”flytta”) eller om du först vill ringa upp Filip och fråga om det passar att ta samtalet nu.
23
Flytta samtal Björn Lindholm ringer Samtal igång med Björn
Björn behöver prata med någon annan. Du ser att Filip är tillgänglig. Klicka upp Filip och klicka på hans nummer Välj om du vill flytta samtalet direkt till Filip (”flytta”) eller om du först vill ringa upp Filip och fråga om det passar att ta samtalet nu. Om du väljer att prata med Filip först, klicka ”flytta ihop med” när du har pratat med honom och vill flytta samtalet. Gustav Matsson Anna Söderhäll Tore Johnsson Jan Kihlgren Stefan Pettersson Lars Hansson Aslan Peters Björn Lindholm
24
Samtalshistorik ”Vad har hänt?”
25
Samtalshistorik Samtalshistoriken visas för dina privata samtal
Samtal som du ringt uppvisas med Någon som ringt dig visas med
26
Samtalshistorik Samtalshistoriken visas också för samtal till grupper
Här kan man också se vem som svarat på gruppnumret Den här symbolen betyder att ingen svarat på samtalet
27
Samtalshistorik Samtalshistoriken visas också för samtal till grupper
Här kan man också se vem som svarat på gruppnumret Den här symbolen betyder att ingen svarat på samtalet Om någon ringer tillbaka på det missade samtalet kan man flagga det som ”behandlat” och därmed visa för andra att man ringt tillbaka.
28
För att du behöver vara ifred ibland
Tillgänglighet För att du behöver vara ifred ibland
29
Se tillgänglighet på dina kollegor!
Tillgänglig på datorn Tillgänglig på mobil eller annan telefon Upptagen i telefon Stör ej – med anledning Filip Klasson Pardis Kandalan Kajsa Hedman Linda Bengtsson
30
Sätt din egen tillgänglighet
Tryck på 30 eller 60-knapparna för att sätta Stör ej i 30 eller 60 minuter Kajsa Hedman Gustav Matsson Anna Söderhäll Filip Klasson Tore Johnsson Jan Kihlgren Stefan Pettersson Lars Hansson Aslan Peters
31
Sätt din egen tillgänglighet
Kajsa Hedman Tryck på 30 eller 60-knapparna för att sätta Stör ej i 30 eller 60 minuter Nu visas du som otillgänglig för dina kollegor och den som ringer utifrån får ett uppläst meddelande om vad du gör och när du är åter. Efter 30 (eller 60) minuter återgår din status till tillgänglig igen. Gustav Matsson Anna Söderhäll Filip Klasson Tore Johnsson Jan Kihlgren Stefan Pettersson Lars Hansson Aslan Peters
32
Sätt din egen tillgänglighet
Kajsa Hedman Tryck på 30 eller 60-knapparna för att sätta Stör ej i 30 eller 60 minuter Under inställningar kan du själv välja vilket meddelande som skall visas / spelas upp när du klickar på knapparna 30 eller 60 Gustav Matsson Anna Söderhäll Filip Klasson Tore Johnsson Jan Kihlgren Stefan Pettersson Lars Hansson Aslan Peters
33
Sätt din egen tillgänglighet
Om du vill sätta andra orsaker till stör ej eller sätta din telefon hänvisad med regelbundenhet (tex lunch) klickar du på den här symbolen. Kajsa Hedman Gustav Matsson Anna Söderhäll Filip Klasson Tore Johnsson Jan Kihlgren Stefan Pettersson Lars Hansson Aslan Peters
34
Sätt din egen tillgänglighet
Om du vill sätta andra orsaker till stör ej eller sätta din telefon hänvisad med regelbundenhet (tex lunch) klickar du på den här symbolen. Kajsa Hedman Gustav Matsson Anna Söderhäll Filip Klasson Tore Johnsson Jan Kihlgren Stefan Pettersson Lars Hansson Aslan Peters
35
Sätt din egen tillgänglighet
Klicka i formuläret som du vill ha det. Ange orsak och hur samtalet skall flyttas vidare när du själv inte svarar! Ange tidpunkter för din otillgänglighet Nu kommer din telefon inte att ringa de tider du angett. Självklart blir dina samtal besvarade av en automatisk röst som anger när du är tillbaka. Kajsa Hedman
36
Ett effektivt sätt att kontakta dina kollegor
? Chatt ! Ett effektivt sätt att kontakta dina kollegor
37
Chatt Tryck på chattknappen för att starta en chatt Gustav Matsson
Linda Kennerman Filip Klasson Tore Johnsson Jan Kihlgren Stefan Pettersson Lars Hansson Aslan Peters
38
Chatt Tryck på chattknappen för att starta en chatt
Ett chattfönster öppnas och du kan skriva ditt meddelande Gustav Matsson Linda Kennerman Filip Klasson Gustav Matsson Filip Klasson Lars Hansson Stefan Pettersson Aslan Peters Tore Johnsson Jan Kihlgren Linda Kennerman Antti Malmberg Jan-Åke Olsson Firas Nuhi Tore Johnsson Jan Kihlgren Stefan Pettersson Lars Hansson Aslan Peters
39
Chatt Tryck på chattknappen för att starta en chatt
Ett chattfönster öppnas och du kan skriva ditt meddelande Du ser att du fått ett meddelande från en kollega genom att en gul markering visas på chattsymbolen Gustav Matsson Linda Kennerman Filip Klasson Tore Johnsson Jan Kihlgren Stefan Pettersson Lars Hansson Aslan Peters
40
Flera kan svara på samma nummer
Grupper Flera kan svara på samma nummer
41
Grupper Grupper används för nummer som går till en funktion istället för en person, tex supportnummer, huvudnummer De grupper som du ingår i (de nummer du gemensamt kan svara på) syns längst ner i fönstret På bilden är Kajsa inloggad i grupperna ”Advoco Försäljning” och ”Advoco Porttelefon” men inte i ”Advoco telefonist” Gustav Matsson Filip Klasson Lars Hansson Stefan Pettersson Aslan Peters Tore Johnsson Jan Kihlgren Linda Kennerman Kajsa Hedman
42
Grupper Grupper används för nummer som går till en funktion istället för en person, tex supportnummer, huvudnummer De grupper som du ingår i (de nummer du gemensamt kan svara på) syns längst ner i fönstret På bilden är Kajsa inloggad i grupperna ”Advoco Försäljning” och ”Advoco Porttelefon” men inte i ”Advoco telefonist” Du loggar in i gruppen genom att klicka på ikonen, för att logga ut klickar du igen. Gustav Matsson Filip Klasson Lars Hansson Stefan Pettersson Aslan Peters Tore Johnsson Jan Kihlgren Linda Kennerman Kajsa Hedman
43
Grupper Grupper används för nummer som går till en funktion istället för en person, tex supportnummer, huvudnummer De grupper som du ingår i (de nummer du gemensamt kan svara på) syns längst ner i fönstret På bilden är Kajsa inloggad i grupperna ”Advoco Försäljning” och ”Advoco Porttelefon” men inte i ”Advoco telefonist” Du loggar in i gruppen genom att klicka på ikonen, för att logga ut klickar du igen. Genom att klicka på i-et ser man vilka som är inloggade resp utloggade ur gruppen Kajsa Hedman Gustav Matsson Linda Kennerman Filip Klasson Tore Johnsson Jan Kihlgren Stefan Pettersson Lars Hansson Aslan Peters Linda Kennerman Kajsa Hedman Stefan Pettersson Aslan Peters Gustav Matsson
44
Ställ in Mi så den passar dig!
Inställningar Ställ in Mi så den passar dig!
45
Ljudinställningar Första gången du öppnar Mi får du frågor om dina ljudinställningar Mi fungerar bäst med Jabra eller Plantronics headset
46
Ljudinställningar Gustav Matsson Filip Klasson Lars Hansson Stefan Pettersson Aslan Peters Tore Johnsson Jan Kihlgren Linda Kennerman Kajsa Hedman Du kan också klicka på högtalarsymbolen för att komma till ljudinställningarna
47
Ljudinställningar Gustav Matsson Filip Klasson Lars Hansson Stefan Pettersson Aslan Peters Tore Johnsson Jan Kihlgren Linda Kennerman Kajsa Hedman Klicka på högtalarsymbolen för att komma till ljudinställningarna Här ställer du in dina ljudenheter
48
Inställningar Samtliga inställningar hittar du vid den här symbolen
Gustav Matsson Filip Klasson Lars Hansson Stefan Pettersson Aslan Peters Tore Johnsson Jan Kihlgren Linda Kennerman Kajsa Hedman Samtliga inställningar hittar du vid den här symbolen
49
Inställningar Samtliga inställningar hittar du vid den här symbolen
Gustav Matsson Filip Klasson Lars Hansson Stefan Pettersson Aslan Peters Tore Johnsson Jan Kihlgren Linda Kennerman Kajsa Hedman Samtliga inställningar hittar du vid den här symbolen Här kan du ställa in hur du vill att dina samtal skall kopplas när du inte själv kan svara. Du kan även ställa in vilket nummer som skall visas när du ringer och på vilka telefoner du vill svara.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.