Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Att boka tvätt i Zenit. OBS
Att boka tvätt i Zenit. OBS! De bokade bilarna i denna lathund stämmer inte överens med bilarnas verkliga bokningar, de ligger endast inne som exempel.
2
Välj tvättschema och kalender.
3
Välj en ledig tvättid genom att trycka på en tom ruta.
4
Fyll i bokningen. Fyll i registreringsnummer på er bil.
Välj önskad hämtningstid. Observera att det finns två olika pass: förmiddag ( ) och eftermiddag (11.30 – 15.45). Vid bokning på eftermiddag går det att välja hämtningstid vid 11 men också efter Timmen mellan 12 – 13 är spärrad då vi har lunch. Om ni vet att ni brukar jobba ute på fälten till 16.00, ber vi er i största möjliga mån välja förmiddagspass så vi har möjlighet att återlämna lånebil under samma dygn. Välj om ni önskar lånebil eller inte genom att bocka i rutan till höger.
5
Informationen till bokningen.
Lägg intervallen ”var fjärde vecka” och välj maxantalet 50 veckor. Detta innebär att bokningen alltid infaller en tisdag förmiddag (i detta exempel) denna vecka. Bokningen följer alltså inte datum, då datum ibland landar på helger där vi inte är bemannade.
6
Fyll i relevant telefonnummer och information.
Fyll i telefonnummer. Gärna till lokal eller telefon som finns på plats vid hämtningstillfället. Notering är inte obligatorisk, men kan fyllas i med relevant information om bokningen. Exempelvis om var vi kan hitta nyckeln. Dessa uppgifter följer med på alla bokningar. Använd Spökbokning om ni önskar boka upp er bil i Zenits kalender vid tvätten. Kom ihåg att detta kan kollidera om ni väljer lånebil och inte förtydligar det i kalenderbokningen. Ni kan nu välja att spara bokningen.
7
Om er bokning kolliderar med existerande.
Om er bokning kolliderar med en annan existerande bokning av registreringsnummer eller infaller på en helgdag, kan ni välja OK för att boka in resterande tider. Systemet hoppar då över bokningarna som kolliderar med andra. Vid tillfällen så som längre högtider brukar vi ordna en alternativ lösning för att ni ska få er bil tvättad.
8
Bokningen finns nu skapad!
När vi hämtar ut våra scheman ser vi all information ni valt att fylla i och kommer följa det till bästa förmåga. Om ni har flertalet bilar och önskar få dem tvättade i närhet av varandra, hjälp oss tänka på miljön genom att lägga era bokningar i följd för hanteringen av hämtning/lämning. Exempelvis: Om ni har tre bilar, lägg in en bokning måndag förmiddag, nästa bil måndag eftermiddag och sista bilen tisdag förmiddag. Det blir mindre åkande för oss och vi stör er mindre i ert arbete.
9
Att ta bort bokningar. Om ni önskar avboka en tvätt eller flytta den kan ni öppna bokningen genom att trycka på berört registreringsnummer. Om ni önskar ta bort endast den öppnade bokningen (antingen för avbokning eller ombokning) väljer ni den röda knappen Ta bort. Om ni istället vill ta bort hela intervallen av bokningar, väljer ni den röda knappen Ta bort intervall. Detta behövs exempelvis göras när en bil bytts ut eller sålts.
10
Nu är ni fullärda! Om ytterligare frågor finns, maila så återkommer vi så snabbt vi kan. Kom ihåg att vissa av våra anställda är trygghetsanställda av olika anledningar. Vi önskar att ni tänker på detta och kommunicerar önskningar / klagomål genom Kundservice.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.