Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
A streamlined client role – An Update January 16, 2014
Per Andersson Head of Road and Rail Engineering Section
2
This is why the Swedish Transport Administration was formed
An approach that embraces all means of transportation A clearer customer perspective Strong regional ties A more efficient organisation To support innovation and improvements to productivity in the construction work industry
3
and… Strategic challenges An energy-efficient transport system
Well adapted transport for passengers and freight in metropolitan areas Efficient intermodal transport for trade and industry A robust and reliable infrastructure Trafikverket, a modern agency and… One objective of the formation of the Transport Administration was to contribute to increased productivity and innovation in the construction industry. The government has great expectations that the Swedish Transport Agency acting as the buyer will provide better opportunities for providers to be creative and find efficient solutions. The Authority's strategic challenges has been identified with help from a vision for transports in 2021 that has been set in a comparison with the present situation. The goal has mainly been based on the transport policy objectives and the needs of the citizens. In the analysis expected developments such as population, transportation needs, economy and implementation of transport plans has been taken in consideration.
4
…more value for the money
5
Several of our projects is working together …
PIA Develop ideas how to increase productivity, but also to develop methods for how productivity is measured SISU 2013 Reviewing our methods and tools for strategic purchasing and procurement. Research & Innovation Several projects within our R&I activity is running in order to increase productivity and meet the demands of both the market and the environment. A streamlined client role Focus on the attitude which should characterize our way of conducting business based on our role as a client.
6
(Re)developed roles The transport administration will:
Create the conditions, set the requirements and perform quality assurance of the requested product(s) Contractors/consultants will: Organize and lead the planning. Document, validate and quality assure. Take full responsibility to deliver the requested product(s).
7
Overall objectives Increase productivity, innovation and efficiency in the construction industry. By 2014 the goal is to ”save” 425 million US$. Long term goal is to increase productivity by 2-3% per year. Trafikverket är en stor beställare i anläggningsbranschen och hanterar årligen cirka 30 miljarder kronor utifrån kontrakt inom investering och underhåll. Vi värdesätter varje krona och ser en stor potential att öka produktiviteten. I vår roll som beställare och regelskrivande myndighet kan vi möjliggöra en förändring som leder till en ökad produktivitet. Men för att realisera potentialen krävs att alla parter i branschen medverkar. En grundförutsättning är en väl fungerande marknadsstruktur och en tillräcklig konkurrens. Vår utgångspunkt är att skapa mer nytta för pengarna och bidra till en ökad produktivitet i anläggningsbranschen. Det återspeglar sig i våra satta målnivåer och ambitioner för såväl förslag på åtgärder som uppföljning. På kortare sikt läggs speciellt fokus på att verkställa och följa upp effekter, säkerställa att det finns nödvändiga system och verktyg och att det kontinuerliga produktivitetsarbetet blir en naturlig och integrerad del av verksamheten. Vi har strukturerat upp för vårt produktivitetsarbete utifrån Utmaning – Fokusområden – Projekt – Mål. Utmaning. Vad är drivkraften till förändringen. Fokusområden. Inom vilka områden finns effekten och därmed vårt fokus. Projekt. Hur realiserar och implementerar vi. Mål. Vad ska vi uppnå.
8
Vision – Construction contracts
Design & Build contracts with or without operation and maintenance : – the procured volume shall be at least: 20 % 2012 30 % 2013 40 % 2014 50 % 2018 Our vision means that the requirements for Contractor / Supplier is increasing, here are some examples: Ability to innovate, both in design, technology, production methods, time and cost incentives, alternative traffic diversions etc. Better planning, cutting down lead times and more industrial production, leading to more efficient resource utilization Safety issues and other operating conditions must be observed´and be a basis for reimbursement for work performed. Life Cost Analysis as a natural part of the work in the operating contracts For maintenance in 2011 applied ABT 06 in more than 50% of expected contract sums. ABT 06 are general provisions on the general contracting for building, construction and installations. The rules are for use in so-called turnkey projects, that is, contracts where the contractor, in addition to the actual execution, even to take up all or a substantial part of the construction.
9
Ratio between Final, Total Cost / Contract Sum
Design & Build Contracts Build Contracts Road Rail Total
10
Ratio between Calculated prognosis / Contract Sum
Design & Build Contracts Build Contracts Road Rail Total
11
Results 2013 – Construction contracts
Total Projects m US$ Target
12
Vision – Design contracts (consultants)
Investigation and planning: – the procured volume at a fixed price shall be at least: 10 % 2012 20 % 2013 30 % 2014 40 % 2018 Vision: Consultants Fixed Price contracts Increasing interest to the project's overall economy Process-oriented approach - safer delivery by the various project stages Technical competence with executive insight
13
Results 2013– Design contracts (consultants)
Fixed Price Target
14
Overall objectives Comment: Fulfilled by december 2014. 425 mUS$
15
New adapted structure for Design, Building and Material Requirements
Today - More than 1200 separate documents Some deal with a wider subject area, for example Geotechnics and is extensive in content Others treat narrow and technically specific areas and thus becomes specialized. Different structures depending on whether they originally drafted for road or rail purposes.
16
New adapted structure for Design, Building and Material Requirements
Take a holistic approach to the regulatory framework, resulting in a uniform status and structure for both road and rail. Include aspects not being considered in the same context previously. This means that issues relating to sustainability, cost efficency, environmental impact, etc. beyond technical aspects can be treated as a whole. Procured by external resources during a 30 month period – starting now Estimated cost 20 m US$
17
Driving forces for introducing the new regulatory structure
Laws EU regulations (CPR, TSD) Regu-lations Driving forces for introducing the new regulatory structure EU-perspective Streamlined Client Role Clarity and synergy in establish reguirements Support alternative business models General Requirements Technical Requirements Per och Ebbe filar Advice, Handbooks etc
18
New adapted structure for Design, Building and Material Requirements – Subject areas
Requirements for planning Requirements for bridge and tunnel Requirements for power supply Requirements for road construction and rail substructure Requirements for rail superstructure Requirements for signal system (rail) Requirements for traffic management systems Requirements for telecommunications Requirements for road and rail layout Requirements for documentation
19
… and now for something completely different …
20
Innovation Procurement:
Demonstration of Electrification for Heavy Traffic develop, demonstrate and evaluate electrification for heavy traffic as a possible method for reducing the use of fossil energy in the Swedish transport system. Förkommersiell Upphandling av Demonstrationsanläggning för elvägar för tung trafik Demonstrationer av elvägar är kostsamma. Det är av intresse att demonstrationer av elvägar genomförs på ett sådant sätt att de kan utgöra underlag för beslut om elvägar ska införas i det svenska vägtransportnätet och i så fall med vilken teknik och vilken tillämpning. Därför avser Trafikverket att i samarbete med VINNOVA och Energimyndigheten att genomföra en förkommersiell upphandling för framtagande av projektering och eventuellt upprättande av demonstrationsanläggning gällande elvägar. Upprättandet av demonstrationsanläggning kommer endast att göras under förutsättning att det kommer tillräckligt bra förslag och förutsatt att finansieringen löses. Syftet är att skapa ett kunskapsunderlag för industriella, akademiska och politiska beslut om eventuell fortsatt utveckling och implementering av elvägar i det svenska vägtransportsystemet för tung trafik upp till 60 ton. Målet är att utveckla, demonstrera och utvärdera elvägar som en möjlig metod för att minska användningen av fossil energi i det svenska transportsystemet. Avsikten med den förkommersiella upphandlingen är att genomföra en förkommersiell upphandling som ska leda fram till att utveckla och tillämpa kunskap och lösningar, avseende elektrifiering av vägtransporter för tung trafik, i samverkan mellan industri, akademi och myndigheter. Det innebär att i realistiska förhållanden kunna utvärdera möjligheterna till detta. Inriktningen är att låta minst två leverantörer upprätta demonstrationsanläggningar i Sverige. Detta förutsätter att aktuella leverantörer blir kvalificerade och erhåller avtal som först avser detaljprojektering och sedan eventuellt upprättande av demonstrationsanläggning.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.