Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Roadshow USA 2017 Vi träffade representanter för 13 olika rederier

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Roadshow USA 2017 Vi träffade representanter för 13 olika rederier"— Presentationens avskrift:

1 Roadshow USA 2017 Vi träffade representanter för 13 olika rederier
Vi bokade in 1-timmes säljmöten med olika representanter från shore-excursion department, yield-department, marketing samt marine operations Presentation om Gotland våra styrkor, våra highlights och det som erbjuds idag Information om nya kajen Kort videoklipp om Medeltidsveckan

2 Hur många av rederierna kommer 2017 och framåt?
4 av de 13 besökta rederierna anlöper Visby år 2017 X av de 13 besökta rederierna anlöper Visby 2018 Flera av rederierna har besökt oss tidigare men har av olika anledningar valt bort Gotland under de senaste åren.

3 Input kring marknadens behov & trender
Fokus på expeditionskryssningar - Arctis och Antarktis Baby boomers är målgruppen – kunder som har sett det mesta men som har de mest otillgängliga och exotiska destinationerna kvar på sin önskelista Många i målgruppen är aktiva, vill hålla sig i trim och har behov av att kunna erbjudas hiking, cykling etc i samband med anlöp ”Gentle walking and biking” – något som alla pratar om Att få träffa lokala personer, lära sig om hur man lever här Att kombinera en cykeltur med provsmakning av lokal mat

4 Forts input kring marknad och trender
Gästerna ser sig inte som turister – vill gärna bli sedda som ”locals” Events som Medeltidsveckan är viktiga – skräddarsy erbjudande Platser som Roma Kungsgård med exempelvis en kortversion av ett stycket Shakespeare – viktigt att utveckla och att kunna erbjuda Vikinga-temat är väldigt intressant för US-marknaden Flera rederier kommer att vilja ha utflykter för personer med mer nischade turer Turoperatörer i Köpenhamn har erbjudit vissa rederier nya turer för kommande år

5 Forts input kring marknad och trender
”Best of” for large groups – traditional something for everyone Exclusive/ultimate tours – smaller groups – everything included with an exlusivity to it Adventures – culinary – boutique – value – nature – photography – art – private cars – hop on/hop off – off the beaten path For the boutique tours, work directly with a company that holds a strong concept På grund av att ”The Med is a mess” kommer man fortsatt att lägga fler fartyg i norra Europa – något vi kommer att kunna dra nytta av

6 Hur levererar vi – vad behöver utvecklas?
Generellt sett en positiv bild av Visby/Gotland Bra geografiskt läge Har slutat gå till Visby på grund av det oskyddade läget i samband med anlöp på redden Många visste inte om den nya kajen Frågor kring kajens kapacitet – kan man klara två stora fartyg samtidigt? Frågor kring transporter från kajen till centrum Silversea Cruises’ policy: Om gångavstånd till centrum är inom minuter – arrangeras ingen transport. Måste man arrangera, ökar det ”the operating costst” Det är billigare för större fartyg att arrangera transport än för mindre Kostnaden slås ut på fler passagerare

7

8 Hur kan vi ta arbetet till nätverket?


Ladda ner ppt "Roadshow USA 2017 Vi träffade representanter för 13 olika rederier"

Liknande presentationer


Google-annonser