Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Information från NypsCentralen
23 november
2
Nyps
3
Information från NypsCentralen
Mätning av handläggningstid Mätning av handläggningstid från inkommen ansökan om utbetalning till effektuerad utbetalning För att lättare kunna mäta handläggningstiden av ansökningar av utbetalningar, har ett nytt datumfält införts i beredningsbilden.
4
Information från NypsCentralen
Mätning av handläggningstid Datumet anges till det datum ärendet skickas från Inväntar redovisning och det måste förbli ifyllt för att kunna skicka vidare till utbetalningsbeslut. I samband med detta har det befintliga fältet ”Ankomstdatum” i rapporten bytt namn till ”Ankomstdatum, ansökan om stöd”.
5
Information från NypsCentralen
Tre nya uppgifter i rapporterna Beslutsmotivering beslut 1 Projekttyp Ankomstdatum, ansökan om utbetalning Allmänna beslutsuppgifter Beslutsmotivering beslut 1 och Projekttyp Ekonomiska uppgifter - Projekttyp, Ankomstdatum, ansökan om utbetalning
6
Information från NypsCentralen
Rättning av rapporter Slutrapporteringsdatum för PROJ har visat fel datum Tidigare visades fel datum i kolumnen ”Slutredovisas senast”. Projektets avslutsdatum från beslutsförslagsfliken visades felaktigt istället för slutrapporteringsdatumet från fliken Ek. uppgifter. Detta är rättat i rapporterna: Allmänna beslutsuppgifter, Aktörsuppgifter och Ekonomiska uppgifter.
7
Information från NypsCentralen
Generell fråga om sökande mottagit övrigt offentligt stöd till projektet
8
Information från NypsCentralen
”Har annat stöd till projektet sökts/beviljats/kommer att sökas?” ”Har statligt stöd till projektet sökts/beviljats/kommer att sökas?” ”Stöd/subvention från myndighet eller kommun de senaste tre åren?” ”Har offentligt stöd tidigare beviljats?” ”Övriga statliga stöd i samband med investeringen?” Många varianter på samma sak och ibland även ihopblandat med de minimis kontroll. ”Har företaget tidigare fått stöd från myndighet eller motsvarande?”
9
Information från NypsCentralen
10
Information från NypsCentralen
Förbättrad e-postfunktion Avsändaradressen är ändrad till: meddelande.nyps @tillvaxtverket.se Handläggarens adress anges istället som <reply-to> adress Avsändaradressen är ändrad från Nyps-användarens egen till en systemgemensam, Användarens adress skrivs istället till smtp-attributet, reply-to. Från: Skickat: den 24 februari :03 Till: Kopia: Daniel Madsen Ämne: Test av e-post skickat från Nyps
11
Information från NypsCentralen
Förbättrad e-postfunktion Exempel Från: Skickat: den 24 februari :03 Till: Kopia: Daniel Madsen Ämne: Test av e-post skickat från Nyps
12
Information från NypsCentralen
Alla historiska loggar före 18 maj 2017 är kompletterade med för- och efternamn Ärendehanterare visas med: Användarnamn För- och efternamn Organisationstillhörighet
13
Information från NypsCentralen
14
Min ansökan
15
Nu kan du registrera användarkonto direkt i tjänsten
Ändra uppgifter och glömt lösenord är fortfarande i en separat sida. Vi jobbar vidare med att även få in dessa i tjänsten
16
Min ansökan Spara säkert Automatisk utloggning vid inaktivitet
Inga dubbelsparningar Meddelande om att spara inte fungerar Hade krångliga supportärenden där användare inte fick information om att inmatningar faktiskt inte sparades. Bifogade dokument kunde få sina kommentarer omkastade. Vi är ganska säkra på att de flesta typerna av dessa fel nu är åtgärdade.
17
Min ansökan Bygdemedel
LST Västerbotten använder numer Min ansökan (Variant av PROJ) i Min ansökan. Av Leojth - Eget arbete, CC BY-SA 3.0
18
Min ansökan Ansökan om utbetalning i Inkorgen
Uppstår då ärendet hanteras Hamnar i organisationens Inkorg Ta inte bort! Koppla till ärendet genom Befintligt
19
Support
20
Information från NypsCentralen
Support och övrig information Stängning Nyps och Nyps2020 Tillväxtverket stänger sin bokföringsperiod i Nyps och Nyps 2020 för 2017, 20 dec kl och öppnar 3 jan kl 08.00 Länsstyrelserna administrerar själva sina bokföringsperioder men observera att vissa länsstyrelser har stöd som betalas ut genom Tillväxtverket, t ex affärsutvecklingscheckar
21
Information från NypsCentralen
Support och övrig information Allmänna rutiner För att underlätta rutinerna kring Nyps och övergång till nytt år finns ett dokument för nedladdning på hemsidan som innehåller ekonomirutiner och information om kontrolluppgiftsredovisningen.
22
Information från NypsCentralen
Support och övrig information
23
Information från NypsCentralen
Support och övrig information Support och administration av användare Genomgång av lokala kontaktpersoner i Nyps servicesida kommer att genomföras Ta bort användare i KAP Support Min Ansökan, hänvisa sökande till formulär på Min ansökan
27
Möjlighet att ändra text i bilagevyn per formulär i Min ansökan
Beställ via Easit med ett manus i word-format (inkl. ev. länkar).
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.