Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Sala kommun och de sociala medierna
2
Vad vi har idag * Facebook Instagram Twitter Youtube Linkedin
Vad vi har idag * Facebook Instagram Twitter Youtube Linkedin * sala.se/socialamedier
3
Så här arbetar vi Proaktivt – ca 1 inlägg per dag
Film och foto i alla inlägg Tips från verksamheterna Lyfta inlägg till huvudsidan på FB
4
Ordning och reda Kommunikationspolicy
Rutin för Sociala medier (utarbetat förslag finns) Kommunikationsenheten godkänner (blanketter)
5
Utmaningar Kommunicera rutinen Tillämpa regelverket i rutinen
Presumtiva tittarstormar och troll
6
Tillväxt Gillare av huvudsidan på Facebook
7
- Sala kommun som tjänsteleverantör -
sala.se - Sala kommun som tjänsteleverantör -
8
www.sala.se - färdigställande
Uppdatering 10/7-2017 En huvudwebbplats för Sala kommun Åter till det ursprungliga konceptet Fas 1 av färdigställandeprojektet klart Uppdatering 17/ Fas 2 av färdigställandeprojektet. Resterande 2017 Restlista Test och godkännande av leverans utifrån åtgärdsplan Riktade genomgångar för verksamheternas redaktörer, gällande administration av sala.se, har gjorts löpande under projekttiden.
9
www.sala.se – nästa steg Handbok – under arbete (2017)
För de som hanterar innehåll på sala.se För att användas som utbildningsunderlag Rutin för sala.se ( ) Förvaltning, utvecklingsansvar, informationsansvar och redaktörsskap. Utbildningar ( ) Ingående utbildning för verksamheternas huvudredaktörer Fortsatt riktade genomgångar inom olika verksamhetsområden Revidering av innehåll (2018) Verksamheterna reviderar sitt innehåll och förbättrar webbplatsens värde för medborgarna.
10
SKL – Information till alla
sala.se 2016: 49 % 2017: 82 % 2018: 90+ % Jämförelse (2017): Heby: 65 % Enköping: 84 % Uppsala: 92 %
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.