Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Tillväxt på miljödrivna marknader

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Tillväxt på miljödrivna marknader"— Presentationens avskrift:

1 Tillväxt på miljödrivna marknader
UTBUD - Visionärer - Entreprenörer - Säljare - Finansiärer Innovation och företagsutveckling: EMC - Forsking samt labmiljö (Innovationsfrämjare) GBR - Affärsutveckling och export (Företagsfrämjare) Eco Construction, DalaBit, High Voltage Valley, ITS Dalarna, Tripple Steelix (Kluster) Miljöansvar och energieffektivitet Energiintelligent Dalarna (Regionalt ledarskap) Myndigheter, politiker, kommuner, länsstyrelse och intresseorganisationer (Policy, incitament, information, rådgivning, metodstöd, miljötillsyn, krav) Kommunala bolag (Förebilder, offentlig upphandling, tidiga adepter) EFTERFRÅGAN - Kunder Sedan kommer den viktiga frågan – vad är ger det ena eller andra? Vad är hönan eller ägget. Miljörörelsen har en tendens att ha övertro till att det är efterfrågan som styr utvecklingen. Bara folk förstår och efterfrågar goda miljöval så kommer de att finnas där. Miljöteknikföretagande blir s a s en positiv effekt av ett aktivt miljöarbete. Näringslivsutvecklare ser kanske mer möjligheten att genom innovation och större utbud av intressanta produkter och tjänster skapa nya marknader eller få befintliga att växa. Det är ju inte sällan så att vi först när vi ser en smart produkt erbjudas som vi blir intresserade av att köpa den. Det är skillnad på behov och efterfrågan.


Ladda ner ppt "Tillväxt på miljödrivna marknader"

Liknande presentationer


Google-annonser