Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Situerat aktivitetssystem 2
2
Litteraturen Vad tyckte ni om den? Acting with technology
Didaktisk design i digital miljö Kunskap och människans redskap
3
1. Activity theory "neither hand or mind alone suffice; the tools and devices they employ finally shape them". Francis Bacon Outcome/product
4
1. Activity theory Activities, needs, motives, objects N:1:1 N:N:1
1:1:1:1 N:N:1
5
2. Didaktisk design Design sequences (s.29)
Multimodalt perspektiv (4 inlärningsstilar, referensgrupp)
6
Didaktisk design Skriften har ju traditionellt sett fungerat som en selektionsmekanism. Fundera över tillfällen och situationer där digitala miljöer kan, eller kan komma att, fungera som ett selektivt instrument. Ge några exempel varför det är viktigt att ha ett multimodalt perspektiv i utbildningsdesign.
7
Didaktisk design Tänka på metaforval och tolkningsalternativ
Arbiträra tecken och vardagskoppling (s.42) Selektiva instrument
8
3. Människans redskap Vilka är de viktigaste förändringarna som digitala miljöer medfört i att skapa förutsättningar för interaktion och socialt samspel?
9
Fördomar Fördomar mot teknik och dess användning. Vilka är fördomarna och hur bemöter man dem?
10
Fördomar Tid med mediet (≠ transparency) Terminologi Framtiden?
11
Framtiden T.ex. de nya proven IT i undervisning eller inte…
stora klyftor!
12
Helpdesk http://www.youtube.com/watch?v=wokOl0t2cf4
s.16 Kunskap och människans redskap
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.