Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Gästnätter i Skåne Januari 2016 Förklaring av innehållet
I detta hörn står vilket område och vilken period bilden gäller samt totalsiffror för perioden. Alla siffror på bilden gäller för angivet område och period. Gästnätter i Skåne Januari 2016 Utveckling per marknad. Pajdiagrammet visar fördelning mellan svenska och utländska gästnätter samt de största marknaderna. Siffran före marknaden anger utveckling jämfört med samma period föregående år och siffran efter visar antal gästnätter den aktuella perioden. Utveckling per kommun. Kartan visar utveckling per kommun/län jämfört med samma persiod föregående år. Mörkare färg innebär större utveckling (Utveckling per marknad HSVCSoL. Utveckling % jämfört med samma period föregående år samt antal gästnätter) Utveckling per boendeform. Representeras av bilder med siffror under som anger hur stor andel av de totala gästnätter de står för samt utveckling jämfört med samma period föregående år. (Gästnätter per boendeform. Andel samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) Hotell 87 % +10,9 % Stugby 2 % +15,7 % Vandrarhem 2 % -1,9 % Camping 5 % +38,6 % SoL 5 % +22,0 % (Gästnätter totalt HSVC. Utveckling % jämfört med samma period föregående år) Källa: SCB/Tillväxtverket bearbetat av Tourism in Skåne
2
Gästnätter BI SYD, jan-feb 2016
gästnätter (+10,5 %, st) (Utveckling per marknad HSVCSoL. Antal gästnätter samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) (Gästnätter per boendeform. Andel samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) Hotell 81 % +8,6 % Stugby 3 % -9,2 % Vandrarhem 6 % +41,3 % Camping 7 % +11,6 % SoL 3 % +6,1 % (Gästnätter totalt HSVC. Utveckling % jämfört med samma period föregående år) Källa: SCB/Tillväxtverket bearbetat av Tourism in Skåne
3
Gästnätter i Skåne, jan-feb 2016
gästnätter (+14 %, st) (Utveckling per marknad HSVCSoL. Antal gästnätter samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) (Gästnätter per boendeform. Andel samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) Hotell 87 % +10,9 % Stugby 2 % +15,7 % Vandrarhem 2 % -1,9 % Camping 5 % +38,6 % SoL 5 % +22,0 % (Gästnätter totalt HSVC. Utveckling % jämfört med samma period föregående år) Källa: SCB/Tillväxtverket bearbetat av Tourism in Skåne. Alla utvecklingssiffror jämfört med samma period föregående år
4
Gästnätter i Blekinge, jan-feb 2016
gästnätter (+7,3 %, st) (Utveckling per marknad HSVCSoL. Antal gästnätter samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) (Gästnätter per boendeform. Andel samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) (Gästnätter totalt HSVC. Utveckling % jämfört med samma period föregående år) Hotell 75 % +12,6 % Stugby 0 % n/a Vandrarhem 8 % +38,9 % Camping 14 % +1,1 % SoL 3 % +30,5 % Källa: SCB/Tillväxtverket bearbetat av Tourism in Skåne
5
Gästnätter i Halland, jan-feb 2016
gästnätter (+8,8 %, st) (Utveckling per marknad HSVCSoL. Antal gästnätter samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) (Gästnätter per boendeform. Andel samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) (Gästnätter totalt HSVC. Utveckling % jämfört med samma period föregående år) Hotell 73 % +4,5 % Stugby 0 % n/a Vandrarhem 6 % +93,8 % Camping 18 % +15,2 % SoL 2 % +55,9 % Källa: SCB/Tillväxtverket bearbetat av Tourism in Skåne
6
Gästnätter i Kronobergs län, jan-feb 2016
gästnätter (+19,5 %, st) (Utveckling per marknad HSVCSoL. Antal gästnätter samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) (Gästnätter per boendeform. Andel samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) (Gästnätter totalt HSVC. Utveckling % jämfört med samma period föregående år) Hotell 86 % +19,0 % Stugby 0 % n/a Vandrarhem 8 % +166,2 % Camping 3 % -40,5 % SoL 3 % -5,8 % Källa: SCB/Tillväxtverket bearbetat av Tourism in Skåne
7
Gästnätter i Jönköpings län, jan-feb 2016
gästnätter (+4,3 %, st) (Utveckling per marknad HSVCSoL. Antal gästnätter samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) (Gästnätter per boendeform. Andel samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) Hotell 77 % +2,2 % Stugby 8 % +0,5 % Vandrarhem 7 % +14,4 % Camping 5 % +2,2 % SoL 3 % -2,4 % (Gästnätter totalt HSVC. Utveckling % jämfört med samma period föregående år) Källa: SCB/Tillväxtverket bearbetat av Tourism in Skåne
8
Gästnätter i Kalmar län, jan-feb 2016
gästnätter (-0,9 %, -676 st) (Utveckling per marknad HSVCSoL. Antal gästnätter samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) (Gästnätter per boendeform. Andel samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) (Gästnätter totalt HSVC. Utveckling % jämfört med samma period föregående år) Hotell 70 % -1,2 % Stugby 6 % -46,2 % Vandrarhem 10 % +61,4 % Camping 6 % -21,4 % SoL 7 % +5,2 % Källa: SCB/Tillväxtverket bearbetat av Tourism in Skåne
9
Gästnätter i Malmö, jan-feb 2016
gästnätter (+30,7 %, st) (Utveckling per marknad HSVCSoL. Antal gästnätter samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) Stugby, vandrahem och camping 5 % +87,0 % (Gästnätter per boendeform. Andel samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) Hotell 95 % +27,1 % (Gästnätter totalt HSVC. Utveckling % jämfört med samma period föregående år) Källa: SCB/Tillväxtverket bearbetat av Tourism in Skåne
10
Gästnätter i Lunds kommun, jan-feb 2016
gästnätter (+9,7 %, st) (Utveckling per marknad HSVCSoL. Antal gästnätter samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) Stugby, vandrahem och camping 0 % n/a (Gästnätter per boendeform. Andel samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) Hotell 100 % +9,4 % (Gästnätter totalt HSVC. Utveckling % jämfört med samma period föregående år) Källa: SCB/Tillväxtverket bearbetat av Tourism in Skåne
11
Gästnätter i Västerviks kommun, jan-feb 2016
gästnätter (+1,4 %, +158 st) (Utveckling per marknad HSVCSoL. Antal gästnätter samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) (Gästnätter per boendeform. Andel samt utveckling % jämfört med samma period föregående år) Stugby, vandrahem och camping 51 % -4% Hotell 49 % +6 % (Gästnätter totalt HSVC. Utveckling % jämfört med samma period föregående år) Källa: SCB/Tillväxtverket bearbetat av Tourism in Skåne
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.