Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
GRUPPSAMTAL MÖJLIGHETER? UTVECKLINGSOMRÅDEN?
VAD KAN VI LÄRA OSS AV FÖRSTA TIDEN? VAD SKA VI GÖRA MER AV? VAD VILL VI MED OCH HUR ANVÄNDER VI OSS AV LEVEL UP? MÅLGRUPPEN FRAMÅT? ETC….
2
GRUPPINDELNINGAR Emina, Cecilia H, Suzanne N, Ulricha, Rebecka B, Elenor, Fredja Cecilia, Susanne F, Hans, Anna, Julia, Frida, Robert, Erland, Lisbeth Maria S, Jan-Olof, Mikael, Malin, Maria H, Christel Marie T, Rebecka S, Yasmin, Lisbeth, Jessica, Anders, Erik Eva, Britt-Marie, Lena, Fares, Karin, Lars
3
Vad har vi kommit fram till
Grupp1. MÖJLIGHETER: Personer blir sedda, växer, bekräftas. Deltagare behöver inte veta vad dom vill, det får växa fram, låga krav, individanpassat. UTVECLINGSOMRÅDEN: Håller pojektet levanade, påminner kollegor och sig själva. Att få med psykiatrin, skapa samarbete, kompetenspass med dem för de som är med i projektet. Att få med en lägre målgrupp. Att fånga upp yngra så att de inte faller mellan stolarna. Viktigt att socialsekreterare i kommuner är projektet är mer levande förmedlar till andra kommuner i nätverk. Viktigt att komma igång med projektet. Rimligt med en veckas betänketid för deltagare. Att involvera en bredare målgrupp. Samverjkan mella DUA och Level Up. Fortsätta att bekräfta det som är bra. Arbeta mer med 7/20. Använda deltagare för att utveckla projektet.
4
Vad har vi kommit fram till
Grupp 2 Möjligheter: Bra att det finns stora ekonomiska möjligheter, att det finns möjligheter til samverkan. Individanpassat. Viktigt att träffa de olika myndigheterna mer när individen är redo.. UTEVCKLINGSOMRÅDEN: Tydliggöra projektet för remittenter. Mentorerna ska visa sig och förmedla. Vidga målgruppen – att tänka brett och inte krångla till det. Den som behöver hjälp behöver hjälp. Snabbare med att remittera in. Göra så att individen lyckas oavsett ”botten”. Hitta alternativa vägar. Uppföljningsmöten – bestämma varje träff – tydliggöra mellan mentor, deltaagre och remittent. Fortsatt sjukskrivning under deltagande i Level Up under hela perioden. Sjukpenning till rehabpenining.
5
Vad har vi kommit fram till
Grupp 3. MÖJLIGHETER: Flexibelt. Startar individuellt. Att mentor kan finnas kvar under en längre tid. Handledning är bra. Bra att mentor är med även i arbetsgivarkontakter för att prata anpassad anställning. UTAMNINGAR: Att man ”hälsar på” Folkhögskolan tidigare. Att ta in en bredare grupp, att vara flexibel. Behov av att ha tydligare gränser vid utskrivning. Att närvara och vilja vara med. Komma in i en fas därvi har större fokus på verkamheten. Svårt på småorter att hitta aktiviteter. Något att samarbeta kring. Vända sig mot föreningar och presentera projektet. Mjuka gränser i ”levlarna”.
6
Vad har vi kommit fram till
Grupp 4 MÖJLIGHETER: Flexibilitet, möjligheter att det är olika verksamheter. Finns flera möjligheter även inom folkhögskolan- Bla Framsteget. Se över andra projekt och verksamheter som matchar målgruppen för att de ska få nya nätverk. Förutsättningarna ser olika ut. Att man inte kan göra på samma sätt. I Essunga finns det en personlig kännedom kring ungdomarna. Begreppsförvirring – Indiivid fast det är grupp – att möta deltagarna tidigare innan Level 2. Många potentiella deltagare som backade pga gruppverksamhet. Mun till mun –metoden.
7
Vad har vi kommit fram till
Grupp 5 MÖJLIGHETER: Samverkan, tänka på föreningslivet för att skapa socialt sammanhang. .Inventera föreningar i kommunerna. . UTVECLING: Lidköping har mycet att lära från Skara. Att de arbetar på ett bra sätt som kan förmedlas till Lidköping. Lära av varandra. Involvera socialtjänsten på ett djupare plan. Lidköpings mentorer vill ha mer deltagare – finns brist på deltagare från socialtjänsten i Lidköping. Indivduelll tid i Level 2. Viktigt att hitta steg till Follkhögskolan på ett tydligare siätt. Får vi folk dit på studiebesök. Utnyttja resurser vi har i projektet.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.