Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
CM Implementation & Customer Support
Bengt Järnliden Jesper Nordin
2
Mission
3
Vision och värderingar
4
A Service of World Class
6
Verksamhet Customer Support
teknisk support för privat- och företagskunder som nyttjar Nordeas elektroniska tjänster privatkunder alla dagar kl företagskunder vardagar kl , helg kl support till bankkontor och nordiska supportkolleger vardagar kl uppdragsgivare är produktägaren för respektive tjänst
7
Vad hjälper vi kunderna med?
Installation Funktionalitet Betalningar Filsändning/filhämtning Kommunikation Databaser Säkerhetslösningar
8
Produktägare och specialister, Nordea
Vad händer när kunden ringer oss? OBS! Ca 99% av frågorna löses i första kontakten First Line Support Externa leverantörer Kolleger i Nordea Second Line Support BGC Nordea IT CM ICS Produktägare och specialister, Nordea Nordic Processor
9
Change Management Arbetssätt Verktyg Organisation Modell Ledarskap
tillsammans med personalen Arbetssätt Verktyg Ärendehantering Einstein Schemaläggning Telefonistyrning CSI / ESI Organisation Modell First & Second line Samordnare Gruppsammansättning Språkbank Rekrytering / urval Ledarskap Filosofi Synligt ledarskap Medlyssning RAK / PDD Kulturbärare Rekrytering / plan
10
Resultatuppföljning Vad mäter vi? Kundnöjdhet Väntetid Öppen telefon
Lösningsprocent Loggning av ärenden Personalnöjdhet Personalomsättning
11
Frågor?
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.