Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
HAGFORS TURISTINFORMATION
Madelene Andersson Turismansvarig
2
HISTORIK 2009 öppnades två nya turistinformationer – Ekshärad och Hagfors Hagfors blev helårsöppen och Ekshärad säsongsöppen Flytt av båda turistinformationerna fram till 2012. 2015 stängdes turistinformationen i Ekshärad
3
INFOPOINTS Inför säsongen 2016 öppnades fem InfoPoints i kommunen.
Syftet; att bredda turistinformationens spridning och därigenom förbättra värdskapet. Målet; fler nöjda kunder, fler gästnätter, men även få ett bättre samarbete med företag och kunna utbilda dem i besöksnäringsfrågor. PN Sport, Värmlands älgpark, ICA Åhströms Råda, OKQ8 Hagfors och Coop Sunnemo. Alla InfoPoints ingår nu i besöksnäringsnätverket. Utvärdering; varierat engagemang från företagen men uppskattat av besökaren.
4
MOBIL TURISTINFORMATION
Sommaren 2016 startade vi Mobil Turistinformation. Tisdagar och onsdagar i juni, juli och augusti Boende, restauranger, aktiveter, evenemang, vandringsleder Syftet; vara mer tillgängliga för våra besökare, förbättra samarbetet med företag/föreningar samt ökad kunskap om våra besökare. Målet; fler gästnätter, ökad turistisk omsättning. Utvärdering; boende och restauranger var bästa ställena, företagen mycket nöjda med vår tillgänglighet.
5
Tack för er tid!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.