Ladda ner presentationen
Publicerades avAnna Fransson
3
Berättarkvällar
8
Daniel Svensson & Goodland Trio
Peter Nilsson & Zeynep Uchbasaran Jörgen Lind & Tangokungar Alexander Carlesson & West of Eden
9
Kafé Axel
10
Volontärer
11
Författarcentrum Väst
Författarförmedling och poesidagen Kennet Klemets Forum för poesi och prosa och gymnasietävlingen Jag skriver i dina ord Pål Börjesson Thomas Skuja – eller
12
Musikcentrum Väst, MCV.SE
13
Projekt: Musik på biblioteket
16
Förslag till MARKNADSFÖRINGSPLAN
1. Syfte Fler besökare på program för vuxna Bredda marknadsföringsytan, nå fler olika målgrupper med olika metoder Lokalisera nya grupper och nå dem 2. Målgrupp Vuxna i alla åldrar. 3. Varför? Som Astrid i Axelhusets vänner sa: "ett omfattande utbud med lite av allt - man ska kunna få omvärldskoll, bra kultur, litteratur och trevlig samvaro på ett och samma ställe" Känsla av mondänitet Geografisk närhet Träffa vänner 4. Konkurrens Vår konkurrensfördel (marknadsposition) är liknade utbud som andra (ex ABF, FCV på Musikens hus) men till ett lägre pris och närmare läge. Svagaste sidor – vi har ingen marknadsföringsbudget. 5. Kanaler Varje månad: Utskriven affisch A4 till ca 15 stadsdelsbibliotek, sätt upp på ICA, hissen, entrén, bakdörren, förskolan Kalendariet Göteborgs stad (kan göras halvårsvis) GP-guiden (kan göras halvårsvis)
17
Skicka programlänk till tidningen Väster + Vårt Göteborg varje säsong
Skicka programlänk till tidningen Väster + Vårt Göteborg varje säsong. EJ GP – det blir rusning till utställningar som inte finns. Sociala medier Promenadvännerna – vi gör ett färdigt promenad-kit (A4-affischer + flyers+lista på ställen (Marklandsg Willys Kaverös, Netto Flatås, Hemköp Fyrktorget) i disken sista veckan varje månad. Vi skriver blänkare till GP och nättidningen Vårt Göteborg, Göteborgs fria, ETC, lokalradion, om vad som händer. Gör några olika mallar för olika typer av evenemang, som man lätt kan justera inför aktuellt program. Budskapet Snabbt att läsa och uppfatta. Enhetlig affischmall. Återkommande programomslag, olika färg för vår/höst. Mätning, utvärdering Skriv upp antal besökare efter varje program. Dokumentera typ av program och vilken målgrupp vi når. Praktiskt, delegering Maria gör affischer, mejlar underlag i pdf till Hanna, Britta, Anna. Maria lägger in vuxenprogram i Göteborgs stads kalendarium samt GP-guiden. Ej utställningar. Britta lägger in i sociala medier, info i entréhallen. Övriga goda ideer Mejlgrupper. Befintliga är i nuläget Axelhusets vänner, och en som heter Grannar, dvs kulturarbetare och övriga intresserade i närområdet. Låt en lista gå runt under varje program, fyll i mailadress om ni önskar info. Mejllista: påminnelse till intresserade inför varje program. Karta över Göteborgs folkbibliotek med vilka spårvagnslinjer som leder fram.
18
Veckonr.se
20
Namndar Nasser Morango Lamine Cissokho Jenny Högström
21
säsongens lokala & prisbokningen
Martin Sernestrand Sevi Kumral & Ola Larsmo
22
Säsongens After Work Alice b Karolina Ramqvist
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.