Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avOve Ekström
1
Konvertering NET1 till NET2 Information om övergången till den nya versionen av Emrox Store
2
Första inloggningen i NET2 för butiken 1.Site: http://net2.emrox.net/ eller klicka på länken i mailethttp://net2.emrox.net/ 2.Logga in i kontot med de uppgifter du fått i mailet 2
3
Första inloggningen i NET2 för butiken 3 3. Logga in som ”admin” med lösenord enligt mailet
4
Kontrollera användare (1) Välj Underhåll/Konto/Användare
5
Kontrollera användare (2) 1.Lägg till användare om det saknas 2.Ta bort: Klicka på namnet 2a. Ta bort användare 2b som slutat 3.Uppdatera lösenord (tips: anger du inget lösenord så slipper användaren ange något!) 3 2b 1 2a
6
Kontrollera användare (3) Tilldela rättigheter, använd profil Butiksmedarbetare
7
Lagerplatser (vid behov) I denna version finns det möjlighet att lägga till lagerplatser. Dessa används för att ange var service- eller låneobjekt befinner sig. Lägg gärna till ett par lagerplatser t.ex. ”Låneobjekt”, Hylla 1, 2, 3, Utgående, Inkommande mobiltelefoner eller vad du tycker är lämpligt. Välj Underhåll/Generellt/Lagerplatser för att komma rätt
8
Gå igenom låneobjektslagret (1) Välj Underhåll/Generellt/Låne- och hyrobjekt
9
Rätt namn, modell och låneavtal Alla låneobjekt som fanns i butiken följer med men för att dra nytta av nya funktioner i systemet måste de tilldelas: Namn Modell Låneavtal Klicka på respektive låneobjekt och ange dessa uppgifter. Har du skapat lagerplatser kan du även ange var de ligger fysiskt
10
Att arbeta i det nya systemet - De fyra rutinerna Systemet är numera uppbyggt kring fyra huvudrutiner: 1.Ny order (skapa en ny service) 2.Utleverans (ut från butik) 3.Inleverans (in till butik) 4.Stäng order (utlämnig till kund/ägare)
11
Så här ser Emrox Store ut idag!
12
Sök och Uppföljning På förstasidan finns även genvägar till sök och uppföljning Sök de ärenden som redan är registrerade i Emrox Uppföljning - används för daglig/rutinmässig uppföljning av t.ex. försenade ordrar eller obesvarade kostnadsförslag
13
Support Mer information finns i manual: Manual för butiksmedarbetare Emrox Net II Store.ppt (Länk finns i mailet med dina inloggningsuppgifter) Vid problem eller behov av hjälp kontakta: BlueFront Support 08-505 277 20 support@bluefront.com
14
…thank you for your time!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.