Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avMagnus Fransson
1
Varumärket Luleå kommun Kommunikationskontoret Position Luleå kommun ska uppfattas som en nationell förebild inom respektive verksamhetsområde. Varumärkeslöfte Luleå kommun ska ge god service som kännetecknas av en hög tillgänglighet och ett bra bemötande. Målbild 2020 Luleå kommuns verksamheter ska präglas av hög kundnöjdhet.
2
Medborgarundersökning Om SCB:s undersökning 138 kommuner deltog 2015. 1200 Luleåbor har tillfrågats, 42 procent har svarat (44 procent snitt i landet) För att en förändring ska vara statistiskt säkerställd ska förändringen vara minst två procentenheter (+ eller -). * innebär att frågan har förändrats under mätperioden 2006-2015 varför resultaten inte är helt jämförbara över tiden. Kommunikationskontoret
3
Medborgarundersökning Procentuell svarsfrekvens 2015 Kommunikationskontoret
4
Medborgarundersökning Sammanfattning Av 26 undersökta verksamheter ligger Luleå kommun över snittet i 23 fall. Medborgarna i Luleå är mer nöjda både jämfört med samtliga kommuner och med kommuner i samma storleksklass (över 50 000 inv). Högst NRI har Danderyd med betygsindex 78. Luleå hamnar på plats 28 med betygsindex 65 (plats 7 index 64 2014) Högst NMI har Danderyd med betygsindex 69. Luleå hamnar på plats 21 med betygsindex 61 (plats 2 index 64 2014). Högst NII har Danderyd med betygsindex 58. Luleå hamnar på plats 60 med betygsindex 40 (plats 8 index 50 2014). Kommunikationskontoret
5
Medborgarundersökning Sammanfattning Luleås placering inom respektive område som undersökts: Kulturellt utbud (1 plats) Fritidsmöjligheter (4 plats) Utbildningsmöjligheter (6 plats) Idrotts- och motionsanläggningar (9 plats) Räddningstjänst (11 plats) Kommersiellt utbud (16 plats) Gymnasieskola (17 plats) Miljöarbete (22 plats) Kommunikationer (22 plats) Arbetsmöjligheter (24 plats) Rekommenderar andra att flytta hit (29 plats) Renhållning och sophämtning (29 plats) Grundskolan (34 plats) Kommunikationskontoret
6
Medborgarundersökning Sammanfattning Luleås placering inom respektive område som undersökts: Gång- och cykelvägar (36 plats) Stöd för utsatta personer (41 plats) Kommunens information (42 plats) Förskolan (43 plats) Trygghet (43 plats) Gator och vägar (44 plats) Bemötande och tillgänglighet (50 plats) Förtroende (53 plats) Möjlighet att påverka (54 plats) Vatten och avlopp (64 plats) Komma i kontakt (66 plats) Äldreomsorgen (81 plats) Bostäder (136 plats) Kommunikationskontoret
7
Medborgarundersökning Nöjd-Region-Index (NRI) Kommunikationskontoret
8
Medborgarundersökning Rekommendation Kommunikationskontoret
9
Medborgarundersökning Arbetsmöjligheter Kommunikationskontoret
10
Medborgarundersökning Utbildningsmöjligheter Kommunikationskontoret
11
Medborgarundersökning Bostäder Kommunikationskontoret
12
Medborgarundersökning Kommunikationer Kommunikationskontoret
13
Medborgarundersökning Kommersiellt utbud Kommunikationskontoret
14
Medborgarundersökning Fritidsmöjligheter Kommunikationskontoret
15
Medborgarundersökning Trygghet Kommunikationskontoret
17
Medborgarundersökning Nöjd-Medborgar-Index (NMI) Kommunikationskontoret
18
Medborgarundersökning Bemötande - Tillgänglighet Kommunikationskontoret
19
Medborgarundersökning Förskolan Kommunikationskontoret
20
Medborgarundersökning Grundskolan Kommunikationskontoret
21
Medborgarundersökning Gymnasieskolan Kommunikationskontoret
22
Medborgarundersökning Äldreomsorgen Kommunikationskontoret
23
Medborgarundersökning Stöd för utsatta personer Kommunikationskontoret
24
Medborgarundersökning Räddningstjänsten Kommunikationskontoret
25
Medborgarundersökning Gång- och cykelvägar Kommunikationskontoret
26
Medborgarundersökning Gator och vägar Kommunikationskontoret
27
Medborgarundersökning Idrotts- och motionsanläggningar Kommunikationskontoret
28
Medborgarundersökning Kulturverksamhet Kommunikationskontoret
29
Medborgarundersökning Miljöarbete Kommunikationskontoret
30
Medborgarundersökning Renhållning och sophämtning Kommunikationskontoret
31
Medborgarundersökning Vatten och avlopp Kommunikationskontoret
33
Medborgarundersökning Nöjd-Inflytande-Index (NII) Kommunikationskontoret
34
Inflytandefaktorer 2015 Kommunikationskontoret
35
Inflytandefaktorer 2014 - 2015 Kommunikationskontoret
36
Luleå kommuns tilläggsfrågor Kommunikationskontoret
37
Medborgarundersökning Hur vill du helst få information från Luleå kommun?
38
Medborgarundersökning Hur vill du helst kontakta Luleå kommun när du har ett ärende eller en fråga? Kommunikationskontoret
39
Medborgarundersökning Vilket samlat omdöme vill du ge kommunens service när du som medborgare kontaktar oss?
40
Medborgarundersökning Luleå kommun har som målsättning att kommunen ska växa med 10 000 nya invånare. Har du hört talas om denna målsättning? 2012 2013 Kommunikationskontoret 2014 2015
41
Medborgarundersökning Tycker du att det skulle vara bra om Luleå växte med 10 000 nya invånare? 2012 2013 Kommunikationskontoret 2014 2015
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.