INDISKA Kundklubb 2013.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetet med anmälningsavgifter
Advertisements

Leverantör.
En presentation av ett unikt system
ADR: Automatic Delivery Rewards Vägledning. VAD ÄR ADR? •ADR är ett enkelt sätt att få hem produkterna du gillar och behålla din försäljningsvolym (PSV).
Kampanjuppföljning Hur den senaste kupongkampanjen gick totalt sett vet du säkert. Men hur gick den i exempelvis Skåne jämfört med i Göteborg? Var resultatet.
Automatic Delivery Rewards
Klicka för att byta bild när bilderna stannat
IPad grundkurs.
Välkommen till en presentation av FriTid
Koncept för e-handel Lars Knapasjö Martin Eriksson Nomadiz Communication AB.
En kort lektion i hur du inte blir blåst
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
Tre kritiska situationer
Del 2 av Nya betalningskanaler PayEx
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto Kvittot kan vara bra att ha om du vill: - Kontrollera så.
Lagar och Regler Kap. 5.
Utbildning föreningsadministratör. Viktiga datum! Fr.o.m. 1/ är det krav på att aktiviteter/sammankomster ska närvarorapporteras i kommunens system.
DISCO!!!!!!!!!!! Fredagen den 20/5 i Folkets Hus
Mobil Marknadsföring & Kundklubbar Ivar Uttergård Marknadschef
Försök med hemleverans. Ansvar för det som säljs. Ansvar för att motverka alkoholens negativa effekter. Ansvar för en bra service. Systembolagets roll:
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Dispositif d’Evaluation des moyens et modes de Communication Internationale De l’Entreprise A Leonardo da Vinci project coordinated by the Chalon/Saône,
Betalalternativ - Glöm inte kassan!.
Lathund för Vårdnadshavare
OCR-hantering, betalningsuppföljning, bokföring, uppföljning
Projekt och Arkitektur
Medlemsregistrering SAFF har skapat en förenklad version på hur ni i föreningarna lägger upp era medlemmar. Har ni frågor ring Marika Holm på
Hur man beställer produkter och blir lojal kund..
Anslutning till Mina meddelanden
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto. Erbjuder ett företag/butik inte ut kvitto riskerar man.
Rabattavtal TV4 Sverige/Avfall Sverige/Bright Media Kampanj: Farligt Avfall, Energiutvinning och Materialåtervinning Period: Aug 2010 – Dec 2011.
Varje år slängs tusentals ton mat i Sverige.
Vill du ha fler gäster? Kostnadseffektiv och mätbar marknadsföring av din restaurang.
Nytt IT-stöd för medlemsregister och hemsidor
En mobil växel olik alla andra
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
BOO FF Generell info HT 2015 P07:12. Ledare Boo FF P07:12 Lagledare:Gabriella Elmroth Tränare:Mattias Fråhn Tränare: Henrik Hagel Tränare:Fredrik Hultner.
Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.
INDISKA Kundklubb 2013.
Introduktion till MIRIAM
UTBILDNING MIRIAM M EDLEM 1. AGENDA INLEDNING ALLMÄNT OM MEDLEM KOPPLING ANDRA MODULER INTEGRATIONER SÖK OCH VISA ANSÖKAN SKAPA MEDLEM HUSHÅLLSMEDLEM.
Fiber från Telia. Bredband för hela hemmets kommunikation Tv med mängder av kanaler och program Fast telefoni med lägre priser Abonnemang utan bindningstider.
1 CLIQ i ARX Integrationslösning för passer- och låssystem ASSA ABLOY is the global leader in door opening solutions, dedicated to satisfying end-user.
Dialect Unified En mobil växel olik alla andra Innehåll Växeln som molnstjänst En telefonväxel på dina villkor För användaren Vem vill du ringa? Telia.
LOK-Stöd. Kommunalt & Statligt Kommunala & statliga aktivitetsstöd skall redovisas 15 februari resp. 15 augusti Nytt för 2014 – personnummer på alla medlemmar.
Kompensationsplanen Från Medlem till Supervisor. 2 Success Builder Qualified Producer Supervisor Distributor En helt unik produktlinje som endast kan.
Västra Götalandsregionen Införande av internetbaserat stöd och behandling.
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
L ADOK PING UNDER PRODUKTIONSSÄTTNINGSTIDEN NUAK, Linda Strand Lundberg och Stellan Englén Ladokkonsortiet.
Föräldramöte Almtuna Team 05 Minnesanteckningar möte 5 september /09/20161Almtuna Team 05.
RFs app Med RFs app kan ni: Kommunicera - med lag, träningsgrupp eller styrelse via sms och meddelande i appen. Rapportera LOK-stödsaktiviteter -
Michael Hansson Löfqvist SISU Idrottsutbildarna Stockholm
Event-modulen Grundläggande info En introduktion
Föräldramöte Tillberga IK P-01
Ny DEP-relaterad funktionalitet i Ustart
Friskvårdskuponger Vi har två olika leverantörer för tillfället
HANDLEDNING INKÖP PÅ COOP.SE
ADR & SKANNERKORT.
Namn på det lokala distriktet/kundområdet
Nya Rum i Skolwebben
Svensk idrotts verksamhetssystem
Information om webprojektet och nytt anmälningsförfarande
Tre kritiska situationer
Klubbfilialer i MyLCI Vägledning 2018.
Utbildning: - Anläggning
Presentationens avskrift:

INDISKA Kundklubb 2013

Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

Tiplan Preliminär Mars April Maj Juni Juli Augusti Plan Krav & Design Utveckling Test Pilot (?) Utrullning till butik Beslutsmöte - Tidplan - Kostnad Statusmöte Beslutsmöte Beslutsmöte Go-live

Projektorganisation Draft Styrgrupp Ylva Bergqvist Johan Mark Sofie Gunolf IT-projektledare Mikael Nordström Abalon-projektledare - Utvecklare - Testare - etc. Extenda-projektledare Brightstep-projektledare Verksamhetsprojektledare Stephane Kylenfelt Zoltak

Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

Processflöden Översikt Kundadministration Registrera ny medlem (butik, web, app) Ändra medlem (butik, web, app, kundtjänst) Medlemsköp Medlemsköp (butik, web) Bonushantering Efterregistrera bonus (butik, kundtjänst) Skänk bonus (butik, web) Mina sidor Hantera mina sidor Kampanjhantering Skapa kampanjer Uppföljning & analys

1.a Registrera ny medlem Uppdatera/detaljera Web Kund registerar sig som medlem via webben Kassapersonal registrerar medlem i kassan Välkomstinfo och erbjudande skickas ut till medlem Kund vill bli medlem Butik App Kund registerar sig som medlem via appen

1.b Ändra medlem Uppdatera/detaljera Kund loggar in på appen App Medlem uppdaterar informationen Web Medlem loggar in på Mina Sidor Medlem vill ändra uppgifter Butik Medlem identifieras i kassan Kassapersonal uppdaterar informationen Medlem ringer kundtjänst Medlem identifieras och uppdateras av kundtjänst Kundtjänst

2.a Medlemsköp Uppdatera/detaljera Ändra medlemsinfo (1.b) Befintlig medlem Butik Kassapersonal registrerar varor i kassan Medlem identifieras i kassan Rabatter appliceras på köpet Medlem betalar Kund inleder köp Vill bli medlem (1.a) Registrera ny medlem Kunden lägger varor i kundkorgen Medlem vill skänka bonus Web Medlem vill ej skänka bonus (3.b) Skänk bonus till välgörenhet Bonusbelopp registreras på medlem Vill ej bli medlem Kund betalar

3.a Efterregistrera bonus Uppdatera/detaljera Medlem identifieras i kassan Bonus efterregistreras för medlem Kund vill efterregistrera bonus Butik Kundtjänst Medlem ringer kundtjänst Medlem identifieras av kundtjänst

Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

Verksamhetskrav Det skall vara möjligt att registrera ny medlem i butik, på webben och i appen Det skall vara möjligt att ändra medlemsinformation i butik, på webben (Mina Sidor), i appen och via kundtjänst En medlem skall kunna identifieras med följande identifierare: Personnummer Email Telefonnummer Medlemsnummer En kund måste vara kundklubbsmedlem för att kunna använda ”Mina Sidor” (?) På ”Mina Sidor” skall medlemen kunna hantera följande: Ändra medlemsuppgifter (krav 2) Se aktuellt bonussaldo Se aktuella erbjudanden Se köphistorik Det skall vara möjligt att utnyttja kampanjköp i alla kanaler (butik och webb) Kundklubben skall hantera kampanjchecker (t.ex. välkomstcheck och bonuscheck) som betalmedel

Verksamhetskrav – forts. Kundklubben skall hantera följande typer av erbjudanden som rabatter: % på helt köp % på sortimentsavsnitt % på definierad vara % på valfri vara Medlemspris på vara Fri frakt Medlemsköp skall generera bonuspoäng per handlad krona Medlemsköp på upp till 250 kr skall generera 1 bonuspoäng per handlad krona Medlemsköp över 250 kr skall generera 2 bonuspoäng per handlad krona Det skall vara möjligt att efterregistrera bonus i butik och via kundtjänst Det skall vara möjligt att skänka bonus till välgörenhet i alla kanaler (butik och web) Bonuspoäng skall, för web-köp, uppdateras när varan skickas från lagret (ej vid beställning) Vid köp med intjänad bonus på webben skall bonusbeloppet reserveras till dess att försäljningen är genomförd; i.e. varan är skickad från lagret All artikelinformation skall finnas i Abalon för analys och kampanjhantering Fas 2+ ? Fas 2+ ?

Verksamhetskrav – forts. Det skall vara möjligt att skapa följande typer av kampanjer: Generell kampanj för alla medlemmar (t.ex. 20 % på ett köp) Kampanj på segmenterade grupper av medlemmar (t.ex. medlemmar som köpt tunikor får rabatt på tights) Flerstegskampanjer (t.ex. köp en tunika och få ett par tights på köpet) ”Tag 3 betala för 2”-kampanjer Det skall vara möjligt att följa upp medlemsköp och nyttjande av kampanjer Information och erbjudanden skall kunna skickas ut digitalt via email och sms Valutor som skall hanteras är: SEK, NOK och EUR Fas 2+ ?

Antaganden Följande faser planeras Lansering i Sverige (augusti) Lansering av Norge och Finland (?) Vidareutveckling av mer komplex funktionalitet Endast en bonuscheck kan finnas samtidigt (?)

Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

Systemkarta Uppdatera/detaljera App Exact Target Abalon Extenda Medlemsidentifiering Medlemsregistrering Medlemsinformation (inkl. bonus) Exact Target Abalon Medlemsidentifiering Extenda Medlemsinformation (inkl. bonus) Oracle Retail Medlemsregistrering Medlemsuppdatering Erbjudanden (rabbatter & betalmedel) Kvitto Artiklar Bonus (efterregistrering) Medlemsidentifiering Medlemsinformation (inkl. bonus) Medlemsregistrering Medlemsuppdatering Erbjudanden (rabbatter & betalmedel) Kvitto Hybris

Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

Öppna frågor Skall PAR finnas med i scopet? (Stephane) Komplettera eller byta ut till ”vanliga” tangentbord i butik (Mikael) Utrullning och pilot? (Mikael) Intern pilot? Pilot på e-handel? Hur hantera medlemsnyckel för Norge och Finland? (Stephane) Personnummer i Sverige E-post för Norge Finland ? Hantering av ”Mina Sidor” (Diskussion) Mayflower eller Hybris? Kan kund vara kundklubsmedlem men inte ha mina sidor? Hur kan vi hantera erbjudanden och rabatter? (Abalon) Ej implementerad i dagens lösning; ligger i pipen – när? Hur applicera kampanjer och bonus? (Diskussion) Automatiskt dras av i kassan? Manuell hantering? Hur hantera returköp? (Diskussion)

Öppna frågor (forts.) Hur skall kvitton skickas till Mayflower? (Diskussion) Direkt eller via Oracle (ha valuta i åtanke) ”Live” eller i batch? Reservering av bonusbelopp? Hur hantera test? (Diskussion) Indiska Extenda/Abalon/Brightstep Hur hantera ”bedrägerier”? (Stephane) T.ex. köpa med kupong i flera butiker/webben ifall det är en tidsfördröjning?