Landtransport Sverige Litauen DB Schenker Augusti 2014
DB Schenker i Litauen Schenker UAB 2 terminaler C:a 65 anställda Schenker AB,
Fordonsflotta i Litauentrafiken Trailertrafik Den huvudsakliga trailertyp som används mellan Sverige och Litauen är kapelltrailers. Lastning från sidan, bakifrån eller uppifrån. Vi kan även erbjuda andra typer av trailers såsom Megatrailers och Boxtrailers, liksom bil & släp men endast efter avstämning. Maximal fordonshöjd i Litauen är 4 m. Maximal lastvikt till Litauen är 24 ton. Standard - Kapelltrailer Inre längd m Inre bredd m Inre höjd m Max last m3/ EUR-pallar 80*120 cm 13,622,465-2,48 2,655- 2, Schenker AB,
Styckegods – Ungefärliga ledtider dörr-dörr Tidtabellstyrda transporter för styckegods. För sändningar mellan 1 kg och 2,5 ton I Litauen har DB Schenker ett eget inrikesnät med korta ledtider och egna kontor över hela landet. Ungefärliga ledtider dörr-dörr enligt bilden. 4Schenker AB, Leveranstid 2-4 dagar
Partigods och hellaster – Ungefärliga ledtider dörr-dörr Partier och hellaster produceras dagligen. Gäller för sändningar över 2,5 ton. Ledtiden varierar beroende på relation, lastningsdag samt samlastnings- möjlighet. Ungefärliga ledtider för partigods och hellaster enligt bilden. 5Schenker AB, Leveranstid 1-4 dagar
Därför väljer du Schenker till/från Litauen Tidtabellstyrda transporter för styckegods med daglig service. Eget inrikesnät i Litauen med korta ledtider. Egna kontor alltid nära våra kunder. DB Schenker i Litauen kan förutom internationell landtransport också erbjuda sjö- och flygtransporter, lagring, inrikestransporter samt paketdistribution inrikes. Kostnadseffektiv och miljövänlig transport genom samlastning. Till din hjälp genom hela transportkedjan finns DB Schenkers e-tjänster. Med hjälp av dessa kan du bland annat ta fram turlistor, boka din transport och följa sändningen via vår tracking. 6Schenker AB,
DB SCHENKERconcepts – Flow Export & Import 7 Flera exportsändningar till annat land, transporteras som en sändning från och till Sverige. I mottagarlandet delas sändningen upp och distribueras till slutmottagarna. Kortare transporttider innebär bättre transportekonomi och minskat behov av lager.