BTS Group AB (publ) Företagspresentation 24 september, 2015 Thomas Ahlerup Informationschef
© BTS Group AB (publ.) 2015 BTS – varför behövs våra tjänster?
© BTS Group AB (publ.) 2015 BTS Erbjudande Making execution happen 4 “We deliver better results, faster. The unique BTS process offers fast strategic alignment and rapid capability building”
© BTS Group AB (publ.) 2015 Piloter Komplex kirurgi Trafikledning Kärnkraftstekniker ”När 90 procent inte räcker……”
© BTS Group AB (publ.) 2015 Resultat – hur påverkas våra kunder? 7 Intäkter ökarLönsamhetInnovation Strategier genomförs Liv sparas
© BTS Group AB (publ.) 2015 Selected BTS Customers 8 40 av världens 100 största bolag är kunder.... – några exempel
© BTS Group AB (publ.) 2015 BTS Global footprint 9
© BTS Group AB (publ.) BTS Revenues 1986 – 2014
© BTS Group AB (publ.) 2015 jan – juni 2015jan – juni 2014Föränd. Intäkter %* EBITA % EBIT % Vinst före skatt % Vinst efter skatt % Vinst per aktie % EBITA marginal10%9% EBIT marginal10%9% januari – juni, 2015 (MSEK) * adjusted for changes in exchanges rates
© BTS Group AB (publ.) 2015 apr – jun 2015apr – jun 2014Förändr. Intäkter %* EBITA % EBIT % Vinst före skatt % Vinst efter skatt % Vinst per aktie % EBITA marginal13%12% EBIT marginal13%12% april – juni, 2015 (MSEK) * adjusted for changes in exchanges rates
© BTS Group AB (publ.) 2015 Utsikter för 2015 Resultatet före skatt för helåret 2015 bedöms bli väsentligt bättre än föregående år. Vilket avviker från föregående rapport då resultatet före skatt bedömdes bli bättre än föregående år.
© BTS Group AB (publ.) 2015 BTS Group AB (publ) Investor Relation Contact: Thomas Ahlerup Senior Vice President Corporate Communication and Investor Relations Mobile: