Trafiksamråd 2012 (Tidtabell med start dec 2011)

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Nya tider för kollektivtrafiken Välkomna! …till en dag om kollektivtrafiken i Dalarna i dag och i morgon. Buss Egen bil Tåg Taxi Integration Samordning.
Advertisements

Planeringssamverkan, klippt ur verksamhetsplanen I Samtrafikens verksamhet ingår att genom planeringssamverkan samordna bytestider och skapa bra förutsättningar.
Statistikbilder för september I nskrivna arbetslösa i september 2013 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16 – 64 år Källa: Arbetsförmedlingen.
Hur skall kostnaden för kollektivtrafiken fördelas
Trafikupphandlingar Linköping Trafikupphandlingar 5-årsavtal Linköpings kommun Beskrivning  Befintliga 5-årsavtal från 2004 för inomkommunal.
Trafiksamråd tidtabell 2011
Gratis buss i Avesta- Hur är det möjligt?
Förebyggandeavdelning
1 Ny LTP , 4 april 2013 Direktiv och tidplan Dialogmöte ny LTP 4 april 2013.
KOLLEKTIVTRAFIKMYNDIGHETEN I VÄSTERBOTTENS LÄN
Goda kommunikationer med omvärlden
Kollektivtrafiken Maria Linder Förvaltningschef.
Regionalt trafikförsörjningsprogram för Västerbottens län
Piteå Kammaropera.
Statistikbilder för november Inskrivna öppet arbetslösa och deltagare i program med aktivitetsstöd i november 2011 som andel (%) av den registerbaserade.
Statistikbilder för januari BD AC Z Y C AB S T U O N M K H I E D G X W F = 9,8 % – 1 Genomsnitt för Riket +/- 1 procentenhet = 7,7 – 9,7 % 1 = –
Statistikbilder för februari BD AC Z Y C AB S T U O N M K H I E D G X W F = 9,8 % – 1 Genomsnitt för Riket +/- 1 procentenhet = 7,7 – 9,7 % 1 =
Statistikbilder för april BD AC Z Y C AB S T U O N M K H I E D G X W F = 9,3 % – 1 Genomsnitt för Riket +/- 1 procentenhet = 7,2 – 9,2 % 1 = – 7,1.
Statistikbilder för maj Källa: Arbetsförmedlingen Totalt inskrivna arbetslösa i maj 2013 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16.
Statistikbilder för mars Källa: Arbetsförmedlingen AB BD Y AC Z X W S T U D C O E F H G I K M N = 9,8 % – 1 Genomsnitt för Riket +/- 1 procentenhet.
Statistikbilder för januari Inskrivna arbetslösa i januari 2014 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16 – 64 år Källa: Arbetsförmedlingen.
Statistikbilder för augusti Källa: Arbetsförmedlingen Inskrivna arbetslösa i augusti 2013 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16.
Statistikbilder för november Källa: Arbetsförmedlingen Totalt inskrivna arbetslösa i november 2012 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften.
LONA – Lokal Naturvård Oktober Vem kan söka LONA-bidrag? Det är bara kommunerna som kan söka bidrag. Finansiering Bidrag kan ges till högst 50%
Förslag till Cykelstrategi för Kalmar län
Statistikbilder för december Totalt inskrivna arbetslösa i december 2012 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16 – 64 år Källa: Arbetsförmedlingen.
Ny kollektivtrafikmyndighet Teknik- och gatukontoret.
Val av transport till resmålet.
Tidplan omställningsarbete 2014
PRESSKONFERENS SVENSK KOLLEKTIVTRAFIK och KALMAR LÄNS TRAFIK AB Stortorget Kalmar den 14 augusti 2008.
Maria Rydström. Grundat 1905 Medlemmar: 21 länstrafikbolag 4 primärkommunala + Ca 100 associerade medlemmar (konsulter och leverantörer) Läns- och lokaltrafikens.
Drygt 9/10 av alla intäkterna utgörs således av medlemsavgifterna (den del som överförs till förbundet) plus annonsintäkter i Veteranen; 5 % är statliga.
Presentation av årsbokslut för räkenskapsåret 2014
Kollektivtrafikbarometern 2014
Jämtland är Sveriges näst största landskap.
Bokslut Presentation av årsbokslut för räkenskapsåret 2013.
Regionalt serviceprogram- Jämtlands län
Bokslut Tertialbokslut för april Räkenskapsåret i sammandrag Resandet uppgår till 99 % jfr samma period föregående år, inkl tåg 101 % ( resor.
Styrning och nyckeltal
Nya avgifter inom hemtjänsten Varför? Hur mycket? Hur ser det ut i länet? Maxtaxan i koncentrat? Konsekvenser? Hur? När? Frågor?
Gleshet Gemensamma utmaningar Gleshet Källa: Nordregio.
Karl-Johan Bodell Konferens om Infrastrukturplanerna för 2010 – 2021 RF den 20 maj -09.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Geriatriskt stöd Primärvårdsläkarens perspektiv Kommunernas arbete
Flyktingmottagande och Integration i Jämtlands län Hans Halvarsson, Länsstyrelsen.
Delregionalt Kollektivtrafikråd Skaraborg
J Jämtlandsstråket Mellan Åre och Östersund. Utgångspunkt för arbetet; Arbetsmarknader fungerar bättre i befolkningsmässigt större områden Det blir lättare.
Statistikbilder för augusti Källa: Arbetsförmedlingen Inskrivna arbetslösa i augusti 2015 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16.
VAD VI GÖR OCH HUR  Åre  Härjedalen  Strömsund  Krokom  Ragunda/Bräcke  Berg  Östersund I nuläget finns sju jourområden.
Info. Från Styrelsen Föräldramöte F Säsongen 2013/2014.
VAD VI GÖR OCH HUR Yrkeshögskolenätverk i Region Jämtland Härjedalen ”Målsättning att stödja och stimulera tillkomsten av fler kvalificerade yrkesutbildningar.
Information från Västtrafik Trafikverkets tågplanering Resandeutveckling Resultatutveckling Prognos Budget 2014 Förenklad försäljning.
SVOM
Budget 2017 Årsmöte
Samordningsförbund En egen juridisk person
Information om gjorda förändringar
Regionens samverkansråd
TIDPLAN LÄNSPLANERINGEN
Aktuellt från Västtrafik
Dalatrafik Bengt Benjaminsson.
Banarbets- processen.
Skördeutfall 2018 Jämtland.
Aktuellt läge LOSUS Projektet inom regionen upphör
IFO-FH Resultat tom februari 2018 inkl f-stöd
Revidering av Regionala Utvecklingsstrategin (RUS)
Hur styrs landstinget?.
2018 års bilaga blir eget avtal
< Hälsoval region jämtland härjedalen BESTÄLLARENHETEN
Upphandling av färjetrafik till Gotland Samverkansmöte i Visby
Presentationens avskrift:

Trafiksamråd 2012 (Tidtabell med start dec 2011) Resande A- och närtrafik Marknadsföring Ekonomi Trafikinriktning 2012 Plan och måldokument för kollektivtrafiken Övrigt, hållplatser Tidplan - trafikbeställning

Resande all länstrafik

Resande Landstingets trafikbeställning

Antal gymnasieelever länet

Kundnöjdhet Landstinget Regiontrafik

Följande enheter visades (avsändaren var maskerad) Annons A Annons B Annons C Annons E Reklamfilm Annons D 6

Samarbete med Jämtland Härjedalen Turism Upplev 65 000 ex Annons & guldkorn Distribution Turistbyrån Jamtland.se Tågstationer Flyget Hotel Med flera Länstrafikens Aktivitetsguide 3 000 ex Distribution Sommarkortet Årskort Senior På event GIII Kundmöten Med flera

A- och närtrafik Landstinget Anropsstyrd och Närtrafik helår 2008, 2009, 2010   2008 2009 2010 Kostnad Intäkt Landstinget 1 811 027 40 222 1 885 608 26 344 1 706 464 26 871 Kommentar intäkter 2008: Periodkort var giltiga på närtrafiken, som därför skulle tillgodoräknas en intäkt ca 200 000 kr.

Ägarbidrag - Landstinget Budget 2010 Utfall 2010 Budget 2011 Landstinget 64 500 000 kr 64 105 436 kr 67 900 000 kr Summa äg b 134 890 000 kr 133 075 600 kr 140 401 700 kr

Trafikförändringar 2012 Bergs kommun Östersund – Svenstavik L (Kvällstur från Östersund) 80 000 Ljungdalen S utökning till helår 60 000 Gräftåvallen M-F säsong 170 000 Gräftåvallen M-F säsong 75 000

Bräcke kommun Kälarne - besked 10/11 oförändrat trafikutbud linje 127 I upphandling från juni 2011 Buss 7 dt M-F, 1 dt L Buss 4 dt M-F, ingen trafik L, Tåg 6 dt M-F, 3 dt L, 3 dt S Tåg 9 dt M-F, 4 dt L, 4 dt S Ingen optionstrafik 10/11 Optionstrafik linje 127 1 dt M-F och 1 dt L Fördelning Fördelning Landstinget 5,7 mkr Landstinget 3,7 mkr inkl option Bräcke 3,8 mkr Bräcke 4,5 mkr Östersund 10,6 mkr Östersund 11,3 mkr UTFALL inkl optionstrafik Buss 5/6 dt M-F+ 1,5 dt Bräcke-Gällö skoldagar, 1 dt L Tåg 9 dt M-F, 4 dt L, 4 dt S Landstinget kostnad ca 4,7 mkr Kälarne - besked

Härjedalens kommun Krokoms kommun Förstärkt trafik till destinationerna Krokoms kommun Förstärkning av trafiken i stråket Östersund-Nälden Förlängning av bef turer 160 000 Förstärkning L och S 350 000 Oklart från Krokom när 2012 eller 2013

Ragunda kommun Strömsund kommun Östersund – Hammarstrand L 125 000 (Kvällstur från Östersund) Strömsund kommun Östersund – Strömsund L 125 000

Åre kommun Mer tågtrafik - nytt stopp Mörsil (dec 11) Duved 5.57 – Östersund 7.18 Duved 10.12 – Östersund 11.39 Dagl (Mittnabo) Duved 19. 23 - Östersund 20.46 Dagl (Mittnabo) Östersund 7.23 – Duved 8.51 Dagl (Mittnabo) Östersund 16.37 – Duved 18.08 Dagl (Mittnabo) Östersund 22.30 – Duved 23.51

Åre kommun Duved 5.57 – Östersund 7.18 (ny tur) Duved 6.00 – Östersund 7.45 (ÅrePendeln) Östersund 16.37 – Duved 18.08 (Mittnabo) Östersund 16.50 – Duved 18.35 (ÅrePendeln) Vad händer med ÅrePendeln? Önskemål från Krokom – låt turen gå över Rödön

Resande Årependeln alla resor Resandet 155 tur 01 och 02 alla påstigande.

Resande Årependeln vissa hpl Resandet 155 tur 01 och 02 påstigande på orter utan tågstopp.

Åre kommun Östersunds kommun Förslag Årependeln behålls - med dras via Rödön Trafikkostanden minskar med förstärkningskostnaden Ca 300 000 kr/år Östersunds kommun Fn ingen trafikförändring som berör Östersunds kommun

Inlandsbanan Samarbete mellan landstinget, Berg och Härjedalens kommun Trafik terminstid Mervärde lördagstrafik Sveg-Östersund Utökning av trafiken – från Mora på S Landstinget 100 000 kr Berg + Härjedalen 75 000 kr var Positiv trafikutveckling bl a tack vare start i Mora Kostnaden motsvarar inte lägre förstärkningskostnad för busstrafiken Önskemål från Inlandståg långsiktig lösning samordning med Norrtåg Politisk fråga

Tidplan Mars Trafiksamråd April Trafikbeställning för tiden 11 dec och ett år framåt Maj Trafikberäkningar Länstrafikens styrelse antar trafikförsörjningsplan från 11 dec, budget antas vid samma tillfälle. Aug - Arbete med trafiklösningar, tidtabellskrivning Nov 11 dec Trafikstart och Marknadsföring