Trafiksamråd 2012 (Tidtabell med start dec 2011) Resande A- och närtrafik Marknadsföring Ekonomi Trafikinriktning 2012 Plan och måldokument för kollektivtrafiken Övrigt, hållplatser Tidplan - trafikbeställning
Resande all länstrafik
Resande Landstingets trafikbeställning
Antal gymnasieelever länet
Kundnöjdhet Landstinget Regiontrafik
Följande enheter visades (avsändaren var maskerad) Annons A Annons B Annons C Annons E Reklamfilm Annons D 6
Samarbete med Jämtland Härjedalen Turism Upplev 65 000 ex Annons & guldkorn Distribution Turistbyrån Jamtland.se Tågstationer Flyget Hotel Med flera Länstrafikens Aktivitetsguide 3 000 ex Distribution Sommarkortet Årskort Senior På event GIII Kundmöten Med flera
A- och närtrafik Landstinget Anropsstyrd och Närtrafik helår 2008, 2009, 2010 2008 2009 2010 Kostnad Intäkt Landstinget 1 811 027 40 222 1 885 608 26 344 1 706 464 26 871 Kommentar intäkter 2008: Periodkort var giltiga på närtrafiken, som därför skulle tillgodoräknas en intäkt ca 200 000 kr.
Ägarbidrag - Landstinget Budget 2010 Utfall 2010 Budget 2011 Landstinget 64 500 000 kr 64 105 436 kr 67 900 000 kr Summa äg b 134 890 000 kr 133 075 600 kr 140 401 700 kr
Trafikförändringar 2012 Bergs kommun Östersund – Svenstavik L (Kvällstur från Östersund) 80 000 Ljungdalen S utökning till helår 60 000 Gräftåvallen M-F säsong 170 000 Gräftåvallen M-F säsong 75 000
Bräcke kommun Kälarne - besked 10/11 oförändrat trafikutbud linje 127 I upphandling från juni 2011 Buss 7 dt M-F, 1 dt L Buss 4 dt M-F, ingen trafik L, Tåg 6 dt M-F, 3 dt L, 3 dt S Tåg 9 dt M-F, 4 dt L, 4 dt S Ingen optionstrafik 10/11 Optionstrafik linje 127 1 dt M-F och 1 dt L Fördelning Fördelning Landstinget 5,7 mkr Landstinget 3,7 mkr inkl option Bräcke 3,8 mkr Bräcke 4,5 mkr Östersund 10,6 mkr Östersund 11,3 mkr UTFALL inkl optionstrafik Buss 5/6 dt M-F+ 1,5 dt Bräcke-Gällö skoldagar, 1 dt L Tåg 9 dt M-F, 4 dt L, 4 dt S Landstinget kostnad ca 4,7 mkr Kälarne - besked
Härjedalens kommun Krokoms kommun Förstärkt trafik till destinationerna Krokoms kommun Förstärkning av trafiken i stråket Östersund-Nälden Förlängning av bef turer 160 000 Förstärkning L och S 350 000 Oklart från Krokom när 2012 eller 2013
Ragunda kommun Strömsund kommun Östersund – Hammarstrand L 125 000 (Kvällstur från Östersund) Strömsund kommun Östersund – Strömsund L 125 000
Åre kommun Mer tågtrafik - nytt stopp Mörsil (dec 11) Duved 5.57 – Östersund 7.18 Duved 10.12 – Östersund 11.39 Dagl (Mittnabo) Duved 19. 23 - Östersund 20.46 Dagl (Mittnabo) Östersund 7.23 – Duved 8.51 Dagl (Mittnabo) Östersund 16.37 – Duved 18.08 Dagl (Mittnabo) Östersund 22.30 – Duved 23.51
Åre kommun Duved 5.57 – Östersund 7.18 (ny tur) Duved 6.00 – Östersund 7.45 (ÅrePendeln) Östersund 16.37 – Duved 18.08 (Mittnabo) Östersund 16.50 – Duved 18.35 (ÅrePendeln) Vad händer med ÅrePendeln? Önskemål från Krokom – låt turen gå över Rödön
Resande Årependeln alla resor Resandet 155 tur 01 och 02 alla påstigande.
Resande Årependeln vissa hpl Resandet 155 tur 01 och 02 påstigande på orter utan tågstopp.
Åre kommun Östersunds kommun Förslag Årependeln behålls - med dras via Rödön Trafikkostanden minskar med förstärkningskostnaden Ca 300 000 kr/år Östersunds kommun Fn ingen trafikförändring som berör Östersunds kommun
Inlandsbanan Samarbete mellan landstinget, Berg och Härjedalens kommun Trafik terminstid Mervärde lördagstrafik Sveg-Östersund Utökning av trafiken – från Mora på S Landstinget 100 000 kr Berg + Härjedalen 75 000 kr var Positiv trafikutveckling bl a tack vare start i Mora Kostnaden motsvarar inte lägre förstärkningskostnad för busstrafiken Önskemål från Inlandståg långsiktig lösning samordning med Norrtåg Politisk fråga
Tidplan Mars Trafiksamråd April Trafikbeställning för tiden 11 dec och ett år framåt Maj Trafikberäkningar Länstrafikens styrelse antar trafikförsörjningsplan från 11 dec, budget antas vid samma tillfälle. Aug - Arbete med trafiklösningar, tidtabellskrivning Nov 11 dec Trafikstart och Marknadsföring