Reduceringsplan Öst T14. 22015-04-22 Infrastruktur Reducering grön Normal trafik Reducering gul Mindre störning Reducering orange Större störning Reducering.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Rapport Öresundstågtrafiken Punktlighetstatistik Kapacitet – tåg på verkstad.
Advertisements


Utbyggnadsstrategier för höghastighetsbanor i Sverige
Det moderna svenska inrikesnätverket
Affärsutvecklare 112/Krisberedskap
CEMR The Council of European Municipalities and Regions Deklarationens innehåller sex principer därutöver finns 30 artiklar Tänkt som ett stöd för att.
Möjligheterna med kommersiell trafik nu och i framtiden
HÖGLANDETS TERMINAL AB
Reduceringsplan Göteborg T14
Tidtabellens betydelse för samhällsekonomisk lönsamhet Pilotstudie Ostkustbanan TVEMS: Timetable Variant Evaluation Model for Single-tracks sid 1 CTS-seminarium.
Tågföljd och kontrollmöte
Välkommen till SJs pressträff
Strategiska stråk och centrala noder för långväga gods
Framtida regionaltågstrafik i Mälardalen
Kollektivtrafiken Maria Linder Förvaltningschef.
Förstudie Roslagspilen
Roger Rosbeck, S:t Örjans skolor, Stockholm –
Handikapp&Habilitering
Signal i stopp Signalsäkerhetsanläggningen skall användas så långt det är möjligt. JTF bil Signal i stopp När tågklareraren beviljar passage av.
Därför järnväg – fördomar eller möjligheter Kenneth Håkansson Banverket Leveransdivisionen.
Bevakning av driftplatser
Västsverige (regionalt) Göteborg (lokalt)
Attitydundersökning – Myrorna 2010
Vart är Östhammar på väg? Kommunens/tätortens utveckling och framtid
Säkerheten främst.
SAMVERKAN FÖR DUBBELSPÅR Gävle - Härnösand. Sveriges längsta & mest belastade enkelspår Stora problem i tågtrafiken och hög förseningsstatistik Trafikprognosen.
TMALL 0141 Presentation v 1.0 Dialog om utbytestakten av spår på sträckan Boden - Bastuträsk.
Delårsrapport Q3 1 juli – 30 september 2011 Jan Forsberg, VD.
Trafik och infrastruktur ch 2050 Synpunkter från Kalmar län Helena Ervenius, Regionförbundet i Kalmar län
Välkomna till mittsäsongsträff med Westra BDF. Bättre villkor vid flyttad/inställd match Om en match blir inställd/flyttad mindre än 72 tim. innan utsatt.
Hastighetsnivåer i en attraktiv stad!
Hamnstrategiutredningen
Tredimensionell fastighetsindelning
Vid framtagande av detaljplaner Tekniskt samråd Som del av Samrådsyttrande Vid framtagande av detaljplaner.
– ett av landets intressantaste samhällsbyggnadsprojekt.
Cnossos-eu Mikael ögren.
Arbetsmiljöverkets erfarenheter
Ämnesövergripande kunskapskontroller
Optisk illusion Rör det på sig, eller inte? Går det upp, eller ned? Finns det där, eller inte? Man tappar verkligen begreppet om saker och ting.
Trafikförbättrande åtgärder 2015
Projekttitel: FLOAT – FLexibel Omplanering Av Tåglägen
Den framtida operativa trafikbilden Inst. för informationsteknologi Uppsala universitet Bengt Sandblad.
Välkomna JTF referensgrupp 26 maj Dagordning Inledning Transportstyrelsens föreskrifter om bedrivande av tågtrafik Framtiden efter JTF Workshop.
TMALL 0141 Presentation v 1.0 Samordningsmöte T / Solna Strand.
UPPDRAGet Höghastighetsjärnvägar Åtgärder i storstäderna
Trafikverket startar den 1 april Varför bildas Trafikverket? Ett trafikslagsövergripande synsätt Ett tydligare kundperspektiv Stärkt regional förankring.
TMALL 0141 Presentation v 1.0 Samrådsmöte T / Solna Strand.
Götalandsbanan Borås-Göteborg inv Norge/Vänerbanan Vänersborg- Göteborg inv Västra Stambanan Alingsås-Göteborg inv Västkustbanan.
Välkommen till Lexicon Väst
Nyheter i TTJ från
Samordningsmöte T / Solna Strand
Samrådsmöte T / Solna Strand
Samrådsmöte T / Solna Strand
Samordningsmöte T / Solna Strand
Pojkar /18 What’s new?.
Stormen Helga 4-6 Dec 2015 Torsdag
Optisk illusion Rör det på sig, eller inte? Går det upp, eller ned? Finns det där, eller inte? Man tappar verkligen begreppet om saker och ting.
Kapacitetsplanering på järnväg Kristina Eriksson
Aktuellt från Västtrafik
Dalatrafik Bengt Benjaminsson.
Banarbets- processen.
Samrådsmöte Tågplan / Solna Strand
Välkommen till Lexicon Väst
Rätta linjen Riksväg 56 Planeringsläge
Varför ska vi utveckla de regionala järnvägarna - våra budskap
Välkomna Namn: Mohammed Taha Jobbar på Trafikverket i Malmö
Samordningsmöte Tågplan / Solna Strand
NYHETSSAJTER Mediekompaniet har unik kompetens om den digitala annonsaffären och är det mest heltäckande erbjudandet på marknaden, både vid direkta affärer.
Projekt Bättre hälsa II
Samordningsmöte Tågplan / Solna Strand
Presentationens avskrift:

Reduceringsplan Öst T14

Infrastruktur Reducering grön Normal trafik Reducering gul Mindre störning Reducering orange Större störning Reducering röd Stopp i tågtrafiken Trafikering enligt tågplan, men smärre förseningar kan förekomma Trafikering enligt tågplan, men med vissa störningar som förväntas förekomma en längre tid Allvarlig typ av störning, trafikering enligt tågplan kan ej ske på en eller flera sträckor. Kraftig reducering av tågtrafiken Trafikavbrott som varar under en längre tid Alla prioriterade växlar ska fungera (enl TC vinterberedskapsplan) Prioriterade växlar enligt TC vinterberedskapsplan ska fungera, vissa prioriterade växlar låses Växlarna i Flemingsberg låses i rakläge Behov av tillgång till godsbangårdar med terminaltrafik avropas hos ROL (t ex Järna, Rotebro och Hallstahammar)

Infrastruktur persontrafik Reducering grön Normal trafik Reducering gul Mindre störning Reducering orange Större störning Reducering röd Stopp i tågtrafiken Trafikering enligt tågplan, men smärre förseningar kan förekomma Trafikering enligt tågplan, men med vissa störningar som förväntas förekomma en längre tid Allvarlig typ av störning, trafikering enligt tågplan kan ej ske på en eller flera sträckor. Kraftig reducering av tågtrafiken Trafikavbrott som varar under en längre tid Tillgängligheten till följande depåer och bangårdar säkerställs: Persontrafik (depåer) -Blackvreten -Hagalund -Västerås -Bro -Älvsjö -Södertälje hamn - Norrköping - Linköping - Mjölby - Boxholm

Infrastruktur godstrafik Reducering grön Normal trafik Reducering gul Mindre störning Reducering orange Större störning Reducering röd Stopp i tågtrafiken Trafikering enligt tågplan, men smärre förseningar kan förekomma Trafikering enligt tågplan, men med vissa störningar som förväntas förekomma en längre tid Allvarlig typ av störning, trafikering enligt tågplan kan ej ske på en eller flera sträckor. Kraftig reducering av tågtrafiken Trafikavbrott som varar under en längre tid Tillgängligheten till följande depåer och bangårdar säkerställs: Godstrafik (bangårdar) -Uppsala -Brista -Köping -Västerås västra -Bro -Sundbyberg -Tomteboda -Älvsjö/Årsta -Jordbro -Västerhaninge (Nedersta) -Södertälje hamn - Norrköping - Linköping, - Eskilstuna - Gamlarp Tillgång till övriga godsbangårdar avropas hos ROL

Trafikering högtrafik Reducering gul Mindre störning Reducering orange Större störning Reducering röd Stopp i tågtrafiken Trafikering enligt tågplan, men smärre förseningar kan förekomma Trafikering enligt tågplan, men med vissa störningar som förväntas förekomma en längre tid Allvarlig typ av störning, trafikering enligt tågplan kan ej ske på en eller flera sträckor. Kraftig reducering av tågtrafiken Trafikavbrott som varar under en längre tid A-Train -15 min trafik Stockholm C – Arlanda SJ -120 min X2000-trafik Stockholm C – Göteborg/Malmö/Sundsvall (multipelkopplas vid behov) -Övrig X2000/X3000-trafik reduceras efter behov - 60 min regionaltrafik St ockholm C – Uppsala/ Eskilstuna/Västerås - 60 min regionaltrafik Stockholm C – Linköping ÖTRAF - 20 min trafik Norrköping – Mjölby - 60 min trafik Mjölby – Tranås SL -15 min trafik Södertälje C – Märsta -30 min trafik Västerhaninge-Kungsängen -30 min trafik Bålsta-Nynäshamn -30 min trafik Västerhaninge-Nynäshamn -30 min trafik Cst-Uppsala -Vissa insatståg ställs in efter samråd All tågtrafik avvecklas snarast möjligt. Resandetåg körs till närmaste plattform

Trafikering högtrafik Reducering grön Normal trafik Reducering gul Mindre störning Reducering orange Större störning Reducering röd Stopp i tågtrafiken Trafikering enligt tågplan, men smärre förseningar kan förekomma Trafikering enligt tågplan, men med vissa störningar som förväntas förekomma en längre tid Allvarlig typ av störning, trafikering enligt tågplan kan ej ske på en eller flera sträckor. Kraftig reducering av tågtrafiken Trafikavbrott som varar under en längre tid Godstrafik -Lokalgodståg ställs in vissa dagar efter samråd -Lokgångar Tomteboda – Älvsjö ställs in eller körs ihopkopplade -Trafiken Nr-Sbl/Fg framförs med lok i båda ändarna för att slippa rundgång i Kms Samråd mellan JF och NOL alt ROL sker med all trafik både rst o gt All tågtrafik avvecklas snarast möjligt. Tågen körs till närmast lämpliga plattform

Trafikering övrig tid Reducering grön Normal trafik Reducering gul Mindre störning Reducering orange Större störning Reducering röd Stopp i tågtrafiken Trafikering enligt tågplan, men smärre förseningar kan förekomma Trafikering enligt tågplan, men med vissa störningar som förväntas förekomma en längre tid Allvarlig typ av störning, trafikering enligt tågplan kan ej ske på en eller flera sträckor. Kraftig reducering av tågtrafiken Trafikavbrott som varar under en längre tid För att kunna utföra felavhjälpning och snöröjning kan Reducering orange behöva tillämpas på berörda sträckor (efter samråd mellan ROL och berört järnvägsföretag) A-Train -15 min trafik Stockholm C – Arlanda SJ -120 min X2000/X3000 trafik Stockholm C – Göteborg/Malmö/Sundsvall (multipelkopplas vid behov) -60 min regionaltrafik Stockholm C – Uppsala/ Eskilstuna/Västerås SL -30 min trafik Södertälje C – Märsta -ge -30 min trafik Bålsta-Nynäshamn -30 min trafik Cst – Uppsala (Linje för linje vid behov efter samråd mellan ROL och STÅG) Samråd mellan JF och NOL alt ROL sker med all trafik både rst o gt All tågtrafik avvecklas snarast möjligt. Resandetåg körs till närmaste plattform

Trafik Reducering grön Normal trafik Reducering gul Mindre störning Reducering orange Större störning Reducering röd Stopp i tågtrafiken Trafikering enligt tågplan, men smärre förseningar kan förekomma Trafikering enligt tågplan, men med vissa störningar som förväntas förekomma en längre tid Allvarlig typ av störning, trafikering enligt tågplan kan ej ske på en eller flera sträckor. Kraftig reducering av tågtrafiken Trafikavbrott som varar under en längre tid Försenade pendeltåg vänder tidigare Enstaka tåg kan behöva omledas Viss kanalkörning på dubbelspårssträckor, endast planerade förbigångar kan göras Restriktivitet med anordnande av extratåg För banarbeten som inte är av akut karaktär kan inställelse bli aktuell Med undantag för snöröjningsfordon och hjälpfordon beviljas i princip inga nya extratåg Försenade pendeltåg vänder tidigare Vid stört läge söder eller norr om Stockholm vänder pendeltågen på Stockholm C Kanalkörning på dubbel- och fyrspårssträckor Uppsalapendeln körs Stockholm C – Arlanda – Uppsala SL:s Uppsalapendel körs Cst – Märsta - Uppsala Tåglängdsreducering för godståg (max 630 m) Godståg/posttåg körs på innerspår Ulriksdal – Skavstaby Banarbeten som inte är av akut karaktär ställs in