Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SKOP Rapport till Vara kommun om Undersökning om skolbarnomsorgen 2011 SKOP:s arkivnummer: S13MAR11 Nästegårds fritidshem.
Advertisements

VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Umeå – Mo i Rana samt Mo i Rana - Umeå. Antal mätta turer på sträckan: 10 st. Antal utdelade enkäter: 270 st. Antal insamlade enkäter: 249 st. Svarsfrekvens: 92,2%. Bortfall: 7,8%. Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 71, vilket motsvarar betyget bra. Detta är en nedgång sedan förra årets mätning. Att stiga ombord på bussen upplevs som mycket enkelt, vilket även äldre resenärer anser. Resenärerna anser att det är mycket enkelt att resa med bagage, fast vi kan se en nedgång från förra året. Värdena för hur bekväma sittplatserna är ligger på ett medelbetyg och har fått sämre värden än Resenärerna anser att det är mycket välstädat ombord. Personalen ombord anses vara serviceinriktade och informationen från personalen ombord anses vara tydlig, fast vi kan se en nedgång sedan förra årets mätning, vilket kan bero på att frågorna är något omformulerade. Informationen på skyltningen ombord anses vara mycket tydlig. Tidhållningen på bussarna ligger på en bra nivå, fast vi kan se en nedgång från förra året. Resenärerna anser att det är mycket tryggt och säkert att resa med denna busslinje. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna förbättra temperaturen ombord (17%), bekvämare sittplatser (14%) och bättre tidhållning (12%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på stationen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. (Frågan ställs ej för denna linje) Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. (Frågan ställs ej för denna linje) Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. (Frågan ställs ej för denna linje) Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 24 ”Sänka busspriserna.” ”Servering av kaffe och smörgåsar.” ”Sätta in flera bussar under hög och mellansäsongerna så att man slipper vänta på skidturister.” ”Ha bättre standard på bussarna. Dubbeldäckarna är väldigt risiga och skramliga.” ”Se till att toaletten alltid fungerar, är ren och har nödvändig utrustning.” ”Kom i tid!” ”Bekvämare sittplatser.” ”Höja temperaturen, tycker många gånger att det är kallt på bussen.” ”Ett trevligare bemötande.” ”Rymligare, lättare att resa med packning och/ eller med barnvagn.” ”Anropa busshållplatser. Vissa gör det, vissa inte.” ”Nedfällbart bord. Eluttag. Lite rymligare.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 27

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 29

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Swebus Umeå – Mo i Rana 32