Bastugatan 2. Box 38027. S-100 64 Stockholm. Nacka kommuns attitydmätning bland kommuninvånarna 2003 Januari/februari 2003.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
Advertisements

Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
SKOP Rapport till Vara kommun om Undersökning om skolbarnomsorgen 2011 SKOP:s arkivnummer: S13MAR11 Nästegårds fritidshem.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Brukarenkät 2010 gällande Dagverksamhet.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Brukarenkät 2010 gällande Särskilt boende.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Brukarenkät 2010 gällande Särskilt boende demensinriktning.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Brukarenkät 2010 gällande Dagverksamhet demensinriktning.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Brukarenkät 2010 gällande Hemtjänst.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
SCB:s medborgarundersökning våren 2007
Fakta om undersökningen
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Kvänums förskola.
Fakta om undersökningen
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
SCB:s medborgarundersökning Resultat för Nacka kommun.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Familjedaghem.
Medborgarundersökning SCB:s undersökning 14 september-8 november 64 kommuner deltog Hittills har 230 kommuner gjort undersökningen (155 mer än en.
SCB:s medborgarundersökning Nackas resultat med jämförelser Genomförd 19 september – 8 november personer svarade (av 1500)
Tilläggsfrågor och jämförelser med andra Stockholmskommuner Medborgarundersökning 2012 Utförd av Statistiska centralbyrån.
Stockholm stad Förskoleundersökning 2013 Norrmalm stadsdel.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Läsvärdesundersökning 2010.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Medborgarundersökning 2010 Nacka kommun Jämförelser med andra Stockholmskommuner Bilaga till tjänsteskrivelse.
Medborgarundersökning 2011 Bilaga till tjänsteskrivelse KFKS 2011/ resultat Nacka kommuns tilläggsfrågor - jämförelser med de Stockholmskommuner.
Lidingö Stad Medborgarundersökning Genomförande - Fjärde medborgarundersökningen – tidigare 2007, 2009 och Totalt genomfördes telefonintervjuer.
Haparanda stad Invånarenkät 2015 Haparanda stad – Invånarenkät
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Upplands Väsby_Camillas Hemtjänst och Service (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Stockholm stad Förskoleundersökning 2013 Skarpnäck stadsdel.
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Anhörigvårdare Spånga-Tensta.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvaliteten i din hemtjänst
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Invånarnas inställning till digitalisering i välfärden Undersökning genomförd av KANTARSIFO på uppdrag av Sveriges kommuner och landsting våren 2018.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Enkät i gymnasieskolan 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Rösjöskolan Elever åk 3, 6 och svar, 92%
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentationens avskrift:

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Nacka kommuns attitydmätning bland kommuninvånarna 2003 Januari/februari 2003

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Teknisk beskrivning Målgrupp: Invånare i Nacka kommun 18 år eller äldre Metod: Telefonintervjuer Urval: Telefonkatalogen, intervjuaren söker den person i hushållet som senast hade födelsedag (Urvalet har samma struktur som vid tidigare undersökningar) Omfattning: 1000 intervjuer 5 x 200 intervjuer fördelat på Älta, Sicklaön, Boo, Fisksätra, Saltsjöbaden (Resultatet har vägts för att spegla fördelningen mellan kommundelarna) Fältarbetsperiod: 16 januari – 4 februari 2003 Antal kontaktförsök: 7 stycken på olika dagar och tider Svarsfrekvens: 73%

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bortfallsredovisning

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Beskrivning av intervjupersonerna

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Nöjd Kommuninvånar Index Andel nöjda per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Helhetsomdöme per område Andel nöjda bland samtliga intervjuade

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Uttryckt åsikt Helhetsomdöme per område Andel nöjda bland de som uttryckt en åsikt

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Gator och vägar Andel nöjda per kommundel 2003

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Fritidsaktiviteter för barn och ungdom Andel nöjda per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Biblioteks- och kulturverksamhet Andel nöjda per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Äldreomsorgen Andel nöjda per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Socialtjänsten Andel nöjda per kommundel 2003

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Tekniska verksamheten Andel nöjda per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Brandförsvaret Andel nöjda per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Barnsomsorgen Andel nöjda per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Skolan Andel nöjda per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Miljön Andel nöjda per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Kommunala servicen Andel nöjda per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Inflytande och påverkan Andel nöjda per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Kommunen uppfyller de krav och förväntningar man har på en bra kommun Andel som svarat stämmer väl/ganska väl per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Rekommendera god vän att flytta till kommunen Andel som svarat stämmer väl/ganska väl per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Tryggt vistat utomhus när som helst på dygnet Andel som svarat stämmer väl/ganska väl per kommundel

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Bas: Samtliga Nacka kännetecknas av öppenhet och mångfald Andel som svarat stämmer väl/ganska väl per kommundel 2003

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Nacka kommuns mål 2002 (önskvärda förbättringar mellan 2001 och 2002 enligt måldokument) De mål Nacka kommun ställt upp infrias ej i årets mätning, resultaten har försämrats eller är oförändrade. Undantag är: - snöröjningen – nu tillbaka på nivån för två år sedan (efter en nedgång förra året) - naturens kvalitet/tillgänglighet – oförändrat positivt Kommuninvånarna anser vidare att brandförsvaret gör ett bra jobb, vatten- och avloppshanteringen är säker och trygg samt att sophanteringen sköts bra

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Kommundelarnas styrkor resp svagheter i förhållande till Nacka totalt Älta. Kommundelsinvånarna är mer nöjda med barnsomsorgen. Här bor en större andel barnfamiljer. Sicklaön. Invånarna är mer nöjda med gator och vägar. Fler känner sig trygga som gångtrafikanter. Fler invånare är nöjda med äldreomsorgen. Här bor en större andel pensionärer. Något fler instämmer t ex i att man får den hemhjälp eller boende man behöver (26% mot 15% som tar avstånd). Barnomsorgen och fritidsaktiviteter för barn och ungdomar får ett lägre betyg – dock är andelen barnfamiljer på Sicklaön låg. Boo. Barnomsorgen, skolan och fritidsaktiviteter för barn och ungdomar får ett högre betyg. Andelen barnfamiljer är hög i Boo. Barnomsorgen tycks inte vara lika väl utbyggd som i t ex Älta.

Bastugatan 2. Box S Stockholm. Attitydmätning 2003 Kommundelarnas styrkor resp svagheter i förhållande till Nacka totalt Fisksätra. Kommundelsinvånarna är mer nöjda - och missnöjda - med socialtjänsten. Kommundelen får ett lägre betyg på gator och vägar, invånarna är t ex mindre nöjda med snöröjningen/halkbekämpningen. Invånarna är även mindre nöjda med fritidsaktiviteterna för barn och ungdomar. Saltsjöbaden. Invånarna ger brandförsvaret ett något lägre betyg än vad brandförsvaret får i de andra kommundelarna.