REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
Advertisements

… som skulle arrangera en löptävling.
MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER
Les meilleures photos de
BO OCH LEVA INTRODUKTION AV KAPITLET Hur undvika vräkning Samboregler
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen
Den dramatiska bågen i Strindbergs tragedi Fröken Julie
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
Historiebruk.
En utvecklares bekännelser Daniel
Vad är Creative Commons?
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. KONSUMTION PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!”
70 % av alla förändringsprojekt fallerar…
Konsten att leda sig själv
TRYGGHET – SÅ FUNKAR DET. VÅRT SKYDDSNÄT Socialförsäkringen Avtalsförsäkringar Privata försäkringar.
Läsplattecirklar och Mediesprång på Stockholms stadsbibliotek.
Dom, de eller dem? Förklaring.
Reportagets delar Rubrik Underrubrik Ingress Brödtext Mellanrubrik
VIVA – sett föräldrar bråka eller själv blivit slagen GRINDEN – mamma eller pappa med psykisk ohälsa BIG – mamma eller pappa med missbruksproblem BARNBYRÅN.
CAVALJER KING CHARLES SPANIEL & KING CHARLES SPANIEL.
God Jul Du behöver inte vänta till Jul…
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste.
Du ÖnskAs en rigtigt gOD jul GOD JUL Först, klicka på stjärnan på julgranen, så vi kan få ljus i den….
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Trygghet – så funkar det!. Vårt skyddsnät Socialförsäkringen Avtalsförsäkringar Privata försäkringar.
BO OCH LEVA. Jag ska resa ett halvår och tänkte slå två flugor i en smäll – min kompis behöver en lägenhet och jag slipper betala hyra, så jag hyr ut.
TRYGGHET – SÅ FUNKAR DET. VÅRT SKYDDSNÄT Socialförsäkringen Avtalsförsäkringar Privata försäkringar.
Mer flygsport till fler! Riksidrottsförbundet har av regeringen fått 500 miljoner kronor för satsningar på idrottens barn- och ungdomsverksamhet i det.
Vart tar pengarna vägen?. ”Knepigt, kontot är tomt och jag har egentligen inte köpt något.”
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
Kanske Gud vill att vi ska träffa några människor som är bra för oss,
Anders Hummel, Nolhagaskolan, Alingsås –
”Man köper saker man inte behöver för pengar man inte har för att göra intryck på människor som man egentligen inte bryr sig om” ”Inte moralisera utan.
ATT VARA KONSUMENT INTRODUKOTION AV KAPITLET
Bo och leva INTRODUKTION AV KAPITLET Hur undvika vräkning Samboregler
VART TAR PENGARNA VÄGEN?. ”Knepigt, kontot är tomt och jag har egentligen inte köpt något.”
VAD ÄR REKLAM? FÅ OSS ATT KÖPA SAKER.
Värderingar En värdering är egentligen ingenting annat än en personlig uppfattning om hur bra eller dåligt någonting är eller om vad som är rätt eller.
Vad är identitet?.
Andlig tillväxt School of Leadership Vår ork Kan delas in i fyra olika delar Fysisk Relationell Mental Andlig Frid - bygger på Gudsrelationen.
VART TAR PENGARNA VÄGEN?. ”Knepigt, kontot är tomt och jag har egentligen inte köpt något.”
BO OCH LEVA. Jag ska resa ett halvår och tänkte slå två flugor i en smäll – min kompis behöver en lägenhet och jag slipper betala hyra, så jag hyr ut.
Att vara konsument INTRODUKOTION AV KAPITLET
Marknadsföring av Projekt X
Mannen som hatar julen Det var en gång en man som hata julen.
VART TAR PENGARNA VÄGEN?. ”Knepigt, kontot är tomt och jag har egentligen inte köpt något.”
Identitet Vad formar oss till oss?.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Alastair Creelman Linnéuniversitetet
Vad säger bilden oss egentligen!?
Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att.
 Who frågar efter en persons (eller personers) identitet (vem dem är).  Who is he?  Who are they?  Who is coming?
VART TAR PENGARNA VÄGEN?. ”Knepigt, kontot är tomt och jag har egentligen inte köpt något.”
Photo by n.bhupinder - Creative Commons Attribution License with Haiku Deck.
Barn och stress.

En inledning i resurser Jonas Wells (Övning från Björn Johansson)
Vart tar pengarna vägen?. ”Knepigt, kontot är tomt och jag har egentligen inte köpt något.”
Att vara konsument En butik får höja priset hur mycket de vill. Sant falskteller?
Brunbjörnen och igelkotten
Köp, köp, köp! Om reklamens påverkan.
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
Reklam och marknadsföring
Pearlleady.com Attractive Graduation and Wedding Gifts Online.
How to Buy Engagement Rings for Women Online?. Buying engagement rings for women or tiffany celebration rings from the online market could be a bit challenging.
BRIS.
Reklam och marknadsföring
Reklam och marknadsföring
Framtiden är grön Climatefixers.
Religion judendom.
Presentationens avskrift:

REKLAM OCH MARKNADSFÖRING

PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste vi shoppa oss ur krisen.” (”I buy you anything, I buy you any ring.”)

Köpfesten av Karin Didring … OCH ONT ”Vi spenderar pengar vi inte har på saker vi inte behöver för att göra intryck som inte består, på människor vi inte bryr oss om.”

ALLT HANDLAR OM VARUMÄRKEN Unga som målgrupp Varumärken pratar med mervärden Vi shoppar attityder och identitet (Kan man shoppa sig till respekt och lycka?)

NYA VÄGAR ATT NÅ UT

ALLT DU GÖR SYNS OCH FÖREVIGAS

ÖVNINGAR

FRIAD ELLER FÄLLD?

KAN MAN SHOPPA SIG TILL LYCKA OCH RESPEKT? Photo credit: wallsdontlie / Foter / Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Generic (CC BY-NC-ND 2.0

UNGA SOM GÖR REKLAM

FÖRDJUPNINGSUPPGIFTER Photo credit: jayKayEss / Foter / Creative Commons Attribution- NonCommercial-NoDerivs 2.0 Generic (CC BY-NC-ND 2.0) Vad säger reklamen? (grupparbete) Provanställning på reklambyrå (grupparbete) ”Uppdrag granskning” (grupparbete) Photo credit: jayKayEss / Foter / Creative Commons Attributio n-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Generic (CC BY-NC-ND 2.0)