REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste vi shoppa oss ur krisen.” (”I buy you anything, I buy you any ring.”)
Köpfesten av Karin Didring … OCH ONT ”Vi spenderar pengar vi inte har på saker vi inte behöver för att göra intryck som inte består, på människor vi inte bryr oss om.”
ALLT HANDLAR OM VARUMÄRKEN Unga som målgrupp Varumärken pratar med mervärden Vi shoppar attityder och identitet (Kan man shoppa sig till respekt och lycka?)
NYA VÄGAR ATT NÅ UT
ALLT DU GÖR SYNS OCH FÖREVIGAS
ÖVNINGAR
FRIAD ELLER FÄLLD?
KAN MAN SHOPPA SIG TILL LYCKA OCH RESPEKT? Photo credit: wallsdontlie / Foter / Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Generic (CC BY-NC-ND 2.0
UNGA SOM GÖR REKLAM
FÖRDJUPNINGSUPPGIFTER Photo credit: jayKayEss / Foter / Creative Commons Attribution- NonCommercial-NoDerivs 2.0 Generic (CC BY-NC-ND 2.0) Vad säger reklamen? (grupparbete) Provanställning på reklambyrå (grupparbete) ”Uppdrag granskning” (grupparbete) Photo credit: jayKayEss / Foter / Creative Commons Attributio n-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Generic (CC BY-NC-ND 2.0)