Bibliotek, digitalisering, demokrati Brit Stakston
Resan dit vi är idag
“It's a story about community and collaboration on a scale never seen before. It's about the cosmic compendium of knowledge Wikipedia and the million-channel people's network YouTube and the online metropolis MySpace.” “It's about the many wresting power from the few and helping one another for nothing and how that will not only change the world, but also change the way the world changes.”
Rankingsystemen på nätet Starta en facebookgrupp som vänder sig mot verksamheten Anordna en bojkott mot företaget Blogga/twittra om det och uppmana att skicka meddelanden vidare Mailbomba TV-tips 2012 Nyhetsmorgon i september 2012
Hur ska alla kunna lära sig läsa då?
Medieval privat vs i arbetet
December 2010
Internt
ÄGD MEDIAKÖPT MEDIA FÖRTJÄNAD MEDIA
Externt Relevans i en digital samtid, i ett kunskapssamhälle, att finnas på fler arenor, öka servicegraden, effektiviteten och att använda alla kommunikationskanaler som finns.
Externt
LederKompetensBidrarGillarFöljerObserverar Intresserad och medveten Uppmärksammad, nyfiken Rekommenderar och stödjer Ger tid, engagemang, pengar Ger kompetens, uttrycker ägandeskap för frågorna Skapar möjligheter
Milstolpar
Från till 1 miljon Augusti 2007
Från Facebook till Kungsträdgården Oktober 2007
Juni 2008 Bloggen som publiceringsplattform
Maj 2009 Twitter och kundtjänst
#val2010 Våren 2010
#val2010 September 2010
#vinteros februari 2010
Åtta av tio svenskar tror att det som händer och skrivs på Twitter har stor påverkan på samhällsdebatt och opinionsbildning. Samtidigt säger nio av tio att de är oinsatta i och ointresserade av Twitter konton aktiva Källor: SIFO-undersökning om Twitter som gjorts på uppdrag av MedieAkademin i samarbete med pr-byrån Welcom. Twittercensus, Intellecta Twitter
Så var är vi idag …och vad är er roll?
37 procent tror 2011 att nätet bidrar till att påverka politiskt Jämför med 6 procent 2003
Tack! Brit Idealistas.se rabattkod Lärsemininarium 150 kr istället för 260 kr hos nätbokhandlare