Abelli, B. (2004). Programmeringens Grunder – med exempel i C#. Lund: Studentlitteratur 1 De bifogade OH-bilderna är bara utkast till vad som kan vara.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Linjära funktioner & ekvationssystem – Ma B
Advertisements

1 Handelshögskolan i Stockholm 2 Lunds universitet
Kom igång med - Disgen Modul 3
Västerås golfklubbs framgångsrecept ”Från idé till verklighet”
Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
Avlusning Debugger (”avlusare”) Breakpoints Watch.
MaB: Ekvationssystem Allmänt
Att söka till högskolan
Svenska Akademins Ordbok (SAOB)
9. Gör ritningen innan Du bygger huset
Självständigt arbete 15 högskolepoäng på Statistik III
Vilmaseminarium November 2012
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Eva Pärt Enander och Malin Wester
10. Elementen i strukturerad programmering
Klasser och objekt.
Acando föreläsning Uppsala caseakademi
Programmeringsteknik Föreläsning 13 Skolan för Datavetenskap och kommunikation.
EDA Digital och Datorteknik
1 Du ska nu starta bildspelet för övningsuppgiften. För att göra detta leta upp på din sidan symbolen som visas nedan och klicka på den. För att komma.
För utveckling av verksamhet, produkter och livskvalitet. Rekursiva algoritmer, en annan sort tänkande -Hur -När -Bra/Dåligt (kap 7)
Mars 2005, bild 1 Vad är på G i LDC? Johnny Nilsson NETinfo 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
P-uppgiften: regler, planering och specifikation
Några standardalgoritmer
Övning nationella prov svenska
För utveckling av verksamhet, produkter och livskvalitet. Algoritmer och datastructurer - Lite mer rekursivitet -Sorterrings algoritmer -- Kapitel 8 Algoritmer.
IE1206 Inbyggd Elektronik F1 F2
23 August 2014 IS1200 Datorteknik vt09, föreläsning 10, (E och I mfl)1 IS1200 Datorteknik Föreläsning Processorkonstruktion 2. DMA, Direct Memory.
IE1206 Inbyggd Elektronik F1 F2
1 Kursintroduktion Teknisk-vetenskapliga beräkningar för Naturvetare mfl Lärare på kursen : Gunilla Wikström Lars Karlsson
SAMHÄLLSKUNSKAP B Henrik Larsson
Bild 1 Välkomna! Lärarhandledning: 1.
Vägen till lycka…..
Stora additionstabellen
IS1500 Datorteknik och komponenter
Perspektivplan 2025 DISPOSITION Energi- och klimatpolitiken
Träff 2 Erfarenhets-utbyte & VENN-diagram
Västerklicka för att gå vidare
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Polymorfism.
Vad tycker du om att läsa?
Räckvidd och synlighet. Abelli, B. (2004). Programmeringens Grunder – med exempel i C#. Lund: Studentlitteratur 22 Synlighet (meddelandesändning) Det.
IE1206 Inbyggd Elektronik F1 F2
Arv.
Läroplansträff fritidshem
Webbkollen hemma Ålder 65+ Respondenter: 65.
Bosön Kursledare Bengt Nygren
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
Vad ska ingå i uppgiften?
Läroplansträff fritidshem
Rekursiva algoritmer Hur När Bra/Dåligt (kap 7).
Föreläsning 11 J-uppgiften. Nästa period ägnas åt J-uppgiften. Den är individuell, dvs man jobbar på egen hand med uppgiften (inte tillsammans med labbkompisen).
NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders Sjöö, bitr. PL.
Nackaungdomars fritid - en undersökning Tidpunkt Skolår 7, 9, Gy år 2 okt 2004 Skolår 4 okt 2005 Metod för insamling.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Resultat av internundersökning om information på LTH Genomförd våren 2007.
ITP – IT för Personligt Arbete VT 2006 Lisa Brouwers
Hörselteknik i skolan några erfarenheter från riksgymnasiet i Örebro Val av teknik Exempel på utvärderingar och tekniska lösningar.
Springlife Prioövning
Inledande matematikkurser Erfarenheter av mottagandet av nyb ö rjarstudenterna vid Ume å universitet.
31 March 2015IS1200 Datorteknik, förel 101 IS1200 Datorteknik Föreläsning Processorkonstruktion 2. DMA, Direct Memory Access 3. Byte-code i JAVA.
31 March 2015 IS1200 Datorteknik ht2009 föreläsning 2, (D2)1 IS1200 Datorteknik Föreläsning 2 Vi bygger en processor Kursboken, valda delar av kapitel.
IS1200 Datorteknik Föreläsning CE F2 Vi bygger en processor Kursboken, delar av kapitel 7 31 March IS1200 Datorteknik föreläsning CE – F2.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Placera siffrorna i rutorna så att summorna i kanten stämmer
Länkade listor Binära träd
Livsstil och den praktiska uppgiften Vad ska ingå i uppgiften?
V E N T I L E R I N G 5 juni Försvar av examensarbetet och opposition
Sid 1/steg 3 Hej och välkommen! BeST-metoden – vad handlar den om? Berätta för din granne. Praktiska detaljer: Tider. Kaffe/lunch? Mobiler avstängda.
Kapitel 5 Vad en hälsopedagog bör kunna
Presentationens avskrift:

Abelli, B. (2004). Programmeringens Grunder – med exempel i C#. Lund: Studentlitteratur 1 De bifogade OH-bilderna är bara utkast till vad som kan vara lämpligt innehåll på föreläsningarna. Det är upp till varje lärare att själva anpassa och använda materialet på bästa sätt. Att slaviskt följa någon annans föreläsningsmaterial leder oftast till oinspirerade och oengagerade föreläsningar. Läraren bör därför också komplettera med egna exempel. Bildserierna följer kapitelindelningen i boken, men bör stuvas om och fördelas på det sätt som stämmer överens med den egna institutionens syften med programmeringsundervisningen. Särskild hänsyn bör därvid tas till vad kursen skall fokusera på. Anvisningar

Abelli, B. (2004). Programmeringens Grunder – med exempel i C#. Lund: Studentlitteratur 2 Ett förslag till indelning/läsanvisningar: F1: Kapitel 1 – 3 F2: Kapitel 4.1 – 4.6 F3: Kapitel 4.7 – 4.9 F4: Kapitel 4.10 – 4.15 F5: Kapitel 5 – 8 F6: Kapitel 9 – 10.2 F7: Kapitel 10.3 – 10.5 F8: Kapitel 11.1 – 11.6 F9: Kapitel 11.7 – 11.8 F10: Kapitel 12 – 13 F11: Kapitel 14 – 24 F12: Repetition Anvisningar

Abelli, B. (2004). Programmeringens Grunder – med exempel i C#. Lund: Studentlitteratur 3 Förslag till läsordning för studenterna Varje föreläsning benämns nedan som ett moment: 1.Läs momentets kapitel i boken 2.Skriv och kör bokens kodexempel 3.Lös bokens övningsuppgifterna för momentet individuellt 4.Lös eventuella extrauppgifter för momentet i övningshäftet individuellt 5.Kom på momentets föreläsning, och var aktiv i diskussionen utifrån dina erfarenheter från kodningen (p2) och dina lösningar (p3 och p4) OBS! Till en uppgift kan ofta finnas flera lösningar!