Telefonfunktioner/hänvisning/röstbrevlåda/m.m.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Snabbguide och tips.
Advertisements

ADR: Automatic Delivery Rewards Vägledning. VAD ÄR ADR? •ADR är ett enkelt sätt att få hem produkterna du gillar och behålla din försäljningsvolym (PSV).
BAS-M Hur du på ett enkelt sätt administrerar din båtklubbs register.
Handledning för innehavare och kontaktpersoner i JPBS.
Inloggning Mobil Administration Finns på Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil.
Tågkompaniet KOMPIS Utbildning Mattias Hammarsten
Microsoft® Lync™ 2010 Utbildning i delegering
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency
IPad grundkurs.
- En gemensam plattform för lärande för Katrineholms kommuns förskolor, grundskolor och gymnasieskolor.
Skapa ett video-CV på YouTube
Microsoft® Lync™ 2010 Röst- och videoutbildning
Guide för användning av telefon
Telefonfunktioner/hänvisning/röstbrevlåda/m.m.
Via SMS så får du erbjudande om nya vikariepass, kan acceptera eller avböja dessa erbjudanden, eller blir direktbokade på pass. Förfrågningarna besvaras.
Domarassistenten.com - en introduktion för domare
DIO Webb, en kort manual Version Sida 2 Version 7.0 Innehåll 1.Skapa nytt meddelande a.Välja mottagare b.Förklaring av de olika fälten.
Välkommen till internet för nybörjare
Manual för älgdatabasen i
E-post juni 2013.
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
Videokonsultation med medborgare
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
1 Välkommen till dagens e-möte –Säkerställ ljud via Meeting > Audio Setup Wizard –Slå av din mikrofon –Stäng av din kamera –Använd funktionen ”Raise hand”
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency 1 Det här bildspelet är till för dig som arbetar på Naturvårdsverket och vill ha.
Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.
Snabbreferens för video
KIV Gränssnitt och funktioner
1 Liten summering: 1.Adress: ’ För att logga in på wlanet med bibliotekskortet är lösen = ’1111’. Kortnummer står på kortet! 2.Välj ’Admin’
Manual för ledare Ledare = du som är ansvarig för en eller flera träningsgrupper inom din förening, men i övrigt inte har några speciella administrativa.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 9 Aktörer i Nyps 12/ Sofia Wallgren Nyps utbildning- Företagssstöd.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 9. Aktörer i Nyps 22/ Sofia Wallgren Nyps utbildning- Projektmedel.
Sektorn för Socialtjänst
VAD HÄNDER MED LOK-STÖDET? Från manuellt till digitalt Från nu och in i framtiden.
Kort presentation ny VIP2000 Ny telefonilösning
- Gå till adressen kronoby
1.Öppna först googlekartfilen du fått av byNet i googleearth genom att dubbelklicka på den. Notera att du måste ha installerat google earth. Detta görs.
Sjuk- och friskanmälan Anmälan vård av sjukt barn
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Links2keep - Nyb ö rjarguide. Links2keep Här kommer alla dina länkar att visas. Länkarna som du kan se på startsidan är exempel och kommer inte finnas.
Manual: Att lägga till personer i en grupp. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
Exder EPC. Exder EPC Välkommen! I det här bildspelet går vi igenom hur man lägger upp nya artiklar samt skickar artikelinformation. Du bläddrar framåt.
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Medlemsregistrering SAFF har skapat en förenklad version på hur ni i föreningarna lägger upp era medlemmar. Har ni frågor ring Marika Holm på
Licensregistrering SAFF har skapat en förenklad version på hur ni i föreningarna registrerar licenser till era spelare och lag. Har ni frågor ring Marika.
Groupwise – skicka mail
KONFIDENTIELLT. Distribution endast till partners enligt sekretessavtal. Microsoft utfäster inga garantier, varken uttryckliga eller underförstådda. ©
Lync-möten Ansluta till ett Lync-möte Schemalägga ett Lync-möte
Kontrollera röstbrevlådan 1.Klicka på fliken Telefon. Där ser du dina meddelanden och information om den som ringde. 2.Håll markören över ett rösbrevlådemeddelande.
Välkommen till! Varför QualisTorget – vad kan QualisTorget göra för Er skola? QualisTorget beskriver denna webbtjänsts funktion på ett bra sätt, eftersom.
Komma igång med Lync Windows Store-appen
KONFIDENTIELLT. Distribution endast till partners enligt sekretessavtal. Microsoft utfäster inga garantier, varken uttryckliga eller underförstådda. ©
Snabbreferens för © 2013 Microsoft Corporation. Med ensamrätt. Lync-startskärmen På Lync-startskärmen finns paneler i hubben till vänster som ger dig smidig.
Forskning om dialog och dialogsystem på inst. för lingvistik målsättning: –utveckla teorier om mänsklig dialog som kan användas i byggandet av dialogsystem.
Varmt välkomna till användarutbildning Therése Brun.
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Klicka här för att logga in på ditt konto Fyll i dina kontouppgifter och tryck på logga in knappen. Är det inte din dator glöm inte att se till så ”Kom.
Uppstart iPad Höörs kommun.
Copyright © 2015 Datatal AB. All rights reserved. Nyheter 5.11.
SNABBGUIDE FÖR SÄNDFUNKTIONER OCH FAX PÅ CANON imageRunner ADVANCED Denna guide är till för att du snabbt skall komma igång med att utnyttja din Canon.
Användarmanual för anställda LUNCHBESTALLNING.se.
Unotelefoni.se Uno. Användarinstruktion. unotelefoni.se Uno. En överblick. Hänvisning Samtal direkt på anknytning
Inloggning, startsida i Co-Driver samt utloggning Panel-PC
Uno. Användarinstruktion.
Uno. Telefonistinstruktion.
Epost på personlig iPad för elever
Lathund e-postfax Att lägga till en faxbrevlåda.
En universal inloggning 27 mars 2019
Mi PC Den här presentationen beskriver Mi PC.
Presentationens avskrift:

Telefonfunktioner/hänvisning/röstbrevlåda/m.m. DEL 2 Telefonfunktioner/hänvisning/röstbrevlåda/m.m.

Översikt

Nya telefonisystemet Telefonväxel/server, Cisco CallManager Hänvisning, Netwise CMG Röstbrevlådor, Netwise CMG Voice

xxxxx PSTN GSM Central utrustning KAK-NET PSTN PSTN Köping Arboga Gateway, 3*30 kanaler 2st CCM 4.1 & MCS 7845 IPCC 4.0 & MCS 7835 DSP farm, för telefon-konferenser Gateway, MDA koppling 1x30 kanaler Hänvisning, Röstbrevlåda, Debitering, Statistik, Talstyrd telefonist & hänvisning Köping KAK-NET Gateway, 2x30 kanaler Arboga Kungsör PSTN PSTN Gateway, 2*30 kanaler

Telefontyper

Telefontyper Cisco 7912 Cisco 7940/7960 Cisco 7920 Analog bärbar telefon Integrerad mobiltelefon Underväxelanknytning Analog fax

Telefontyper - 7912 Standardtelefon

Telefontyper – 7940/7960 För de som behöver flera anknytningar på samma telefon och/eller högtalartelefon

Telefontyper - 7920 Ersätter dagens DECT telefoner. Kan bara erbjudas på vissa platser.

Telefontyper - Bärbar analog För dem som idag har en bärbar analog telefon och vill fortsätta att ha det.

Telefontyper – Integrerad mobil För de med mobila arbetsuppgifter och/eller talar mycket i mobiltelefon. Befintlig mobil behålls, men ett nytt abonnemang knyts till anknytningen.

Telefontyper – Underväxelankn. Underväxelanknytningar ”lever sitt eget liv” och använder växeln enbart för att ringa externa samtal.

Inkoppling

Inkoppling av telefon Beskrivning av inkoppling för resp. telefontyp finns på Intranätet Telefonen skall kopplas in och aktiveras så fort tillfälle ges efter att telefonen hämtats ut.

Öppna lådan och packa upp telefonen och koppla in telefonluren. Om du har PC: Tag den nätverkskabel som idag går in i din PC och stoppa in den i telefonen i det uttag som är märkt ”10/100 SW” (4 i figuren). Stoppa därefter in den medföljande nätverkskabeln i uttaget märkt ”10/100 PC” (5 i figuren) andra änden av denna kabel skall gå in i nätverksuttaget i din PC. Om du inte har PC: För dig som inte har någon PC skall nätverkssladden gå från uttaget i väggen och in i telefonens uttag märkt ”10/100 SW”. Koppla samman Nätaggregat och nätkabel och strömsätt telefonen (1,2,3 i figuren)  Likströmsadapterport (DC48V)  Nätaggregat  Nätkabel  Nätverksport (10/100 SW)  Åtkomstport (10/100 PC)  Telefonlursport  Headsetport  Basställsknapp

Vänta några minuter tills telefonen har anslutit sig på nätverket Vänta några minuter tills telefonen har anslutit sig på nätverket. När den gjort det skall det komma upp en anknytning som heter 8999xxx i telefonens högra display. Lyft luren och du möts då av en röst som ber dig välja språk, välj svenska. Du blir nu ombedd att ange din anknytning följt av fyrkant, gör detta. Du blir nu ombedd att knappa in din anknytning ytterligare en gång följt av fyrkant, gör detta och lägg sedan på luren. Vänta en liten stund så kommer din telefon att automatiskt att konfigureras upp med din anknytning. Provring  Likströmsadapterport (DC48V)  Nätaggregat  Nätkabel  Nätverksport (10/100 SW)  Åtkomstport (10/100 PC)  Telefonlursport  Headsetport  Basställsknapp

Inkoppling – 7940/7960

Knappar

Telefontyp 7940/7960 1. Telefonlur med indikatorlampa 2. Telefonskärm 3. Telefonmodell 4. Programmerbara knappar

Telefontyp 7940/7960 5. Basställsknapp 6. Katalogknapp 7. Hjälpknapp 8. Inställningsknapp 9. Högtalarknapp

Telefontyp 7940/7960 10. Tystnadsknapp 11. Headsetknapp 12. Volymknapp 13. Tjänstknapp

Telefontyp 7940/7960 14. Meddelandeknapp 15. Navigeringsknapp 16. Knappsats 17. Programstyrda knappar (PSK)

Funktioner

Lathund 7940/7960

Lathund (7940/7960)

Manual (7940/7960) 66 sidors manual Finns på Intranätet Innehåller även lathunden

Ringa/Svara (7940/7960) Ringa ett samtal (”med tagen linje”) Lyft Telefonluren och slå sedan numret du vill ringa. Tryck på Högtalareknappen/Linjeknappen/PSK ”Nytt samtal” och slå sedan numret du vill ringa. Tryck på Headsetknappen och slå sedan numret du vill ringa. Ringa ett samtal (”utan att ta linje”) Ange numret du vill ringa och lyft luren. Ange numret du vill ringa och tryck på Högtalareknappen/Linjeknappen/PSK ”Ring”. Ange numret du vill ringa och tryck på Headsetknappen.

Ringa/Svara (7940/7960) Ta emot ett samtal Lyft Telefonluren. Tryck på Högtalarknappen. Tryck på Headsetknappen.

Justera volym (7940/7960) Justera volymen på ringsignalen Tryck på Volymknappen åt höger eller vänster beroende på om du vill höja eller sänka ljudet. Justera volymen i telefonlur/högtalare/headset Lyft Telefonluren / Tryck på Högtalare knappen / Hörlurs knappen. Tryck på Volymknappen åt höger eller vänster beroende på om du vill höja eller sänka ljudet. Tryck på PSK ”Spara”.

Vidarekoppla (7940/7960) Vidarekoppla sin anknytning Tryck PSK ”Vdb” Intern vidarekoppling: Ange önskat nummer Extern vidarekoppling: Ange önskat nummer och tryck # eller vänta 15 sekunder, kom ihåg 0:an för linje. Ta bort vidarekopplingen genom att trycka på PSK ”Vdb” Kan även göras från Netwise Office Web

Överföring (7940/7960) Överföra ett samtal till en annan anknytning Under ett samtal trycker du på PSK ”Övrfr”. Slå numret du vill koppla till. Vänta på svar. Informera personen du vill koppla samtalet till och tryck sedan på PSK ”Övrfr” igen och lägg på luren. Om personen du kopplade till inte svarar eller inte vill ta samtalet trycker du PSK ”AvslSam”. Tryck sedan PSK ”Åter” för att komma tillbaka till föregående samtal.

Flerpartssamtal (7940/7960) Flerpartsamtal Ring upp den första parten Tryck PSK ”Konf” Slå det nya numret För att ta bort en part tryck PSK ”KonfLi..”, markera den part du vill ta bort och tryck PSK ”Ta bort”

Kataloger (7940/7960) Kontrollera missade/mottagna/ringda samtal Tryck på Katalogknappen Välj mellan Missade samtal / Mottagna samtal / Ringda samtal Företagskatalog Tryck på Katalogknappen Välj Företagskatalog

Snabbvalsnummer (7940/7960) Ställa in snabbvalsnummer Surfa in på https://10.11.3.10/ccmuser, nås även via insidestorget Logga in med din anknytning som Användar-ID och kak123 som lösenord och klicka på ”Logga in” Klicka på ”Lägg till/uppdatera Snabbval”” Ange nummer och namn (glöm inte 0:an för linje vid externa nummer) 99 snabbvalsnummer kan läggas in

Snabbvalsnummer (7940/7960)

Snabbvalsnummer (7940/7960)

Snabbvalsnummer (7940/7960) --------------

Hänvisning

Olika sätt att hänvisa sig Personlig kalender och egen anknytning Kalenderkoppling Ingen personlig kalender alt. funktionsanknytning, tillgång till PC Netwise Office Web Ingen personlig kalender alt. funktionsanknytning, ej tillgång till PC eller på distans Röststyrd hänvisning Röstbrevlåda *23* Via telefonens tjänster (79xx)

Kalenderkoppling De som har en egen personlig anknytning och tillgång till PC kommer att bli hänvisade per automatik om de lagt in händelsen i sin kalender. Köping/Kungsör/VMKF – Groupwise Arboga – Exchange

Kalenderkoppling - Groupwise Orsakskoder i Groupwise Besök Deltid Ledig Lunch Möte Semester Tjänsteresa Tjänsteärende

Kalenderkoppling - Groupwise Synkroniseras ej!

Kalenderkoppling - Groupwise

Kalenderkoppling - Exchange KOMMER SENARE

Netwise Office Web Websida, nås via http://10.11.3.13/netwiseoffice alt. länk via Intranätet Logga in med anknytning och ”blankt” lösenord. Obs! Ändra lösenordet Hänvisning/Återkommande hänvisning

Netwise Office Web

Röststyrd hänvisning Nås på nummer: 25099, Köping 87662, Arboga 600012, Kungsör 670009, VMKF Fungerar även från extern anknytning Tips! Lägg upp som snabbval

Röststyrd hänvisning Ring upp röststyrd hänvisning ”Säg vilken aktivitet du vill registrera” Ange: <Aktivitet> <sluttid för aktivitet> ”<Aktivitet>, från nu till <fördefinierad tid för vald aktivitet>” registreras Vill du börja om från början, säg ”Avbryt” För att ta bort en hänvisning, säg ”Ta bort”

Röstbrevlåda Nås på nummer: 25098, Köping 87660, Arboga 600010, Kungsör 670007, VMFK Fungerar även från extern anknytning

Röstbrevlåda Ring upp röstbrevlådan och ange PIN-kod Tryck 5 Knappa in önskad aktivitet, 0-14 följt av # Förvald tid #/# (alt. ange startdatum/tid och återdatum/tid) Registrera Tryck 1

*23* Fungerar bara internt från egen telefon *23*<orsakskod># *23*<orsakskod>*<återkomst># #23# Orsakskoder 0 Lunch 1 Gått för dagen 2 Tjänsteärende 3 Möte 4 Tjänsteresa 5 Deltid 6 Semester 7 Besök 8 Tillfälligt ute 9 Sjuk 10 Vård av barn 11 Föräldraledig 12 Ledig 13 Återkommer... (datum) 14 Återkommer... (tid)

Telefonens tjänster Gå in på telefonens tjänster (tjänsteknapp eller via menyknapp>tjänster) och välj ”Netwise Office”. Logga in med samma uppgifter som på Netwise Office Web. Enbart 79xx

Netwise Office Web

Netwise Office Web Hänvisning/Återkommande hänvisning Sökning av användare Vidarekoppling Hantering av röstbrevlåda Uppdatering av ”anknytningsuppgifter” Websida, nås via http://10.11.3.13/netwiseoffice alt. länk via Intranätet Logga in med anknytning och ”blankt” lösenord. Obs! Ändra lösenordet INLOGGNING INLOGGNING INLOGGNING INLOGGNING

Netwise Office Web

Sökning

Inloggning

Hänvisning

Hänvisning - återkommande

Vidarekoppling

Ändringsformulär

Ändringsformulär ----------

Röstbrevlåda

Lyssna av röstbrevlåda 7912 Tryck på PSK ”Medd” 7940/7960 Tryck på Meddelandeknappen 7920 Håll in ”1” någon sekund Analog bärbar *0 Integrerad mobil Ring 25098 (Köping), 87660 (Arboga), 600010 (Kungsör), 670007 (VMKF)

Lyssna av röstbrevlåda Ange PIN-kod och #, PIN-kod=Anknytning Tryck 1 för att lyssna på nya meddelanden Tryck 2 för att lyssna på avlyssnade meddelanden Tryck 3 för att lyssna på sparade meddelanden Tryck 4 för att ändra inställningar Tryck 5 för att hänvisa din anknytning

Lyssna av röstbrevlåda Under avlyssning Tryck 4 för att spara meddelandet Tryck 5 för att skicka vidare till annan anknytning Tryck 6 för att radera meddelandet Tryck 7 för att gå bakåt i meddelandet Tryck 9 för att gå framåt i meddelandet Tryck 77 för att återgå till föregående meddelande Tryck 99 för att hoppa till nästa meddelande

Meddelandeavisering Röd lampa, förutsätter 79xx E-post, förutsätter e-post adress SMS, förutsätter mobiltelefon Denna inställning måste göras av resp. ”anknytningsägare”

Administration av röstbrevlåda Meddelanden

Administration av röstbrevlåda Fraser

Administration av röstbrevlåda Aviseringar Röd Lampa, välj Medd.Indikator (förutsätter att du har en IP-telefon) Mail, välj Groupwise (förutsätter att du har en e-postadress) SMS till mobil, välj SMS (förutsätter att du har en mobiltelefon)

Administration av röstbrevlåda Inställningar

Talsvar

Talsvar Ej svar Upptaget Hänvisad Välkommen, NN svarar inte, för att spela in ett meddelande tryck 2, koppla samtalet till telefonist tryck 9 Upptaget Välkommen, NN talar i telefon, för att spela in ett meddelande tryck 2, koppla samtalet till telefonist tryck 9 Hänvisad Välkommen, NN <Orsakskod>, och väntas åter <återkomsttid>, för att spela in ett meddelande tryck 2, koppla samtalet till telefonist tryck 9

Telefonist

Telefonist När ni ringer 9 för att komma till telefonist kommer ni mötas av en automatisk telefonist som säger: ”Säg namnet på den ni söker” För att prata med en verklig telefonist säger ni ”Telefonist” Kan även nås externt: 25094, Köping 87661, Arboga 600011, Kungsör 670008, VMKF

Reception

Receptions/upplysningsärenden Denna tjänst samverkar inte mellan kommunerna. Receptions/upplysningsärenden hanteras då resp. kommuns växel/reception har öppet. Nås på: 87663, Arboga 600013, Kungsör Gäller fr.o.m. 16 juni 2006

Översikt nummer

Sammanställning telefonnummer Telefonsupport: 670040 Köping Arboga Kungsör VMKF Växel (externa anrop) 25000 87000 600000 670000 Röstbrevlåda 25098 87660 600010 670007 Automatisk telefonist (internt) 9 Automatisk telefonist (externt) 25094 87661 600011 670008 Röststyrd hänvisning 25099 87662 600012 670009 Reception --- 87663 600013