Skolval – HT 12 Katalog - skickad mitten av december till 2 130 ”måsteväljare” Annons i Nacka Värmdö posten – vecka 2 Skolvalsperiod i år 10 – 31 januari.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skolval – HT 13 • ”Flyer” - mitten av december till ”måsteväljare” • Annons i Nacka Värmdö posten – vecka 2 • Skolvalsperiod i år 10 – 31 januari.
Advertisements

Trollängsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Sannaskolan år F-9 - Åk Göteborgs Stad
Vättleskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Bergsgårdsskolan - Åk Göteborgs Stad
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
RIALTO Jenny Alvolin Barn- och ungdomsombud Broschyren: Kartläggning av barnets förmågor och behov. Underlätta för barnets vistelse i fsk/skola.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
1 Skolvalsstatistik Antal gjorda val Antal ”måsteväljare” Påminnelse skickad.
Välkomna till Kungsholmens grundskola F
Nackaungdomars fritid - en undersökning Tidpunkt Skolår 7, 9, Gy år 2 okt 2004 Skolår 4 okt 2005 Metod för insamling.
Vård utan omvägar - en del av programmet för ökad patientsäkerhet
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Varför läsa ett språk till i åk 8 och 9?
Svenska Balettskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Skårsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Hjuviksgården - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Lillekärrskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Backatorpsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Karl Johansskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Nya Lundenskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Lerlyckeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Sjumilaskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Kungsladugårdsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Assaredsskolan - Åk Göteborgs Stad
Trollängsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Centrum - Åk 4-9- Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar skolan.
Flatåsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Bärbyskolan F-6 - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Gärdsmosseskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Sisjöskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björkåsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björsaredsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Nya Långedragsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Centrina - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Bräckeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Lövgärdesskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Flatåsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Backatorpsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björlandagården - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björlandagården - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Svartedalsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Amhultsgården - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Hammarkullsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Ramsdalsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Lindåsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Kärraskolan - Åk Göteborgs Stad
Skinteboskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Solbackeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Lerlyckeskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Montessoriskolan Centrum - Åk Göteborgs Stad.
Gamla Långedragskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Bjurslättsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Hjällboskolan - Åk Göteborgs Stad
Skogomeskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Talldungeskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Österöd - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Tångenskolan F-6 - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Kålltorpsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Nytorpsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Donsö - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar skolan.
Bergums skola - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Kunskap genom engagemang och kompetens
SÖKA SKOLA 15 januari- 15 februari 2018.
Söka skola 2018 – Stockholm Underlag till informationsträffar med mera för fristående skolor som medverkar i det gemensamma ansöknings- och antagningssystemet.
Presentationens avskrift:

Skolval – HT 12 Katalog - skickad mitten av december till ”måsteväljare” Annons i Nacka Värmdö posten – vecka 2 Skolvalsperiod i år 10 – 31 januari Påminnelse via mejl – 24 januari (till f-klass o grundskola elever) Påminnelse – 1 februari (bara till grundskolans elever) Extra vecka för skolval – tom 6 februari Förälder som gör skolval 6 februari har samma rätt till plats som förälder som gjort val mellan 10 – 31 januari

14 februari – besked om vilken skola barnet/elev fått skickas till alla förälder som gjort val Definitivt besked till förälder – är i år borttaget Efter 22 februari placerar KU tillsammans med skolorna de elever som förälder inte gjort skolval för Regel: placeras på närmast lediga skola utifrån elevens folkbokföringsadress (gäller grundskoleelever)

Måsteväljare totalt F –klass = År 1 = 22 År 4 = 62 År 6 = 59 År 7 = 514 År 8 = 19 År 9 = 20 Skolval för ”nyinflyttad” och för elever som vill ”byter skola” (ej måsteväljare) gör val till alla skolår

Fritidsval Föräldrar som gör val för barn / elever till F-klass, År1, År2 och År3 Får fråga om eleven vill ha fritids – svarsalternativen som finns är - Ja och Nej (svaret är obligatoriskt)

Språkval Föräldrar som gör val för elever till År6 tom År 9 Får fråga om vilket språkval eleven haft – svarsalternativen som finns är: Spanska – Franska – Tyska (svaret är obligatoriskt)

Skolornas skolvalsarbet - Måsteväljare via funktion ”Skolval” Avstå ”måsteväljare” - kan ni börja förbereda from 10 januari, ska vara klart ? Placerar ”måsteväljare” - kan ni börja förbereda from 10 januari ska vara klart 13/2 Besked om plats skickas med automatik till förälder 14 februari – skolorna klara med ”placeringsarbetet” 13 februari (14 februari)

Skolvalsarbete - elever som gjort val via funktion” Inflytt/Byte” Avstå ”Inflytt/Byte” - kan ni börja förbereda from 10 januari ska var klart ? OBS! Placering av elever ”Inflytt/Byte” ska ni göra först den 14 februari pga. att besked skickas direkt när ni gör placeringen. Besked om plats skickas till förälder när ni gör placeringen den 14 februari