Bra sökmotoroptimering handlar egentligen bara om en sak: att bli nummer 1 och behålla positionen.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SLÄKTFORSKARNA i NORRKÖPING (SiN)
Advertisements

ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Välkommen till Internet för nybörjare
Gör din sajt tillgänglig på Google Michael Wahlgren.
När Kina kom till Kalmar
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Skriv för att bli hittad Sökmotoroptimering (Lite om SEO-arbetet)
Hans Juhlin Affärssystem Nydalavägen Vetlanda
"Framtida modell för informationsutbyte och
Välkommen till föräldramöte för Eskilsminnes pojkar födda 2006.
Innehåll: Nytt och rätt på söktjänstfronten •Introduktion •Vad händer när jag gör en sökning? •Olika typer av sökverktyg •Största söktjänsterna •Liten.
Skapa en lönsam kundrelation
Page 1 © Inter IKEA Systems B.V Hej!. Page 2 © Inter IKEA Systems B.V :
Tio handfasta argument
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Informationssökning.
Hallands Elförening Seminarium /10. VISION 2010: Vad karaktäriserar ett framgångsrikt HEF 2010 : Lokalt nätverksbyggande Sociala aktiviteter.
Reveals kurs Kommunikation – Avancerad
C. Wormbs & L. Norén1 Fler affärer på webben Sammanfattning: • Är du nöjd med hemsidan? • Är det tydligt vad du säljer med hjälp av hemsidan? • Vet du.
Svensk Mediarådgivning är en mediabyrå med kunskaper inom sökmedia och Internetannonsering. Vi sköter hela processen av söktjänster åt företagaren, allt.
Producerad av Publiciteta&Co Sundsbussarna Förslag på ny design av hemsida Publiciteta&Co 2006.
Strategisk sökmotoroptimering
Välkommen till onlineseminariet om Webb 2.0 Stäng av mikrofonen Begär ordet via chatten... Eva Norling och Peter Giger, Blekinge Tekniska Högskola,
Jonas Augustsson.  Målet att komma högt upp på ex. en Google sökning.  Med hjälp av rätt typ av kodning, sökord i lagom mängd i texten, bildtexter mm.
Hur gör vi på insidan?. Namn på AD? • Spelar det någon roll? • Kommun.se • Kommun.ad • Kommun.local • Ad.kommun.se • Hur validerar vi DNSSEC om AD och.
Att bygga en fungerande webbplats
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot
Marknadsföring & Internet
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Stefan Waldeck Tio saker jag lärt mig från Yahoo!.
Finanskrisen Var kommer vi från och hur tar vi oss ur den? Lars Heikensten.
Privata och publika moln Kund X Anders Brännfors
Grundkurs i Internetsökning
1sempo.org Search Engine Marketing Professional Organization.
Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
FÖRETAGSKULTUR KONKURRENSKRAFT.
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
Välkommen till Microsoft Partner Tour 2008 Ann-Charlotte Båth, Microsoft Partner Program.
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
Webbfrukost 15 mars Webbpolicy ●Viktigaste kommunikationskanal ●Innehåll och struktur efter besökaren ●Tydlig avsändare – på varje webbsida ●Ett.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
KNX Konsulthandbok - allt du behöver veta för att föreskriva en KNX-anläggning 1.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Det interna förtroendet - om samspelet mellan politiker och verksamhet Seminarium 1:F i Nätverkskonferensen 2006 Stig Nyman.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
Namn på presentation. Ändras i Sidhuvud/Sidfot 1 Mål och vision BRANSCHEN ● Vision ● Idé ● Strategiska områden ● Framgångsfaktorer.
Affärssystem En personlig studie från verkligheten Fredrik Lindeberg.
Hur får vi människor att resa mer kollektivt och mindre med den egna bilen? Välkommen!
CSS del 2 Kvarnbrink Mer elementreferens ID refererar man till med #-tecken #content { width: 600px; } Klassnamn har en punkt före.newsitem.
1 Dagens ämnen ● Differensekvationer ● Matrispotenser ● Rankingsystem ● Googles sökmotor ● Hockeytabellen 2006.
Ett material från Migrationsverket VARFÖR… vill människor komma hit?VEM… bestämmer?VAD… gör Migrationsverket?
Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 3 - Offsite.
Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 1. Innehåll Dagens agenda.
Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 2 - Onsite.
Att skriva för människor Att skriva för sökmotorer.
Google Analytics Tiina Thölén. Vad, Varför och Hur?
1 KIF:s AFF Black Knights Värderingar
Ett kontrakt har sitt pris
Webbträff Ditt och datt från webbredaktionen
Välkommen till redaktörsutbildning på linkoping.se
Så bemöter vi varandra - och alla andra
Ikett Personalpartner AB
Kortare arbetstid med heltidslön - Hur funkar det?
Sök, sök, sök… Läget, läget, läget… mars 2018/Ted Durdel 1
Om publiceringssystem, lektion ett
Sök, sök, sök… Läget, läget, läget… mars 2018/Ted Durdel 1
Presentationens avskrift:

Bra sökmotoroptimering handlar egentligen bara om en sak: att bli nummer 1 och behålla positionen.

HANS SANDBLOM Forskning och utveckling på SEO

FILOSOFI Vi hjälper våra kunder att bli vinnare på sökmotorerna. SEO’s vision är att vara ledande inom sökmotoroptimering i Europa. Det uppnår vi genom satsningar på forskning och utveckling, samt en företagskultur som grundar sig på öppenhet, ärlighet och arbetsglädje.

FORSKNING Egna portaler för forskning och länkstrategier i Sverige, Europa och USA

ORACLE TETRAPAK IBSE-ON CAPGEMINI JÄRNIA MARBODALGÖTAVERKEN VOLVIA BT-TRUCKAR AFASVANSTRÖMS FSB BRAFILM JURISTBYRÅGÖTAVERKEN HUSMANHAGBERGRAGNSELLS UC BRÖDERNA EDSTRAND MRF BILTORGETNAJAD ELLOS ALLAANNONSER MEDBORGARSKOLANMIROI TEAMSPORTIA HOGIA LOOPIATOYOTA RIKSBYGGEN ANNONSBÖRSEN K-RAUTATINGSTADS mm. mm.

VI STÄNGER BYGGLAGRET I MOCKFJÄRD P.G.A GOD LÖNSAMHET VÅR NÄTBUTIK GÅR NÄMLIGEN OFÖRSKÄMT BRA. DÄR GÖR BÅDE DU OCH VI BÄTTRE AFFÄRER. VÄLKOMMEN TILL BYGGLAGRET.SE!

Ekonomisystem Inköpssystem Ordersystem Lagersystem Affärssystem

ORACLE OVÄNTAD MILJONAFFÄR PÅ EN ENDA SÖKNING GENOM EN SATSNING PÅSÖKMOTOROPTIMERING DREV GOOGLE BESÖKARE VIA ORGANISKA SÖKRESULTATET SOM INHANDLADE ETT AFFÄRSSYSTEM PÅ REKORDKORT UPPHANDLINGSTID – 14 DAGAR.

VAD ÄR SÖKMOTOROPTIMERING TrustRank - Förtroende On-page optimering - Relevansoptimering Off-page optimering - Länkstrategier

TRUST RANK = FÖRTROENDE WHOIS  Ägare, adress, IP, mail/tel etc. Redirects  Felaktiga minskar förtroendet Domänens ålder  Förtroende Flera domäner  Duplicate content

RELEVANSOPTIMERING Title Description Keywords Rubriker  H1 Textinnehåll “Content is king”

LÄNKSTRATEGIER

VÅRA EGNA TOPPLACERINGAR PÅ GOOGLE Sökmotoroptimering Sökmotorpositionering Sökmarknadsföring Sökoptimering sökmotor marknadsföring SEO mm……

VÅRA KUNDERS PLACERINGAR kunder TOP10 placeringar

UNIKT MED SEO Googles regler efterföljs Er hemsida optimeras Långsiktiga placeringar Starka länkstrategier Lätta eller svåra sökord, olika nivåer Forskning och utveckling Leder utvecklingen i Sverige

Bli en vinnare på sökmotorerna.