Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel Visionutveckling Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel
Så här hänger det ihop! Välkommen till Företagets support Tryck 1 för….
Exempel på flöde.. CC-Bridge PBX Agenter Fastnät Mobilnät Internet Mobila Kö 1 Kö 2 Kö 3 På kontoret Distansagenter Agenter PBX Tal 1 2 3 CC-Bridge Call Handling IVR (1,2,3 etc) Talsvar Media-Kö Call Back Schemaöppettider Statistik Prioritet 1 2 3 4 Fastnät Mobilnät Internet e-post *Fax Inkommande ärende *SMS CRM Databaser Management Planering Realtids info Statistik mm
Design 1 Normal design: All trafik terminerar via PBX till CC-Bridge ISDN Ink. samtal Agenter 30 linjer ISDN Desktop web agent QSIG/SIP PABX Contact Center IVR Samtalsstyrning Kö Call Back Schema mm Management Planering Realtids info Statistik mm Normal design: All trafik terminerar via PBX till CC-Bridge
Talsvar & Röstbrevlåda Design 2 Inkommande ärende ISDN Alt 1 Alt 2 30 linjer ISDN 30 linjer ISDN Agenter Desktop web agent kanaler PRI, QSIGSIP PABX IP Contact Center IVR Samtalsstyrning Kö Call Back Schema mm Hänvisningssystem Talsvar & Röstbrevlåda Talstyrda tjänster Management Planering Realtids info Statistik mm Contact Center Replikering Alt 2 design: Trafik terminerar i både PBX och CC-Bridge för lastbalancering
fördelat på flera kontor Design 3 Agenter fördelat på flera kontor ISDN Samtal in 60 linjer ISDN 30 linjer ISDN Desktop web agent QSIG/SIP PABX IP Contact Center IVR Samtalsstyrning Kö Call Back Schema mm Management Planering Realtids info Statistik mm Alt 3 design: All trafik terminerar via CC-Bridge till PBX anknytning
fördelat på flera kontor Design 4 Agenter fördelat på flera kontor ISDN Samtal in 60 linjer ISDN 30 linjer ISDN Desktop web agent PABX IP Contact Center IVR Samtalsstyrning Kö Call Back Schema mm Management Planering Realtids info Statistik mm Alt 4 design: All trafik terminerar via CC-Bridge (IN/UT)
fördelat på flera kontor Design 5 Internet /WAN Agenter fördelat på flera kontor ISDN Samtal in SIP 30 linjer ISDN Desktop web agent Contact Center IVR Samtalsstyrning Kö Call Back Schema mm Management Planering Realtids info Statistik mm Alt 5 design: All trafik terminerar via CC-Bridge (IN/UT) Agenter ansluts direkt i servern via SIP. Exempel: Senarie med 16 agenter + 20 på kö