1 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Hur definieras ”storköparna” (”Heavy Buyers”)? Vi har specialstuderat.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Advertisements

Warpen BK Här följer en instruktion hur man plockar fram egen statistik från datafilen. Det finns två sätt att få fram statistik. Man byter antal dagar.
Årsredovisning Inkontinenskirurgiregistret år 2010 Återrapport från Gynop-registret Sammanställning av nationella data inrapporterade till Gynop-registret.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Indikatorerna Undvikbar slutenvård Återinskrivningar inom 30 dagar - 65 år och äldre 2009 till 2013 kvartal 2 Sammanställning av indikatorerna per kvartal.
Q1 Rapport 2010 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Delårsrapport januari-mars 2011
Humleinfo vår 2009 Vad händer betr. Rep. och underhåll? Värmepumpen Är du tveksam om hur denna skall underhållas, kontakta Martin i nr 131 eller Per i.
Handeln och besöksnäringen går hand i hand Visit Västernorrland Turismforum 6 oktober 2011 Yvonne Ingman, vice vd.
GfK Consumer TrackingGfK Fashion*ScopeOktober 2009 Gain & Loss analys – sporthandeln GfK Fashion*Scope Januari – juni 2009/Januari – juni 2008.
Hasta la Vista Vinn en äventyrsresa med Microsoft till Spanien.
Oväntade utgifter – något att räkna med Ingela Gabrielsson, privatekonom
Informationshantering
1 GfK Consumer TrackingLidl & Netto Fredrik Ydell Februari 2010 Exempel på undersökningens layout och vilka nyckletal som redovisas. De varugrupper som.
LO paket GS GF Börjar gälla 1 juni 2009.
GfK Fashion*Scope Översikt 2009.
BILD 1-20 Idag Varför ska barn komma till tals? Kaffe Vad behövs? (Vilka förutsättningar?) Hur kan det gå till? Barnperspektiv och barnets eget.
Kompetensindex Gävleborgs län Skog och trä.
Frukostmöte Så här mäter MMS tittarsiffror. Tobias Lidholm.
Nov 091 Prisutveckling på villor och bostadsrätter det närmaste året %
Dopgåvor så mycket lägger vi på presenterna
Figur 3 Figur 3 Antal hushåll med ekonomiskt bistånd
Figur 2 Antalet konkurser i Lunds kommun
Välfärdstjänsternas utveckling 1980 – 2012 Annika Wallenskog SKL
1 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Undersökningen har gjort på detta.
Den Svenska Dagligvarumarknaden Översikt
PROJEKTARBETE – PA1201 (100p) Bild 1 av 5Fredrik Johansson  Val av ämne  Gruppsammansättning  Skriva idéskissen  Projektplan.
Svensk Handels indikator på optimismen och framtidsförväntningarna bland handelns företag Handelsbarometern Svenskt Tenn, Stockholm Foto: Björn Mattisson.
Tillväxt i Lidköping Tillväxtrapport för Lidköping Utveckling åren och benchmarking med Grupp24 och Hela landet
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
MMS Akademi Så mäter MMS tittarsiffror – del 1 Jannike Sköldebjer.
Procent.
En bra kunddialog ger KLIMATSMARTARE logistiklösningar KNEG Resultatkonferens Göteborg Bo Hallams Marknadsdirektör, Region North & East.
Kvartalsstatistik från Strama kvartal 2, 2008 Öppenvård: Antibiotika (J01 exkl. metenamin), per månad, DDD/1000 invånare och dag, inkl. glidande medelvärde.
1 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Exempel på hur layouten ser ut för undersökningen. De indelningar som ingår i undersökningen.
Ajourhållning för övrig topografi – så gör du!. Ett fungerande samhälle förutsätter att både din kommun och Lantmäteriet har en korrekt, aktuell och enhetlig.
LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER Presentation på Kökar, Åland Hasse Karlsson Lidköpingsambassadör.
Frågor. Vad är en Fråga? -En fråga är ett urval av information från ett eller flera fält i en eller flera tabeller. - Du använder frågor för att selektera.
GfK. Growth from knowledge
1 Lagförslag om kompetenskrav inom IFO – håller vi måttet?
Sveriges lantbruksuniversitet Avdelningen för juridik, ekonomi och personal Grants Office SLU:s mål SLU skall ha en stark internationell dimension, bl.a.
Bostadsbidrag – Bostadspolitik eller familjepolitik?
SOCIALTJÄNSTEN – Bokslut T2: 2009 VERKSAMHETSRESULTAT INSATTA RESURSER OK -Fortsatt hög andel nöjda kunder inom socialtjänsten -Fortsatt hög andel nöjda.
Byggmaterialindustrierna - en viktig näring för Sverige April 2008.
GfK Consumer Tracking Scandinavia 2009 Price Premiums Vilka faktorer får konsumenten att köpa dyrare produkter i en kategori? GfK. Growth from Knowledge.
1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,
1 PROGNOSMODELLENS RESULTAT I BILDER Jouko Kinnunen & Richard Palmer Februari 2006.
Humleinfo Maj 2008 Vad händer betr. Rep. och underhåll? Värmepumpen Är du tveksam om hur denna skall underhållas, kontakta Martin i nr 131 eller Per i.
Kapitel 9 Liv & hälsa i Örebro län år 2008 November 2008/Leif Carlsson Hem och hushåll Liv & hälsa en undersökning om hälsa, levnadsvanor och livsvillkor.
1 Attitydundersökning fast telefoni Rapport från opinionsundersökning 10 juli 2009 Arne Modig Viktor Wemminger.
1 Välkommen till Axfood Klimatcertifiering av mat. 15 juni 2010 Åsa Domeij, miljöchef.
Ökad användning av antibiotika i Sverige. Sedan 1998 har antibiotikaförsäljningen i Sverige minskat. År 2004 vände dock trenden och under de senaste två.
Utkomststöd 2013 Ari Virtanen Utkomststöd 2013/ Ari Virtanen1.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Årsbokslut för svensk turism 2014 Satellitkontoberäkningar med turismens effekter på ekonomi, export och.
Oktober 2015 Handelsbarometern Svensk Handels indikator över framtidsförväntningarna bland handelns företag.
April Prisutveckling på villor och bostadsrätter det närmaste året %
Sammanfattning: Kedjornas nyckeltal 2016, och utveckling 2015.
Lathund Infektionsverktyget
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Handelsbarometern Svensk Handels indikator över framtidsförväntningarna bland handelns företag December 2017.
Kedjornas nyckeltal under 2017 samt utveckling jämfört mot 2016
Prisutveckling på villor och bostadsrätter det närmaste året
Prisutveckling på villor och bostadsrätter det närmaste året
Presentationens avskrift:

1 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Hur definieras ”storköparna” (”Heavy Buyers”)? Vi har specialstuderat den tredjedel av alla hushåll som handlat för mest inom ”Bygg, verktyg och trädgård” sista 12 månaderna. Vad ingår i kategori ”Bygg, Verktyg och Trädgård”? Bygg/virke, Järnvaror/spik Verktyg/elverktyg Färg/tapeter El och belysning Badrum och VVS Trädgård: växter, redskap/elredskap Utomhusanläggn. Fritid Hushåll Inredning/förvaring Vilket geografiskt område omfattar rapporten? Hela Sverige Vilken tidsperiod rör det sig om? Helåren Vilken tillförlitlighet har rapporten? Datan är hämtad från GfKs panel på 5000 hushåll. Panelen bildar ett Sverige i miniatyr. Endast kedjor med representativa köparbaser är omnämnda i rapporten. Övriga kedjor finns representerade i gruppen ”Övriga”

2 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Vilka kedjor ingår? Följande behandlas i eget namn: Bauhaus Beijer Bygg Byggmax Coop Bygg Hornbach K-Rauta Följande ingår i Övriggruppen: XL-Bygg Harald Nyborg Optimera Cheapy

3 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Antal hushåll = Antalet hushåll som handlat Bygg, verktyg och Trädgård på Kedja X minst en gång under året Köparandel = Andelen hushåll som handlat på Kedja X i % av alla hushåll som handlat Bygg, verktyg och Trädgård. Frekvens = Så många gånger under perioden har man i snitt handlat hos er. Snittköp = Snittvärde på kvitto Kanalandel = Så stor del av kedjans försäljning står denna varugruppen för Återköp = Av de hushåll som handlat på Kedja X: andelen som har handlat mer än en gång Lojalitet = Så stor del av era köpares totala utlägg har de spenderat hos er. Vilka köparnyckeltal ingår i rapporten?