Ulf Wallin, Eskil Fouganthine

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Börjar ert fiber ta slut?
Advertisements

Varför är det viktigt att mäta?
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Mobila anknytningar med Springmobil
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
AXIS Communications - a world of intelligent networks Bolagsstämma 2002.
Samarbete med Microsoft Office Sharepoint server 2007 Angelica Rydelius Bergman Välkommen!
Mobilen – en central funktion för mycket av det vi gör i idag…
Öppna kranarna till geodatasamverkan!
Scypho – Självlärande system för styrning av inomhusklimat
Post- och telestyrelsen Nn a Alla i Sverige ska ha tillgång till effektiva, prisvärda och säkra kommunikationstjänster. Trygghetslarm Anna Lindgren Konsumentmarknadsavdelningen.
Serverkampanj för småföretag – genom återförsäljarpresentation Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
PETER Nicks Product Marketing Manager
Vision 80/20 Express Fördelar för ÅF: Konkurrenskraftigt pris
Vikten av att nätverka
Marknadsföring och försäljning av MBS Espen J. Laeng.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
IT Arbetsplatsen Hur kan det fungera i vår verksamhet
ny dag redo för en Business Value Launch /3/2017 8:37 PM 1
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Effektiva och användarvänliga verktyg gör dina kunder framgångsrika! New releases of Vision 80/20.
Work IT smarter – Produktivitet inom Lantmännen
Affärsintegration och Asset Management
Nytt telefonisystem för LU
Ateadagen 2006 Välkommen!. Vad driver omvandlingen av IT-branschen? Färre och större aktörer.
Offert 2N Virtual PBX (Mobil IP Centrex plattform) eller kundplacerad IP PBX i samma produkt Vid frågor kontakta Mattias Hansson Tel.
Unified Communications – realtidskommunikation och webbkonferens
NetJobs Group AB (publ) Vision och strategi Finansiell plan och finansiella mål 2013.
Workshop för GIS samordnare
VI GÖR INFORMATIONSAVDELNINGEN
Bo Linde Solution Specialist EPM Microsoft AB Project Server.
Kommunfastigheter Örebro, 1 Copyright 2005 © TAC SVENSKA AB ”Säkra och lönsamma fastigheter genom system i samverkan”
IBITS Samordnat IT-stöd Lunds universitet Birgitta Lastow Anders Sjöö.
STS HT 01 – HT 07 (+ folkhögskola emellan) Inriktning Biologiska System C-uppsats i Filosofi Examensarbete på KI BI-konsult Gör ganska oproffsiga powerpoints.
Microsoft Dynamics CRM 3.0
Microsoft i offentlig sektor
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
IT-UPPHANDLING Föredrag vid SFMI:s konferens den 4 november 2014
Hur skapar ditt företag en effektivare kundservice?
Kort presentation ny VIP2000 Ny telefonilösning
Mobillån i Sverige Myter och verklighet. Snap shot Grundades 20 mars anställda varav 7 timanställda Affärsidé: Att ge svenska folket möjlighet.
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Välkommen till Microsoft Partner Tour 2008 Ann-Charlotte Båth, Microsoft Partner Program.
Standardisering ger dig mer tid Peter Frodin. EFFECT-Direct / BDD Systems Management Server (SMS) Infrastucture Optimization Model (IOM) Vista Nästa steg.
Morgondagens telefonilösningar TILLSAMMANS med sociala medier? Nortel Användaförening / Stockholm Tomas André VD, Visionutveckling AB Trådlöst.
SOA >> Fast Forward Daniel Akenine, Teknikchef Microsoft AB.
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. Vad? Ett avancerat kösystem för inkommande samtal till en grupp - integration med affärssystemet och.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. …telefonilösningen för dig som har fokus på hur det ” låter ” för dina kunder när du själv inte kan svara...
Telecomfakta 026 –
Lync, telefoni och molnet
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Kundföretaget AB Namn, Företag 17 januari Agenda Kundföretaget AB Återförsäljare AB Mamut som leverantör Effektiv arbetsdag Behov hos Kundföretaget.
HSB Malmö ek. för HSB, ursprungligen en förkortning för Hyresgästernas Sparkasse- och Byggnadsförening, är idag ett egennamn. Vi har två pass á 45 minuter.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Vendingfakta 026 –
Ari Kouvonen, Almega Serviceentreprenörerna Helsingborg april 2015 Fyra marknadsanalyser.
Next Generation Incubator Nationell Öppen Plattform
Copyright © 2015 Datatal AB. All rights reserved. Nyheter 5.11.
Dialect Unified En mobil växel olik alla andra Innehåll Växeln som molnstjänst En telefonväxel på dina villkor För användaren Vem vill du ringa? Telia.
Jollyroom Nordens största utbud till gravid, barn & baby 0-12 år.
Scenarier för affärsutveckling Mini-workshop Studieförbundet Vuxenskolan 29 november 2016, Stockholm.
Gratis testkonto med egen inloggning
ShoreTel Connect Kontaktcenter
Hosting Licensiering och program för hosters
Vårt erbjudande 24/365 Svarsservice – Vi besvarar telefonsamtal, filtrerar dem, kopplar dem och tar meddelanden. Kundtjänst – per telefon, mejl, chatt.
Presentationens avskrift:

2014-03-19 Ulf Wallin, Eskil Fouganthine Enghouse Interactive 2014-03-19 Ulf Wallin, Eskil Fouganthine

Enghouse Interactive, Norden Ca. 115 anställda Omsättning: ca. 200 MSEK (+ 30 MUSD ) > 3 000 slutkunder > 30 partners Geografisk täckning i norden Marknadsledande Fördelar: Finansiell styrka Global täckning med stark lokal närvaro Bred produktportfölj Tillgång till global kunskap

Enghouse Systems Ltd Noterade på Toronto Stock Exchange Grundades 1984 Omsättning: $160 MUSD > 880 anställda Global täckning Tre affärsområden: Enghouse Interactive Engouse Telecom Enghouse Transportation Varumärken: Syntellect ( Envox / Apropos ) Arc, Datapuls, Cosmocom, Zeacom, Telrex, Trio och Vision 80/20

Varumärken i norden Två varumärken med marknadsledande lösningar för kundkommunikation Tillgång till den globala produktportföljen

Trio Enterprise 5.0 - urval Stöd för Avaya IPO/CM Automatiska ”ringrobotar” Förbättrad Lync integration Nytt grafiskt gränssnitt för agenter och telefonister Utökat stöd för segmenterad administration Utökad inspelningsfunktionalitet inklusive hantering via klientlösa agenter Gruppringning – Även i Paus

Vision 80/20 3.0 och Contact Center 10 Ny användarvänlig telefonistklient med effektivare sökfunktion. Nytt grafiskt gränssnitt för agenter Kombinerad telefonist- och agentklient Ny användarvänlig användarklient- Informera Nya funktioner som tex agentchatt, kömusik och ärendelogg

Vision 80/20 Statistics 3.0 Statistik för e-post, chatt, vanliga samtal samt callbacksamtal, telefonist kö Webbaserat system Statistik på ärendelogg och IVR-val

När vi blickar framåt…

Trender i marknaden som påverkar Enghouse Interactive Trender i marknaden som påverkar

Unified Communication Avaya växer globalt Conferencing - alla medier, överallt, alltid. Integrationsmotor skapar värden. Öppenhet och standarder driver kundprojekt Microsoft stark inom ny UC funktionalitet Basfunktioner Presence / Chat / Collaboration Voiceinfrastruktur har börjat bytas ut i samma takt, även stora bolag. Stor efterfrågan på EIs produkter i ren Lyncmiljö Cisco på gång Cisco Jabber har stark funktionalitet baserad på traditionell Telekom portfölj

Kommersiella trender Organisationer och myndigheter upphandlar funktion framför lösningar i allt större utsträckning. Utan att ge avkall på integrationer Kunderna önskar EN leverantör i så stor utsträckning som möjligt. Samverkande upphandlingar Telekom inkluderas i IT upphandlingar Mindre tolerans för konsultkostnader (Professional Services).

Funktionella trender Kunder i Samverkan Flera kanaler, Självbetjäning Samverkan över funktionsområden (telefonist vs kundtjänst) Samverkan mellan olika organisationer. Call-center funktionalitet sprids i organisationen Flera kanaler, Omvandla Call-center till Contact-center. Självbetjäning Kunder vill fortsatt ha unik konfiguration utan att betala PS kostnader. Mobilitet och UC ”Fasta anknytningar” på utgång Appar för allt

Från nummer till svar på frågan 08-123 45 00 Fakturafrågor

Att hantera kundkontakter

Kunskap om kunden Beroende av kund och typ av vara eller tjänst – välj rätt kanaler för kundinteraktion

Olika typer av kundinteraktioner Strukturerad interaktion Kunden är ofta känd och man vet vilka frågeställningar som blir aktuella. Detta hanteras via ett Contact Center. Självbetjänings- tjänster Inkluderar allt från enkla IVR knapp-trycknigar till mer komplexa samtals-flöden. Ostrukturerad interaktion Kommunikation som kräver konsultativt arbeteför att ge rätt information. 75 %

Enhetlig kommunikation (Unified Communication) Samtal Kundtjänst Enghouse Interactive E-post Telefonist SMS Fax Försäljning Chat Kundkontakter Besök För alla verksamheter Support Call-Back Voicemail Ekonomi Logistik Arbetsuppgift Telemarketing Mobilstatus Presence CRM -system Intern IT Ring ut 17 17

Generella tankar framåt

Mål Vi vill erbjuda en starkare produktportfölj. Vi vill erbjuda lösningar från avancerad samverkanslösning till enkel express paketering och slipade molnfunktioner. Fler ska få del av funktionaliteten

Hur ? Vi kommer att nyttja det bästa från alla våra applikationer. Vi kommer att addera ny funktionalitet. Vi lyssnar på era önskemål.

Fokus på Person, Funktion och Kompetens Skills

Leverans via marknadsledande partners Molntjänst Hostad Kundplacerad Hybridlösning

Enghouse Interactive Communication Centre Telefonist och agent i samverkan! Bättre kund-kommunikation via Multichannel Kompetenser Customer Intelligence Rätt devices Fokus funktionalitet More business less administration! Intuitivt och användarvänligt Partnervänlig paketering Leverans Kundplacerad/Hostad Molnbaserad Två utföranden: Standard och HA Skalbar och flexibel Integrationer Hård- och mjukvarubaserade växlar Rätt integrationer Framtidssäker plattform

Telefonisten & agentens roll framöver?

Tack för mig, Frågor? Enghouse Interactive AB, North Europe Ulf Wallin Sales Manager uwallin@enghouse.com 0730-668866