SynerTrade: Användarguide för leverantörer E.ONs eUpphandlingssystem SynerTrade 2013-08-28
Första stegen– Åtkomst och inbjudan Du har mottagit tre epostmeddelanden: Epost med inloggningsuppgifter Epost med ditt lösenord Epost med inbjudan till ett E.ON-projekt Logga in med din epostadress och ditt lösenord (https://eon.synertrade.com). SynerTrade: Användarguide för leverantörer
Första stegen – Kontrollera din profil och dina leverantörsinställningar Klicka på ditt namn i övre vänstra hörnet, eller på “my account”. Här kan du justera dina personliga uppgifter och inställningar, ditt företags uppgifter och även skapa nya användare inom ditt företag. Glöm inte att spara dina ändringar innan du går till en annan flik. SynerTrade: Användarguide för leverantörer
Ändra i ett projekt Klicka på “my cockpit” i den vänstra menyn och klicka därefter på projektets namn. Du kan också välja ”RFX” eller ”Auctions” och sen klicka på projektet. SynerTrade: Användarguide för leverantörer
Ändra i ett projekt – Projektinformation I första fliken “project details” finner du all relevant information om projektet. Om du har frågor rörande projektet, vänligen kontakta projektledaren. SynerTrade: Användarguide för leverantörer
Ändra i ett projekt – Mitt team Här kan du lägga till fler kollegor i projektet. Detta gör du genom att klicka på “new”. Du hittar endast kollegor om de blivit skapade som användare I systemet (se sida 3). SynerTrade: Användarguide för leverantörer
Ändra i ett projekt – Dokument Ladda upp dokument Ladda ner flera dokument: 1. Markera dokument 2. Välj “download” och klicka på den gröna knappen Ladda ner ett dokument För att ladda ner ett dokument, klicka på nerladdnings-symbolen. För att ladda ner alla dokument, markera den tomma rutan mellan “No” och “Actions” och välj “download” från rullgardinsmenyn. För att ladda upp dokument, klicka på “upload documents”. SynerTrade: Användarguide för leverantörer
Ändra i ett projekt – Upphandlingens delar Gör ändringarar i ditt anbud När du har laddat ner alla dokument i projektet, gå till fliken “tender elements” och gör dina ändringar i frågeformuläret/anbudsfälten. Klicka på den vänstra symbolen ovan. SynerTrade: Användarguide för leverantörer
Ändra i ett projekt – Online eller offline Ändra offline Ändra online Du kan redigera upphandlingens delar online eller offline i Excel: 1. Ändra online: Ange dina anbud eller svar här. Glöm inte att spara dina ändringar innan du lämnar sidan eller klickar på en symbol. 2. Ändra offline: Klicka på ”Export” för att exportera upphandlingens del till Excel. Spara filen lokalt. När du har redigerat xls-filen, spara den och klicka på ”Import lines” eller ”…”. Dina anbud/svar har nu sparats online. SynerTrade: Användarguide för leverantörer
Publicera dina data/skicka data till E.ON Klicka på “publish all tabs!” Om du är säker på att alla dina svar är kompletta/korrekta och du har laddat upp och sparat alla dokument, klicka på “publish”. Först när du gjort det kan dina svar bli synliga för E.ON. Efter att du klickat på “publish” får du en bekräftelse via email på att dina svar publicerats. Bra att veta: E.ON kan endast se dina svar när projektet avslutats/deadline uppnåtts. SynerTrade: Användarguide för leverantörer
Kontaktpersoner på E.ON Tekniska frågor till SynerTrade: Vänligen skicka ett email till strategic-sourcing-bpm@eon.com Frågor om innehållet i upphandlingen: Kontakta projektledaren (”Project lead”)/Inköparen (se bild 5) SynerTrade: Användarguide för leverantörer