Företagsklimat Hofors Företagsklimat 2010. ScandInfo Marketing Research, december 2010 Bakgrundsinformation om deltagande företagare (Procent)

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Företagsklimat Östhammar Företagsklimat ScandInfo Marketing Research, december 2010 Bakgrundsinformation om deltagande företagare (Procent)
Advertisements

Trendmässig löneandel i näringslivet Procent. Trendmässig löneandel i näringslivet Procent.
30 – 18 – 11 – – 134 – 124 – – 76 – 75 – 62.
Mottagna och överenskommelser i Västernorrland
Statistikbilder för september I nskrivna arbetslösa i september 2013 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16 – 64 år Källa: Arbetsförmedlingen.
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Kommunrapport gymnasieprogram Göteborg GY2 - Barn och fritid.
Mottagandet av flyktingar och ensamkommande barn – en resurs i Västernorrland
Forskningsmiljöer Vilken relation till innovation och ny kunskap? Är det innovationspolitik? Maureen McKelvey vice-dekanus och professor.
Serviceundersökning 2009 Företagares uppfattning om Flen kommuns service.
Serviceundersökning 2007 Företagares uppfattning om Flens kommuns service.
Informationsdag Vetenskap i samhället – Science in Society Maria Hagardt, NCP Vetenskap i samhället,
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Statistikbilder för maj Källa: Arbetsförmedlingen Totalt inskrivna arbetslösa i maj 2013 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16.
Statistikbilder för mars Källa: Arbetsförmedlingen AB BD Y AC Z X W S T U D C O E F H G I K M N = 9,8 % – 1 Genomsnitt för Riket +/- 1 procentenhet.
Statistikbilder för augusti Källa: Arbetsförmedlingen Inskrivna arbetslösa i augusti 2013 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16.
Statistikbilder för november Källa: Arbetsförmedlingen Totalt inskrivna arbetslösa i november 2012 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften.
Lokalt företagsklimat Eskilstuna. © Demoskop, december 2007 Antal anställda i företagen som har besvarat enkäten Eskilstuna.
Forskning för innovation Högskolan i Halmstads strategiska forskningsprogram (KK-miljö)
Sverige Företagsklimat Lokalt företagsklimat 2009.
Chuab.se Förenkla – helt enkelt Skellefteå
Statistikbilder för december Totalt inskrivna arbetslösa i december 2012 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16 – 64 år Källa: Arbetsförmedlingen.
1 Elevenkäten Elevenkäten Föräldraträff 2010 Järna 30/
Strategi, kundmötet m.m. Mats Löventeg.
Grupper med låg lön Procent. Kvot mellan utrikes och inrikes föddas sysselsättningsgrad Kvot mellan syselsättningsgrad i respektive grupp, 20−64 år.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Konjunkturläget Mars 2007 Arbetsmarknadsgap, timlön och UND1X-inflation Procent av potentiellt arbetade timmar respektive årlig procentuell förändring,
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Företagsklimat Östhammar Ranking 2011.
Företagsamma regioner runt hörnet Workshop, Reglabs årskonferens 2011 Lena Lundström & Bengt Westman.
Pressmeddelande för Gävleborg augusti 2010
Företagsklimatet i Vaggeryd Elisabeth Nilsson Regionchef Svenskt Näringsliv.
Bättre företagsklimat
KONJUNKTURLÄGET 31 mars 2010 Kerstin Hallsten. Slutsatser Produktionen har börjat öka Tidig återhämtning på arbetsmarknaden Tjänstesektorn viktig i återhämtningen.
Utrikesfödda Inskrivna arbetslösa i mars 2014 som andel av den utrikesfödda registerbaserade arbetskraften 16 – 64 år Källa: Arbetsförmedlingen.
KONJUNKTURLÄGET 31 MARS 2011 Jesper Hansson. Sammanfattning Tillväxten dämpas från rekordhög nivå Konsumtion och investeringar drar efterfrågan Arbetslösheten.
PPU december Diagram 1. Reporänta med osäkerhetsintervall Procent, kvartalsmedelvärden Källa: Riksbanken.
Drogvaneundersökning 2007 År 7 pojkar 166 svar och flickor 186 svar År 9 pojkar 170 svar och flickor 153 svar År 2 gymn 17 flickor och 7 pojkar.
Regiongemensam elevenkät föräldrar Förskolerapport barn 1-3 år Gårdskulla barn 1-3 år Antal svarande, n=7.
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Skolrapport SKF Tekniska gymnasium GY2.
Business Region Göteborg. Sveriges BNP-utveckling i procent t o m andra kvartalet Förändring jämfört med motsvarande kvartal året innan Källa:
Kapitalavkastning och realränta Procent, nettodriftsöverskott som andel av realkapitalstocken samt 10-årig statsobligation minus samtida KPIF-inflation.
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Skolrapport Svenska Balettskolan ÅK8.
Startbild 29 EGEN För att lägga in ett eget startfoto klicka på ikonen i mitten och hämta det önskade fotot Ranking 2015 – Botkyrka kommun.
Välkommen! Foto: Ana Vera Burin Batarra Välkommen! Uppsala växer 13.30Hur jobbar kommunen med de frågor som är viktiga för näringslivet? 14.30Fika.
Lokalt företagsklimat, Karlstad Program Lena Melesjö Windahl Presentation av enkätundersökningen om det lokala företagsklimatet i Karlstad.
Solna stad Skolundersökning 2015 December Om undersökningen Bakgrund Solna stad genomför regelbundet en brukarundersökning i förskola, och grundskola.
Hur är företagsklimatet i Sölvesborg?. Lokalt företagsklimat Handlar om förutsättningar för företagande Vi definierar företagsklimatet som summan av de.
Statistikbilder för december Källa: Arbetsförmedlingen Inskrivna arbetslösa i december 2015 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften.
Lokalt Företagsklimat Ranking Vad är företagsklimat och varför mäter vi det? Lokalt företagsklimat handlar om förutsättningar för företagande Lokalt.
Vad är företagsklimat?. Om rankingen 2016 Rankingens olika delar Företags- klimat 2016.
Arvika Alla enkätfrågor för Arvika kommun 1 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra.
Företagsklimatet i Oskarshamns kommun
Lokalt företagsklimat Värmland 2017
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Solna stad Skolundersökning 2015
Lokalt företagsklimat Ödeshög
Lokalt företagsklimat Flen
Lokalt företagsklimat Katrineholm
Lokalt företagsklimat Finspång
Lokalt företagsklimat Söderköping
Regiongemensam elevenkät föräldrar
Lokalt företagsklimat Oxelösund
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Lokalt företagsklimat Nyköping
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
Regiongemensam elevenkät föräldrar
Statistikbilder för december 2017.
Presentationens avskrift:

Företagsklimat Hofors Företagsklimat 2010

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Bakgrundsinformation om deltagande företagare (Procent)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Synen på andras attityder till företagande Hofors Medelvärde på skala från 1-6 där 1 = Dåligt, 2 = Inte helt godtagbart, 3 = Godtagbart 4 = Bra, 5 = Mycket bra och 6 = Utmärkt

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Synen på andras attityder till företagande Hofors (Procent)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Synen på andras attityder till företagande Hofors Andel positiva (bra-utmärkt)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Synen på kommunens service och infrastruktur Hofors Medelvärde på skala från 1-6 där 1 = Dåligt, 2 = Inte helt godtagbart, 3 = Godtagbart 4 = Bra, 5 = Mycket bra och 6 = Utmärkt

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Synen på kommunens service och infrastruktur Hofors (Procent)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Synen på kommunens service och infrastruktur Hofors Andel positiva (bra-utmärkt)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Synen på dialog och information Hofors Medelvärde på skala från 1-6 där 1 = Dåligt, 2 = Inte helt godtagbart, 3 = Godtagbart 4 = Bra, 5 = Mycket bra och 6 = Utmärkt

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Synen på dialog och information Hofors (Procent)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Synen på dialog och information Hofors Andel positiva (bra-utmärkt)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Tillgången på arbetskraft med relevant kompetens Hofors Medelvärde på skala från 1-6 där 1 = Dåligt, 2 = Inte helt godtagbart, 3 = Godtagbart 4 = Bra, 5 = Mycket bra och 6 = Utmärkt

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Tillgången på arbetskraft med relevant kompetens Hofors (Procent)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Sammanfattande omdöme om företagsklimatet i kommunen Hofors Medelvärde på skala från 1-6 där 1 = Dåligt, 2 = Inte helt godtagbart, 3 = Godtagbart 4 = Bra, 5 = Mycket bra och 6 = Utmärkt

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Sammanfattande omdöme om företagsklimatet i kommunen Hofors (Procent)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Sammanfattande omdöme om företagsklimatet i Sverige Hofors Medelvärde på skala från 1-6 där 1 = Dåligt, 2 = Inte helt godtagbart, 3 = Godtagbart 4 = Bra, 5 = Mycket bra och 6 = Utmärkt

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Sammanfattande omdöme om företagsklimatet i Sverige Hofors (Procent)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Viktiga frågor för förbättrat företagsklimat Hofors (Procent)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Företagens samverkan med utbildningsanordnare Hofors (Procent)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Företagarnas kontakter med kommunen senaste året Hofors (Procent)

ScandInfo Marketing Research, december 2010 Ärende vid företagarnas kontakter med kommunen Hofors (Procent)