Enkät till lärare som arbetat minst två år med NTA Skolutvecklingsprogrammet NTA www.ntaskolutveckling.se
Totalt 863 lärare har svarat på enkäten till och med den 9 maj 2018 Totalt 863 lärare har svarat på enkäten till och med den 9 maj 2018. Representerade kommuner och friskolor: AcadeMedia Ahlafors Fria skola Arvika Avesta Bjuv Borlänge Bräcke Danderyd Eda Eskilstuna Falun Gefle Montessori Gävle Heliås Lärcentrum Hjo Hudiksvall Håbo Järfälla Kalmar Karlstad Katrineholm Kiruna Leksand Ludvika Mora Nacka Norberg Ockelbo Oskarshamn Salem Sandviken Smedjebacken Specialped skolmyndigheten Stockholm Sundsvall Säffle Säter Tierp Umeå Upplands Väsby Vilhelmina Västanfors- Västervåla Västerås Åre Älvboda friskola Älvkarleby Ösbyskolan Övertorneå
Genom att arbeta med NTA-teman har Syn på egen utveckling
Genom att arbeta med NTA-teman Stöd för den egna undervisningen
Gymnasieskolan (8 svar) Museum (3 svar) Föräldrar (2 svar) Genom att arbeta med NTA-teman underlättas samarbetet mellan skola och det omgivande samhället genom kontakter med Företag (89 svar) Universitet (49 svar) Gymnasieskolan (8 svar) Museum (3 svar) Föräldrar (2 svar) KomTek (2 svar) Naturskolan (2 svar) Kommunal verksamhet Verket i Avesta Expectrum Skogen i skolan Stöd för den egna undervisningen Om inget annat anges är det 1 svar
Genom att arbeta med NTA-teman Betydelse för eleven
Genom att arbeta med NTA-teman får eleven möjlighet att utveckla sin förmåga Betydelse för eleven * och teorier för att beskriva, förklara och diskutera olika nv samband och fenomen ** diskutera problem, frågeställningar och slutsatser
Enkäten i sin helhet kan ses på denna rapportlänk www.ntaskolutveckling.se