Action plan för turismen

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kort om PROJEKTBOLAGET
Advertisements

Marknadsföring för ryska konsumenter samt deras åsikter om Lovisa som turistdestination Tricia Wikström.
Cross Media Design i besöksnäringen Bakgrund • Projektet Cross Media Design Norr som genomfördes i Akademi Norr/Hemavan – Södra Helgeland. • Behovet av.
Resmål och resvägar Önskan och behov.
Reseproduktion och försäljning
DISTRIKTSMÖTE 25 – 26 MAJ 2013 sundsvall MEDLEMSKAP
Handeln och besöksnäringen går hand i hand Visit Västernorrland Turismforum 6 oktober 2011 Yvonne Ingman, vice vd.
GÅR DET ATT MÄTA? KLART DET GÖR!
Foto Turism -En introduktion-. Problem & möjligheter •Kort turistsäsong •Åretruntupplevelser •Digitala kameror •Avancerade datorer •Internet.
Möten och kontroverser kring platser i staden
Visste du att… •98 % hinner inte läsa det de vill •Mer 90 % är text •Overload av information •Ledig bandbredd = Öron Vi tror på ljud som budbärare.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
GRÖNA SIDAN UPP, TRÄFF , Kjell Persson.
Tillväxt via besöksnäringen en reell möjlighet när vi erbjuder det resenärerna vill ha Näringsliv och arbetsmarknad Plan och ökonomi EUROPEISKA UNIONEN.
Förändring och kunskapsunderlag Krister Olsson Samhällsbyggnad Samhällsavdelningen Riksantikvarieämbetet.
Innehåll Tidig Bedömning och Fortsatt Bedömning
Världens största näring
Skärgårdshamnar som nav för tillväxt i Blekinge. Projektstart Projektslut Projektansökan ur ”Regionalt Struktursfondprogram för stärkt.
Ryska Federationen.
1. Cultural Planning i Finland Cultural Planning,som en process i 8 faser, har inte slagit igenom ännu i Finland. Men kultur och kulturella aspekter har.
Nätverkande - en framgångsfaktor för hållbara vattentjänster - Vinn i samverkan och synlighet - med hjälp av sociala medier som komplement till personliga.
WEB - landingsite med bokningsbara produkter WEB - landingsite med bokningsbara produkter SOCIALA MEDIER – facebook, twitter.
Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”
Antoni Research K ulturen och
1:a Möte Offert process Avsluts process
Barn i stan Kritiska punkter för barns delaktighet i planeringen
Ekoturism i Thailand Nawarat Wichien. Thailand Att besöka Thailand är mycket mer än sol, bad och shopping Har mycket varierad miljö. Eko-aktiviteter omfattar.
Länsstyrelsen Kalmar län
Förslag till Cykelstrategi för Kalmar län
Välkommen till Kristianstad © Kristianstads kommun, Svelo.
Folkhälsoarbetet i Karlskrona kommun
Social oro ur ett teoretiskt perspektiv Per-Olof Hallin Urbana studier Malmö högskola Vad händer efter Husby? - Samverkan i praktiken, Umeå
Konkurrentanalys mellan Helsingfors och Oslos turism
f åååå d/m Plats † åååå d/m Plats
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Skaraborgs turismstrategi Strategisk inriktning för utveckling av besöksnäringen i Skaraborg
Lokalisering SSC och DKC
ISLAND!.
Vårt behov av att resa Fundera över och lista orsaker till varför vi vill resa/Varför vi reser?
Trafiksamråd 2012 (Tidtabell med start dec 2011)
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Svenska nationella evenemang
En hållbar stad – öppen för världen 2 HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN.
© SGBC – Stockholm VÄLKOMNA! Årsmöte SGBC Syd och öppet Medlemsmöte med inriktning: ”Social hållbarhet”
Strategi och processer
Upplev Tierp - En kommun att besöka, bo och verka i.
Kungsvägen blomstrar åter
[Produktnamn] Marknadsplan
Svenska Brukshundklubben
Internationella frågor
Uttryck för förändring och jämförelse
Information om gjorda förändringar
GK F04 Föräldrarmöte 22/9 Välkomna!.
1:a världskriget
De viktigaste egenskaperna för en bra lagkamrat är
EXPLORE UPPTÄCK EXPERIENCE UPPLEV STAY BOENDE
VÄLKOMNA!.
En trygg framtid görs i dag. Paikkakunta xxxxxxxxxxxxxx.fi
Marknadsföring FÖRETAG Ny hemsida smartboard.se
SPELARUTBILDNINGSPLAN ANFALLSSPEL – SKAPA MÅLCHANS 1
Övergripande status Ny plattform webbtjänster
NÖHRA-plan, Redo för golf.
Ny på Jobbet, hur förstå och stödja det?
Där idéer blir verklighet
[Produktnamn] Marknadsplan
Våra mål för säsongen 2018/2019 Vi vill förmedla att Innebandy är en rolig sport Vi ska ha roligt när vi träffas på träningar och matcher Våra tjejer ska.
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Bilder till Stockholms universitet - Humanistiska fakulteten - Ryska, oktober 2015
Arbetsmiljö Lundby Bibliotek
Ersättning asyl/kommunmottagna vårdcentraler 2018
Presentationens avskrift:

Action plan för turismen www.loviisa.fi www.lovisa.fi Action plan för turismen 2014-2020 Loviisa- Pieni kaupunki, suuria elämyksiä Lovisa - Liten stad, stora upplevelser Loviisa - Small town, great experiences Förnamn Efternamn 29.12.2018 Sten Frondén 29.12.2018

Culture City Slow City Love City Liten stad, stora upplevelser Culture City Slow City Love City 2

Lovisabornas värden Människonärhet Kreativitet Samarbete 3

Schemaläggning av verkställandet Steg 1. Ökning av turistens konsumtion och förlängning av vistelsetiden Steg 2. Nya potentiella turister – marknadsföring Steg 3. Förlängning av säsongen 1. Förstärkning av upplevelser 2. Produktifierade servicepaket, rutter 3. Tipsande och tilläggsförsäljning Samarbete 1. Sociala medier + berättelser 2. Marknadsföringssamarbete 3. Försäljningsinriktad informationspunkt 1. Ryska turister 2. Mötesturism 3. Förlängning av säsongen 4

Genomföringsplan Stegvis och överlappande Upplevelse, konsumtion och längre vistelse Upplev-elser Gemen-samma paket rutter Tipsande och tilläggsför-säljning Marknadsföring Sociala medier + berättelser Regionalt samar-bete Försälj-ningens Informa-tionsdisk Förläng-ning av säsongen Ryska turister Konferens-turism Förläng-ning av säsong-en TIDSPERIOD 2014-2015 2016-2017 2018-2020

Tillsammans 6